یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۶ مرداد ۱۳۹۳
875

برگزاری یادواره شهدا انتقال فرهنگ ایثاروشهادت به نسل های آینده است

به گزارش یاشهید به نقل از ایرنا ، ˈعلیرضا اکبریˈ روز پنجشنبه در حاشیه آیین سی و یکمین سالگرد شهادت سردارˈحاج علیرضا موحد دانشˈ و شهدای عملیات والفجر2 اظهارداشت: سرگرم شدن به مسایل روزمره زندگی زمینه فراموشی و غلفت از گذشته را در انسان به وجود میاورد و برگزاری ایام خاصی همچون هفته ی دفاع […]

به گزارش یاشهید به نقل از ایرنا ، ˈعلیرضا اکبریˈ روز پنجشنبه در حاشیه آیین سی و یکمین سالگرد شهادت سردارˈحاج علیرضا موحد دانشˈ و شهدای عملیات والفجر2 اظهارداشت: سرگرم شدن به مسایل روزمره زندگی زمینه فراموشی و غلفت از گذشته را در انسان به وجود میاورد و برگزاری ایام خاصی همچون هفته ی دفاع مقدس، بسیج، روز ارتش، پاسدار، جانباز و… یاد آور رشادت ها و ایثارگریهایی که در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین روزهای آغازین انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در دوران جنگ توانستیم در زمینه های مختلف معادلات جهانی را نسبت به انقلاب و جنگ تحمیلی ایران برهم زند و منجر به تسلیم شدن دشمنان تا دندان مسلح و تئوری پردازان انقلابی و نظامی در برابر ایثار رزمندگان و مردم سلحشور ایران که تجلی گر حاکمیت ایمان و اعتقاد به خدا و رهبری بودند شویم.

وی با اشاره به هدف یادآوری وانتقال آن ارزش ها به نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی، تاکید کرد: چرا که نسل جدید باید بداند آسایش و امنیت امروز مرهون چه ایثارگریها، فداکاریها و شهادت ها است.

به گفته اکبری، ایثارو شهادتی که در قرآن و لسان اهل بیت (ع) گزینش مرگ متکی بر شناخت و بر مبنای اختیار در مبارزه علیه موانع تکامل بشری است شهید و ایثارگری با شعورآن را انتخاب و روحیات یک ملت را تضمین می کند زیرا شهادت مکتب سازنده ای است.

وی تصریح کرد: آیین سی ویکمین سالگرد شهادت سردارˈحاج علیرضا موحد دانشˈ و شهدای عملیات والفجر2 که هم اکنون با حضور خانواده معظم شاهد، فروماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس، اقشار مختلف مردم و برخی از نماینده گان مجلس شورای اسلامی درمحل سالن همایش های گلزارشهدای بهشت زهرا (س) درحال برگزاری است دقیقا شور و شوق جوانان را در دریافت پیام شهدا را به نمایش گذاشته است.

وی خاطر نشان کرد: در قبال خون شهدا مسوول هستیم و بایستی در راستای اهداف عالیه شهدا گام برداریم که مهم ترین شاخصه شهدا ولایت پذیری و احساس مسوولیت نسبت به دین و دنیای خود بوده است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: