یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۶ مرداد ۱۳۹۳
843

مراسم سالروز شهداي عمليات والفجر 2 برگزار شد

همزمان با سی و یکمین سالگرد شهادت سردار علیرضا موحددانش نخستین فرمانده لشکر 10 سیدالشهدا آیین بزرگداشت شهدای عملیات والفجر 2 با حضور برخی پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس در سالن همایش های گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد. در این نشست به صورت تخصصی عملیات والفجر دو مورد بررسی قرار گرفت و ابعاد مختلف […]

همزمان با سی و یکمین سالگرد شهادت سردار علیرضا موحددانش نخستین فرمانده لشکر 10 سیدالشهدا آیین بزرگداشت شهدای عملیات والفجر 2 با حضور برخی پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس در سالن همایش های گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد.
در این نشست به صورت تخصصی عملیات والفجر دو مورد بررسی قرار گرفت و ابعاد مختلف شخصیت ، فرماندهی و مدیریت فرماندهان شهید این عملیات از جمله علیرضا موحددانش ، مرتضی زارع، محمد قزانی ، بهمن محمدی نیا، علی اصغر بابایی بررسی شد .
در این نشست 150 تن از پیشکسوتان و فرماندهان لشکر 10 سیدالشهدا و جمعی از خانواده این شهدا ، نویسندگان، فعالان عرصه ایثار و شهادت حضور داشتند .
در این مراسم سردار غلامی معاون لشکر 10 سیدالشهدا و از همرزمان شهید موحددانش ، پدر سردار شهید موحد دانش و حاج منصور کوچک محسنی از همرزمان شهید سردار موحد دانش به بیان خاطرات و تشریح عملیات والفجر دو پرداختند .
سردار غلامی در این خصوص گفت: طراح عملیات والفجر دو سردار شهید موحد دانش بود و خودش نیز در این عملیات به شهادت رسید.
وی افزود: به لطف خدا و طراحی خوب این عملیات موفقیت آمیز بود .
وی ادامه داد: ما باید شهدا را به جوانان معرفی کنیم تا رهرو آنها باشند بویژه که شهدا انرژی بخشند .
پدر سردار شهید موحد دانش نیز گفت: علی فرزند امت جمهوری اسلامی ایران است و همرزمانش بیشتر از من با او بودند و بهتر از من او را می شناسند.
همچنین حاج منصور کوچک محسنی نیز یادی از شهدای عملیات والفجر دو کرد و گفت: سردار شهید علیرضا موحد دانش بسیار شجاع بود و در بسیاری از عملیات ها از جمله عملیات والفجر یک ، والفجر دو ، فتح المبین، بیت المقدس نقش کلیدی و موثری داشت .
در پایان این مراسم از کتاب موحد که خاطراتی از سردار شهید علیرضا موحددانش فرمانده لشکر 10 سیدالشهداست رونمایی شد.
در پایان این مراسم نیز حاضران با حضور در قطعه های 24 و 28 گلزار شهدای بهشت زهرا و اهدای تاج گل یاد و خاطره سردار شهید علیرضا موحددانش و شهید مرتضی زارع را گرامی داشتند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: