یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۳ مرداد ۱۳۹۳
826

نخستین همایش ملی تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت برگزار می‌شود

به گزارش یاشهید، همزمان با روز خبرنگار و با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، اولین همایش ملی تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت در تهران برگزار می شود. ناصرالدین اسلامی فرد دبیر اولین همایش ملی تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت، مهمترین اهداف برگزاری این همایش را ترویج […]

به گزارش یاشهید، همزمان با روز خبرنگار و با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، اولین همایش ملی تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت در تهران برگزار می شود.

ناصرالدین اسلامی فرد دبیر اولین همایش ملی تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت، مهمترین اهداف برگزاری این همایش را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی و ایثارگران، اعتلای معرفت و تعهد افکار عمومی در قبال ارزشهای فرهنگ ایثار و شهادت و تلاش در جهت تقدیر از رسانه ها و خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت و ایجاد انگیزه در این حوزه مقدس اعلام و افزود: این همایش برای اولین بار در سطح خبرگزاری ها، روزنامه های سراسری، صدا و سیما و روزنامه های محلی برگزار می شود.

عضو شورای هماهنگی و سیاستگذاری روابط عمومی های بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در همایش فوق که با حضور حجه الاسلام و المسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می شود، علاوه بر تقدیر از رسانه های برتر حوزه ایثار و شهادت، از روابط عمومی های برتر بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور نیز تقدیر می‌شود.

اسلامی فرد گفت: در این همایش 2 روزه که 18 و 19 مرداد ماه در باغ موزه دفاع مقدس و سالن شهید رسول زاده تهران برگزار می شود از خبرنگار برتر، عکاس برتر، گزارشگر برتر و همچنین یک خبرنگار، یک گزارشگر و یک برنامه گزارشی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در حوزه ایثار و شهادت با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر می شود.

دبیر اولین همایش ملی تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت در خصوص نحوه انتخاب آثار برتر گفت: دبیر خانه برگزاری همایش 6 ماه پیش به ابتکار دکتر محمد اسفندیاری، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس برگزاری همایش، در این مرکز تشکیل و برنامه ریزی نرم افزاری همایش پایه ریزی شد.

وی گفت: آثار رسانه ها در این همایش در دو محله ارزیابی و ارزشیابی شده است. مرحله اول در هر استان پس از فراخوان آثار به رسانه های محلی، آثار جمع آوری شده و آثار برتر با داوری روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران هر استان به مرکز ارسال شده است.

اسلامی فرد تصریح کرد: در مرحله دوم آثار برگزیده شده استانی به همراه آثار برتر دریافتی از روزنامه ها و خبرگزاری های سراسری در هیأت داوران همایش بررسی و اعلام می گردد.

وی با اشاره به برخی شاخصه های ارزیابی آثار از جمله رعایت اصول خبری، نوآوری و تأثیرگذاری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اسامی هیأت داوران را به شرح زیر اعلام نمود :

– سید مسعود میرجعفری مدیر اجرائی سایت ایثار و نشریه افضل

– مهدی قمصریان مدیر کل دفتر دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت

– بهروز ساقی جانباز هفتاد درصد ، نویسنده و فعال رسانه ای

– ناصرالدین اسلامی فرد مدیر مؤسسه ایثارگران رسانه و فعال رسانه ای

– رحیم نریمانی استاد دانشگاه و فعال رسانه ای

– محمد رضا اوژن رئیس اداره ارتباط با رسانه روابط عمومی بنیاد

– داود حسین زاده نویسنده و فعال رسانه ای

– سیده معصومه غفوری رئیس گروه محتوا و نظر سنجی روابط عمومی بنیاد

– دکتر حسن درزیان رستمی استاد دانشگاه و رئیس هیأت داوران

دبیر اولین همایش ملی تجلیل از رسانه های برتر حوزه ایثار و شهادت افزود: آثار بررسی شده همایش فوق در بازه زمانی  انتصاب حجه الاسلام و المسلمین شهیدی از سوی مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری، خرداد سال 92 تا نیمه خرداد ماه سال جاری می باشد.

ناصرالدین اسلامی فرد ضمن تشکر از توجه ویژه حجه الاسلام والمسلمین شهیدی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار انصاری قائم مقام بنیاد، حجه الاسلام حسنی قائم مقام نمایندگی ولی فقیه، دکتر اسفندیاری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی از حمایتهای دکتر شفیع زاده مدیر عامل بانک دی و دکتر اسکندری مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر تقدیر و برنامه دیگر همایش فوق را تقدیر از روابط عمومی برتر بنیاد شهید و امورایثارگران اعلام کرد.

وی افزود : با توجه به حساسیت فعالیت حوزه روابط عمومی و همچنین نقش این حوزه در تنویر افکار عمومی و مهندسی فرهنگی و در جهت آشنایی مسئولان روابط عمومی با انتظارات و سیاستهای مدیریت جدید بنیاد در این عرصه ، شناخت برنامه¬های آتی مدنظر در این حوزه ، شناخت آسیبهای وضع موجود در روابط عمومی استانها جهت ایجاد وضع مطلوب و چگونگی اطلاع رسانی بهتر و تاثیر گذارتر در عرصه رسانه ، همزمان با همایش تجلیل از رسانه های برتر حوزه ایثار و شهادت ، گردهمائی مسئولان روابط عمومی ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور برگزار و از هفت روابط عمومی برتر تقدیر می شود .

اسلامی فرد با بیان اینکه همایش فوق باعث ارتقاء سطح آگاهی ها و دانش تخصصی مسئولان روابط عمومی بنیاد و گسترش و تقویت ارتباط میان روابط عمومی های بنیاد شهید و امور ایثارگران می شود افزود: با تأکید اسفندیاری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، بر بار علمی و آموزشی همایش فوق به صورت ویژه دیده شده و شرکت کنندگان همایش علاوه بر دیدار از واحد مرکزی خبر صدا و سیما و آشنائی با نحوه تولید و پخش خبر، در سه کارگاه آموزشی فشرده با مفاهیم خبر و خبرنویسی، اخلاق در خبر و کاربردهای داخلی و بین المللی خبررسانی آشنا می شوند.

دبیر همایش روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران و تجلیل از رسانه های برتر حوزه ایثار و شهادت افزود: در این همایش که با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مهندس معزی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، دکتر انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور مسئولان بلند پایه بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می شود، از سایت جدید ایثار به عنوان جامع ترین پایگاه اطلاع رسانی حوزه ایثار و شهادت و تمبر روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران رونمائی می شود.

وی تصریح کرد: همایش وبلاگ نویسان ایثار و شهادت و کنگره شهدای رسانه در سال جاری توسط مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: