یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۵ بهمن ۱۳۹۵
1365

مراسم عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهداء(میهمانی لاله ها) برگزار شد

مراسم عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهداء( میهمانی لاله ها) عصر پنجشنبه با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم در گلزار مطهر شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد. به گزارش یاشهید ، حجت الاسلام سید حسن مؤذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و […]

مراسم عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهداء( میهمانی لاله ها) عصر پنجشنبه با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم در گلزار مطهر شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، حجت الاسلام سید حسن مؤذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه 14 بهمن ماه در مراسم عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهدا (میهمانی لاله‌ها) در بهشت زهرا (س) پس از قرائت پیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت این مراسم، گفت: دهه مبارک فجر یادآور از خودگذشتگی مردمی است که نهضتی عظیم را به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رساندند.
وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی 3 عامل مهم داشت که اولین آن‌ها، انگیزه‌های الهی مردم بود. انقلاب اسلامی از مساجد و حسینیه‌ها آغاز شد و از ابتدا رنگ و بوی معنوی داشت. عامل دوم وحدت مردم بود که همه یک خواسته داشتند و عامل سوم رهبری امام خمینی (ره) بود که همه مردم از ایشان پیروی می‌کردند.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه همین 3 عامل رمز پایداری انقلاب اسلامی تا امروز هستند افزود: امروز شاهد ایجاد موجی از اسلام هراسی و انجام جنایات به اسم اسلام در سطح منطقه و تمام دنیا هستیم، اما همچون همیشه ایثارگران و مردم در صحنه هستند تا از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کنند.
حجت الاسلام مؤذنی ادامه داد: مردم در تمام سال‌ها با سلایق مختلف در راه دفاع از نظام اسلامی حاضر بوده‌اند و نقطه وصل اقشار مختلف مردم، شهدا و ایثارگران هستند.
در این مراسم با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران، حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، جمعی از مسئولین و نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین خانواده معظم شهدا، ایثارگران و مردم، عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهدای بهشت زهرا (س) انجام شد.
در این مراسم همزمان با سراسر کشور پیام حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران قرائت شد.
در بخشی از این پیام آمده است: بهمن ماه یادآور شکوه ایمان و اعتقاد راست قامتانی است که از جان و مال خویش در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب گذشتند و به تبعیت از رهبری و ولایت، خون خود را نثار آرمان‌های والا و استقلال کشور از سلطه دولت‌های استکباری و استبداد ستم شاهی نمودند. آن اسوه‌های مقاومت که از میان اقشار، اقوام و حتی ادیان مختلف به پا خاستند و افتخار و بالندگی امروز نظام و امنیت و آسایش ملت شهید پرور ایران مدیون جانفشانی و دلاوری‌های آنان است. حقیقت جویانی که با اراده‌ای پولادین پرچم آزادی و سرافرازی را در این مرز و بوم به اهتزاز درآوردند و سرنگونی رژیم پهلوی را با پایداری و رشادت رقم زدند. به راستی که اینان اسطوره‌های جاوید در تاریخ کشور ما هستند که یاد و خاطره ایستادگی و بزرگ منشی آنان در اذهان ملت قدرشناس ایران همواره زنده خواهد ماند.

گروه مارش ارتش جمهوری اسلامی با نواختن آهنگ های انقلابی در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) بار دیگر یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند.

سید حسین هاشمی با بیان اینکه شهدا با جانفشانی و فداکاری از جان خود در جهت به ثمر رسید انقلاب اسلامی گذشتند اظهار داشت: امروز به اعتراف دشمنان انقلاب، کشور ایران به یک قدرت منطقه ای و جهانی تبدیل شده است که این مهم بدون شک با رشادت ها و جانفشانی های شهدا و ایثارگران فراهم شده است.
وی گلباران مزار مطهر شهدا و تجدید میثاق با آرمان های آنان را وظیفه تمام کسانی دانست که در مسیر انقلاب گام برمی دارند و بیان داشت: نسل جوان کشور باید با راه، منش، شجاعت، استقامت و مبارزاتی که شهدا در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس کرده اند آشنا شود.
هاشمی ادامه داد: ایثار و فداکاری شهدا باعث شد حتی یک سانتی متر از خاک ایران به دست دشمن نیافتد که این در تاریخ معاصر کشور ما بی نظیر بود.
وی امنیت و ثبات کشور ایران را در منطقه پرآشوب جنوب غرب آسیا مدیون خون شهدا و دعای خانواده های آنان دانست و تاکید کرد: تمام اقشار جامعه باید در راه آرمان های امام خمینی(ره) و خون شهدا گام بردارند که در این زمینه رهبر معظم انقلاب بهترین الگو و رهبر برای جامعه است تا انقلاب بدست صاحب اصلی آن که همانا صاحب الزمان(عج) است برسد.
وی با بیان اینکه وحدت و همدلی بزرگترین نیاز جامعه امروز است خاطر نشان کرد: امروز تمام اقشار جامعه باید از همدلی و وحدت موجود در میان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با انواع ادیان و قومیت های مختلف درس بگیرند و در سایه ولایت فقیه در کنار یکدیگر کشور را در این دنیای پیچیده به سوی اهداف متعالی نظام اسلامی پیش ببرند.
مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران تهران بزرگ در حاشیه این مراسم گفت: مردم قدر شناس ایران اسلامی در سراسر کشور امروز(14 بهمن) که به عنوان روز ‘مهمانی لاله ها’ نامگذاری شده است را با حضور بر سر مزار این عزیزان گرامی می دارند و با آرمان های والای شهداء تجدید بیعت می کنند.
حمید علی صمیمی دلایل پیروزی انقلاب و تداوم آن را وجود تعالیم دینی و مکتبی در میان مردم و رهبری پیامبر گونه امام خمینی(ره) دانست و اظهار داشت: مردم دین دار و متدین ایران اسلامی با تقدیم کردن بهترین افراد خانواده خود در راه اسلام و انقلاب، نهال نوپای جمهوری اسلامی را آبیاری کردند و باعث تداوم آن تا به الان که 38 از عمر آن می گذرد شدند.
وی ادامه داد: دشمنان و مستکبران در آخر هزاره دوم و اوایل هزاره سوم به دنبال سلطه خود به ایران اسلامی بودند که مردم با رهبری امام(ره)، وحدت کلمه و بهره گیری از تعالیم اسلامی در مقابل آنان صف آرایی کردن و با اهدا جان خود انقلاب اسلامی را پدید آوردند.
صمیمی به لشکر کشی صدام ملعون و حمایت 53 کشور از آن در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان زمانی دیدند نهضت اسلامی در ایران به پیروز رسید و در حال رشد است به دنبال راهی برای توقف آن شدند که با حضور به موقع مردم در صحنه و تقدیم خونشان این نقشه دشمنان نیز در طول هشت سال دفاع مقدس بر آب شد.
وی با بیان اینکه دشمنی دشمنان نظام در طول 38 سال عمر انقلاب همواره وجود داشته اظهار داشت: دشمنان با ترور دانشمندان و شخصیت های هسته ای و حمایت از گروه های تروریستی مانند داعش به دنبال ضربه زدن به نظام هستند که با موقع شناسی و حضور به موقع مردم تمام این نقشه های شوم به خود آنان باز می گردد.
صمیمی حضور گستره مردم در صحنه و وحدت کلمه آنان را مهمترین سرمایه نظام خواند و گفت: مردم با حضور گسترده در روز 22 بهمن به مانند سال های گذشته مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی آمریکا خواهند زد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: