یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۴ آذر ۱۳۹۵
1468

مراسم سالگرد شهیدان شهبازی و زمانی درگلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار می‌شود

مراسم سالگرد شهدای تفحص «علیرضا شهبازی» و «محمد زمانی» فردا در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود. به گزارش یاشهید  به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهادت شهدای تفحص «علیرضا شهبازی» و «محمد زمانی»، روز پنجشنبه 25 آذر 95 ساعت 15 مراسمی در خانه شهید گلزار شهدای بهشت زهرا(س) با حضور خانواده شهدا و ایثارگران، همرزمان […]

مراسم سالگرد شهدای تفحص «علیرضا شهبازی» و «محمد زمانی» فردا در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.

به گزارش یاشهید  به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهادت شهدای تفحص «علیرضا شهبازی» و «محمد زمانی»، روز پنجشنبه 25 آذر 95 ساعت 15 مراسمی در خانه شهید گلزار شهدای بهشت زهرا(س) با حضور خانواده شهدا و ایثارگران، همرزمان شهدای تفحص و امت حزب‌الله برگزار می‌شود.

خاطره‌گویی برادر اصحاب کریمی وبا اجرای علی حسنی و روایتگری  خانواده شهیدان شهبازی و زمانی، مداحی مداحان اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام و گلباران مزار شهدا بخشی از برنامه‌‌های این مراسم خواهد بود.

شهید تفحص علیرضا شهبازی

13910922000082_photol

شهید «علیرضا شهبازی» که به قول مادرش هدیه امام رضا (ع) به این مادر بود، در سال 1355 به دنیا آمد، علیرضا در مسیر رشد، خود را برای رسیدن به شهادت آماده می‌کرد و چراکه شهادت را بالاترین درجه می‌دانست.

او در سال 1380 برای پیدا کردن پیکرهای مطهر شهدا وارد گروه تفحص شد و سرانجام در 26 آذر 1380 در قتلگاه فکه به شهدا پیوست و در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) آرمید؛ علیرضا علاقه خاصی به امام رضا(ع) داشت و در آخرین دست‌نوشته او که در لباس شهادتش یافت شد، نوشته بود:

توی این عالم هستی که همه رو به فناست

به خدا یه دل دارم اونم مال امام رضاست

شهید تفحص محمد زمانی

13910922000073_photol

شهید «محمد زمانی» در سال 1357 متولد شد، وی در سال 1378 به عضویت رسمی سپاه شهید بروجردی درآمد، سپس وارد گروه تفحص لشکر 27 حضرت رسول(ص) شد، محمد که همیشه می‌گفت: «من برای این دنیا نیستم»، در 26 آذر ماه 1380 در قتلگاه فکه به شهادت رسید و پیکر مطهرش در امامزاده عباس(ع) چهاردانگه اسلامشهر آرام گرفت.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: