یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
2009

نوای دعای ندبه در یادمان شهدای هفتم تیر طنین انداز شد+عکس

صبح آدینه امروز مراسم پرفیض دعای ندبه به مناسبت سالروز شهادت شهید حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی شاه آبادی در یادمان شهدای هفتم تیر برگزار گردید. به گزارش یاشهید ، مراسم پرفیض ندبه صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حجت الاسلام و المسلمین شهید شیخ مهدی شاه آبادی توسط حاج مرتضی خلیلی […]

صبح آدینه امروز مراسم پرفیض دعای ندبه به مناسبت سالروز شهادت شهید حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی شاه آبادی در یادمان شهدای هفتم تیر برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، مراسم پرفیض ندبه صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حجت الاسلام و المسلمین شهید شیخ مهدی شاه آبادی توسط حاج مرتضی خلیلی و با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ساعت 7/15 صبح بر سر مزار این شهید والامقام در بنای یادبود شهدای هفتم تیر برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : در پایان این مراسم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره این شهید گرانقدر را گرامی داشتند.

آیت الله مهدی شاه آبادی، در سال ۱۳۰۹ در قم به دنیا آمد. در سن ۴ سالگی به علت هجرت پدرش مرحوم آیت الله میرزا محمد علی شاه آبادی – استاد عرفان حضرت امام خمینی به تهران رفته و دوران طفولیت و کودکی خویش را در مکتب خانه قرآن امامزاده یحیی (ع) به مدت ۲ سال گذراند. تحصیل دوره ابتدایی را از سن ۶ سالگی تا ۱۲ سالگی به پایان برد. درحین همین سال ها ادبیات عرب را از پدر بزرگوار خویش ونیز از برادر بزرگ تر خود فرا گرفت. در سال ۱۳۲۳، جهت تحصیل کامل دروس علمیه در دبیرستان مروی تهران ثبت‌نام کرده و با کسب موفقیت در دوروس حوزوی درسال ۱۳۲۷ در سن ۱۸ سالگی ملبس به لباس مقدس روحانیت شد.

در واپسین سخنرانی اش قبل از شهادت که در مقر لشکر ۲۵ کربلا ایراد نمود به نکته جالبی اشاره کرد که حاکی از عشق به شهادت در راه خدا بود. آنجا که گفت: «اگر شهادت، می تواند نظام توحیدی مان را حفظ کند ؛ اگر شهادت می تواند دشمن را ذلیل کند ؛ اگر شهادت می تواند تفکر و بینش اسلامی مان را به دنیا اعلام کند، ما آماده این شهادتیم.» بالاخره در واپسین مرحله‌ای که آیت الله از مناطق جنگی جنوب بازدید می‌کرد، در منطقه عملیاتی جزیره مجنون در اثر انفجار و اصابت ترکش در حالی که در جمع رزمندگان اسلام حضور داشت در ششم اردیبهشت‌ماه سال ۶۳ شربت شیرین شهادت را نوشید.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: