یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۶ مهر ۱۳۹۵
1265

همایش “احلی من العسل”در حرم مطهر حضرت امام(ره) برگزار شد

به گزارش یاشهید ،همایش “احلی من العسل” با هدف تجدید میثاق با  نوجوان شهید کربلا، حضرت قاسم بن الحسن(علیه السلام) همزمان با سراسر کشور با حضور ده هزار دانش آموزان ولایتمدار و عاشورایی استان تهران در حرم مطهرحضرت امام خمینی (رحمت الله علیه)برگزار شد.     در این همایش معنوی مداحان و ذاکرین اهل بیت عصمت […]

به گزارش یاشهید ،همایش “احلی من العسل” با هدف تجدید میثاق با  نوجوان شهید کربلا، حضرت قاسم بن الحسن(علیه السلام) همزمان با سراسر کشور با حضور ده هزار دانش آموزان ولایتمدار و عاشورایی استان تهران در حرم مطهرحضرت امام خمینی (رحمت الله علیه)برگزار شد.

    در این همایش معنوی مداحان و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) دررثای رشادتهای حضرت قاسم بن الحسن (علیه السلام) مدیحه سرایی نموده و حاضرین نیز به سوگواری و سینه زنی پرداختند و در قسمت های مختلف مراسم دانش آموزان و گروه های دانش آموزی به اجرای برنامه پرداختند.

  شایان ذکر است ، عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(علیه السلام) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب گفت،مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل (احلی من العسل) است.

  این مراسم باشکوه به صورت زنده و مستقیم از شبکه سراسری سیما پخش می شد.

1 2 3

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: