یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۲ اسفند ۱۳۹۴
1924

بزرگداشت شهید رحمتی و دکتر رهنمون در گلزار شهدای تهران برگزار می گردد

صبح آدینه این هفته مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید سید رضا رحمتی و شهید دکتر محمدعلی رهنمون با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار می گردد. به گزارش یاشهید ، صبح آدینه این هفته 14 اسفندماه  مراسم بزرگداشت شهیدان سیدرضا رحمتی و دکتر محمدعلی رهنمون با […]

صبح آدینه این هفته مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید سید رضا رحمتی و شهید دکتر محمدعلی رهنمون با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار می گردد.

به گزارش یاشهید ، صبح آدینه این هفته 14 اسفندماه  مراسم بزرگداشت شهیدان سیدرضا رحمتی و دکتر محمدعلی رهنمون با حضور عاشقان و منتظران حضرت مهدی (عج) با نوای گرم حاج اسداله عرب سرخی ساعت  7/30 صبح در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار می گردد.

این گزارش حاکیست : در پایان این مراسم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با نثارگل و قرائت فاتحه بر سر مزار این دو شهید والامقام در قطعه 26 گلزار شهدای تهران یاد و خاطره شان را گرامی میدارند.

شهید سیدرضا رحمتی متولد اول فروردین ماه 1341 می باشد این شهید والامقام در نهم اسفندماه 1365 منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید بزرگوار دکتر محمد علی رهنمون در روز هفتم مرداد ماه سال 1332 در خانواده ای متدین و مذهبی در شهر یزد دیده به جهان گشود. او در پنج سالگی برای یادگیری قرآن، به مکتب‌خانه‌ای در محل فرستادند و چون از هوش و ذکاوت سرشاری برخوردار بود، در مدت زمان اندکی، قرآن را فرا گرفت و از همین جا بود که نشانه‌های پایبندی به دین و مذهب در این شهید بزرگوار آشکار شد.

محمد علی رهنمون در بیمارستان‌های جبهه با جمع‌ کردن پزشکان متخصص، به سامان‌دهی اوضاع و امکانات بیمارستانی در راه کمک‌رسانی هر چه بهتر به مجروحین می‌پرداخت و همیشه رهرو خط امام و انقلاب بود تا اینکه در 6 اسفندماه 1362 در عملیات والفجر 8 در بیمارستان صحرایی خاتم‌الانبیاء و در حال اقامه‌ نماز صبح و به دنبال بمباران‌شدن بیمارستان توسط هواپیماهای ارتش بعث عراق، به سوی معبود شتافت.

مزار این دو شهید والامقام در قطعه 26 گلزار شهدای تهران می باشد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: