یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۶ اسفند ۱۳۹۵
1914

مراسم اختتامیه هم عهدی باشهدا در گلزار شهدای تهران برگزار گردید+عکس

صبح امروز مراسم اختتامیه هم عهدی باشهدا در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید. به گزارش یاشهید ، مراسم اختتامیه هم عهدی باشهدا با حضور شهردار تهران دکتر قالیباف و جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید. این گزارش حاکیست : محمد باقر قالیباف، صبح […]

صبح امروز مراسم اختتامیه هم عهدی باشهدا در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، مراسم اختتامیه هم عهدی باشهدا با حضور شهردار تهران دکتر قالیباف و جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : محمد باقر قالیباف، صبح امروز طی سخنانی در آئین اختتامیه سلسلسه برنامه های دانش آموزی با عنوان «هم عهدی با شهدا» که در محل مهدیه شهدای بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد، تاکید کرد: این یک ارتباط خوب فرهنگی بین نسل جوان و نوجوان با فرهنگ جهاد و شهادت است که مقاوم ترین فرهنگ در مقابل فرهنگ بیگانه به شمار می رود.

وی فرهنگ جهاد و شهادت را بهترین فرهنگ برای پیشرفت، خودسازی، ساخت جامعه و نسل آینده توصیف کرد و ابراز داشت: در اخبار و شبکه های مجازی می شنویم که هر روز یک انفجار، نا امنی و جنگ در اطراف کشور ما رخ می دهد اما به حول و قوه الهی و به برکت خون شهدا کشور ما یک جزیره امن است.

شهردار تهران ادامه داد: این نا امنی نه تنها در خاور میانه و کشورهای همسایه وجود دارد، بلکه در قلب اروپا، آمریکا و جنوب شرق آسیا هم این حوادث تروریستی را می بینیم؛ حتی در بعضی کشورهایی که خودشان پرورش دهنده همین تروریست ها و از دشمنان نظام اسلامی ما هستند.

قالیباف تاکید کرد: آنها آرزویشان این است که این اتفاقات در کشور ما رخ دهد و برای این نا امنی هم تلاش می کنند، اما این امنیت به برکت خون شهدا، مجاهدت و صبر و تحمل مادرانی به دست آمده که جوانی، فرزندان و همسران خودشان را در دوران جنگ تقدیم کردند و در مظلومیت جنگیدند.وی امنیت امروز کشور را به برکت فرهنگ جهاد و شهادت دانست و گفت: جانبازان امروز در سن نوجوانی و جوانی با اراده و خواست خودشان از پشت میز مدرسه به میدان جنگ رفتند و امروز بیش از ۳۰ سال بر روی ویلچر و تخت هستند؛ ما باید بدانیم این امنیت در جامعه مدیون آن ها است.

وی در ادامه خطاب به دانش آموزان حاضر در مراسم، تاکید کرد: امروز وظیفه داریم هویت خود را بشناسیم و بدانیم متعلق به این مرز و بوم هستیم چرا که هویت این مرز و بوم به فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) است؛ در کنار آن باید بدانیم رشد و تلاش علمی و پیشرفت کشور در گرو تلاش یکایک شما عزیزان است.

قالیباف در پایان ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری مجموعه برنامه های بازدید دانش آموزی با عنوان هم عهدی با شهدا، گفت:  در روزهای آخر سال و در آستانه میلاد حضرت زهرا (س) این توفیق فراهم شد تا قبور شهدا و امام شهدا را زیارت کنم و با مادران و دختران شهدا نیز دیداری داشته باشیم که از دست اندرکاران این برنامه تقدیر و تشکر می کنم.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: