یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
1064

بزرگداشت شهید ترور سردار شهید سیدمجتبی هاشمی برگزار گردید

صبح امروز مراسم بزرگداشت شهید ترور سردار شهید سیدمجتبی هاشمی و همرزمان شهیدش در سالن همایش گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید. به گزارش یاشهید ، صبح امروز مراسم بزرگداشت شهید ترور سردار شهید سیدمجتبی هاشمی و همرزمان شهیدش با حضور جمعی از همرزمان این شهید والامقام و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران […]

صبح امروز مراسم بزرگداشت شهید ترور سردار شهید سیدمجتبی هاشمی و همرزمان شهیدش در سالن همایش گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، صبح امروز مراسم بزرگداشت شهید ترور سردار شهید سیدمجتبی هاشمی و همرزمان شهیدش با حضور جمعی از همرزمان این شهید والامقام و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با خاطره گویی و سخنرانی حاج سیدمحمود صندوقچی در سالن همایش گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : در پایان این برنامه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و همرزمانش با حضور بر سر مزار شهید سیدمجتبی هاشمی با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره اش را گرامی داشتند.

شهید سید مجتبی هاشمی در سال ۱۳۱۹ ه ش در محله شاهپور تهران(وحدت اسلامی فعلی) دیده به جهان گشود. او فرزند سوم خانواده‌ای مذهبی و متوسط بود که عشق به اهل بیت و علمای اسلام در فضای آن موج می‌زد.

وی پس از طی دوران تحصیلات متوسطه به ارتش پیوست و به دلیل اندام ورزیده و قدرت بدنی قابل توجهی که داشت عضو نیروهای ویژه کلاه سبز شد، اما پس از مدت کوتاهی با مشاهده جو حاکم بر ارتش و آگاهی بیشتر از ماهیت رژیم طاغوت از ارتش شاهنشاهی خارج و به کار آزاد مشغول شد.
در ایام‌الله ۱۵ خرداد سال ۴۲ او و چند تن از دوستانش به موج خروشان مردم پیوستند و تحت تعقیب و کنترل مأموران پهلوی قرار گرفتند و با کوچک‌ترین بهانه‌ای به منزل او هجوم می‌اوردند.

با شروع غائله کردستان، شهید هاشمی به همراه عده‌ای از افراد کمیته منطقه ۹ در پی فرمان بسیج عمومی حضرت امام، عازم غرب کشور شد و در آزادی و پاکسازی آن منطقه شرکت نمود. هنوز چند روز از آغاز تجاوز عراق به خاک کشورمان نگذشته بود که سید مجتبی، به همراه عده‌ای از دوستان و همرزمانش به صورت داوطلبانه و مستقل عازم جنوب کشور شد و در مدرسه فداییان اسلام، واقع در شهر آبادان مستقر شد و بدین ترتیب اولین نیروی انتظامی نامنظم برای مقابله با تهاجمان بعثیون در آبادان و خرمشهر به‌وجود آمد که به گروه “فداییان اسلام” معروف شد.

سر انجام سید مجتبی هاشمی ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۴ در خیابان وحدت تهران توسط عناصر تروریستی سازمان مجاهدین خلق به شهادت رسید.

 

 

 

 

 


1 2 3 4 5 6 7

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: