یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۶ تیر ۱۳۹۵
1984

پیکر مطهر پدر شهیدان خالقی پور در گلزار شهدای تهران آرام گرفت

صبح امروز پیکر مطهر پدر شهیدان خالقی پور با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تشییع و در گلزار شهدای تهران آرام گرفت. به گزارش یاشهید ، مراسم تشییع پیکر پدر شهیدان خالقی پور دقایقی پیش پس از اقامه نماز روز عید فطر از مسجد امام حسن مجتبی نازی آباد آغاز شد. محمود خالقی […]

صبح امروز پیکر مطهر پدر شهیدان خالقی پور با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تشییع و در گلزار شهدای تهران آرام گرفت.

به گزارش یاشهید ، مراسم تشییع پیکر پدر شهیدان خالقی پور دقایقی پیش پس از اقامه نماز روز عید فطر از مسجد امام حسن مجتبی نازی آباد آغاز شد.

محمود خالقی پور، پدر شهیدان رسول، داود و علیرضا خالقی پور روز گذشته و در آخرین روز از میهمانی خدا، رخت سفر را بست و به جایگاه ابدی پر کشید.

او یکی از بهترین بندگان خدا بود که در شب عید فطر دعوت حق را لبیک گفت و همنشین فرزندان شهیدش شد.

این گزارش حاکیست : پیکر مطهر این پدر شهید والامقام با حضور باشکوه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران طی مراسمی پس از اقامه نماز عید فطر تشییع و در قطعه ایثارگران گلزار شهدای تهران آرام گرفت.

مقام معظم رهبری هفتم آبان سال 1377 با خانواده شهیدان خالقی پور دیدار کردند. ایشان در آن دیدار از پدر شهیدان سوال فرمودند که آیا کاری است که ما برای شما انجام بدهیم؟ مرحوم خالقی پور اشاره ای به مستمندان و نیازمندان نازی آباد کرد و گفت اینان نیازمند بیمه هستند.

خانواده خالقی پور ساکن نازی آباد تهران هستند. اولین شهید خانواده داود است که در سال 1344 به دنیا آمد و در سال 1362 در عملیات خیبر در جزیره مجنون آسمانی شد.

دو شهید دیگر این خانواده یعنی رسول و علیرضا متولد سال های 1346 و 1350 هستند که هر دو در منطقه عمومی شلمچه ودر جریان حمله مجدد عراق به کشور پس از قبول قطعنامه در سال 1367 در کنار همدیگر به شهادت رسیدند.

پیکر این شهیدان سرافراز در بهشت زهرا به خاک سپرده شدند و قطعه 27 محل قرار همیشگی پدر و فرزندان بود که امروز این فرزندان که نامشان در تاریخ جاودانه است در دنیای دیگر به استقبال پدر آمده اند.

داود فرزند ارشد این خانواده در وصیتنامه خود آورده است: امید بخشش از خداوند و شفاعت ائمه مخصوصا حسین علیه السلام را داشته و با تمامی گناهان و اشتباهات، در دل عاشق حسین علیه السلام بوده و به نوکری او افتخار می ورزم.

فرزندان مرحوم محمود خالقی پور در راه علم و دانش نیز تلاش های بسیاری داشتند و در کنار حضور در جبهه های نبرد و دفاع از میهن اسلامی به تحصیل در دانشگاه مبادرت ورزیدند. ضمن اینکه مسجد امام حسن که امروز تشییع پیکر پدر شهیدان از آنجا آغاز شد، محل رشد معنوی و تربیت اسلامی این فرزندان بوده است. بی شک برآمدن چنین فرزندانی حاصل تلاش و کسب روزی حلال توسط پدری مهربان، با ایمان، مجاهد و سخت کوش بوده است که امروز دیگر در میان ما نیست و به جایگاه ابدیت رفته است.

عشق به اهل بیت علیهم السلام توسط فرزندان، از درس های تربیتی پدر بوده است. رسول در وصیت نامه اش می نویسد: شهادت میدهم هیچ معبودی به غیر الله ندارم و محمد پیامبر بر حقش و علی و یازده امام معصوم مولا و مقتدایم هستند.

او همچنین در وصیت نامه اش خطاب به پدر و مادرش آورده است: این افتخار و سربلندی را که ما برایتان کسب کرده ایم، همه را مدیون شما هستیم که با اعمال و رفتارتان کسب کردیم.

1 2 6 5 4 3

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: