یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۵ آذر ۱۳۹۵
3098

بزرگداشت شهدای نیروی دریایی برگزار گردید

بزرگداشت شهدای عملیات مروارید (شهدای نیروی دریایی) در گلزار شهدای تهران برگزار گردید. به گزارش یاشهید ، روز پنج شنبه 4 آذرماه و به مناسبت فرا رسیدن سالروز عملیات غرورآفرین مروارید ناوچه پیکان مراسم بزرگداشت شهدای نیروی دریایی با حضور دریادار حبیب اله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از فرماندهان نیروی دریایی در […]

بزرگداشت شهدای عملیات مروارید (شهدای نیروی دریایی) در گلزار شهدای تهران برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، روز پنج شنبه 4 آذرماه و به مناسبت فرا رسیدن سالروز عملیات غرورآفرین مروارید ناوچه پیکان مراسم بزرگداشت شهدای نیروی دریایی با حضور دریادار حبیب اله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از فرماندهان نیروی دریایی در گلزار شهدای تهران برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : در این مراسم یادمان شهدای ناوچه پیکان در قطعه 26 گلزار شهدای تهران توسط فرمانده نیروی دریایی و پرسنل و کارکنان نیروی دریایی گلباران شد.همچنین فرمانده نیروی دریایی باحضور در حرم مطهر امام راحل(ره) با نثارگل یک بار دیگر با شهیدان و امام شهیدان تجدید میثاق نمودند.

در پی آغاز جنگ تحمیلی رژیم عراق با جمهوری اسلامی ایران، در روز 7 آذرماه سال 1359 جانبازان دلاور و دریادل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات غرورآفرین بر سینه آبهای نیلگون خلیج فارس، حماسه آفریدند و در نبردی رویاروی با مزدوران دشمن با انهدام 11 واحد سطحی، تعدادی از ناوچه‌های موشک‌انداز «اوزا»ی دشمن را منهدم کردند.

در این عملیات که 13 فروند هواپیمای میگ دشمن به وسیله عقابان تیرپرواز نیروی هوایی و یگان‌های نیروی دریایی ایران سرنگون گردید، ناوچه قهرمان «پیکان» پس از وارد کردن ضربات کوبنده به واحدهای دریایی دشمن و حماسه آفرینی‌های بسیار، با رزمندگان سلحشورش مورد اصابت قرار گرفت.

در این روز،‌ حماسه آفرینان قهرمان ناوچه پیکان و دیگر رزمندگان شجاع نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، با وارد نمودن ضربات سنگین به نیروی دریایی دشمن، پیروزی درخشانی در نبرد عرصه دریا به دست آوردند و واحدهای دریایی دشمن را منهدم کردند. این روز به پاس گرامیداشت فداکاریها و جانبازی‌های رزم‌آوران قهرمان نیروی دریایی در کسب این پیروزی عظیم، به نام «روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران» نامگذاری شد.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: