یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۸ مرداد ۱۳۹۳
975

مراسم تشییع «علی‌اصغر اصغری»؛ شهید تازه‌تفحص‌شده تهرانی

مراسم تشییع شهید «علی‌اصغر اصغری ترکانی» روز پنجشنبه ۳۰ مرداد ماه برگزار می‌شود و پس از آن مراسم وداع در مسجد صاحب‌الزمان برقرار است. به گزارش یاشهید ، عصر روز گذشته 27 مردادماه 93 خانواده شهید تازه تفحص شده، پاسدار شهید حجت الاسلام «علی اصغر اصغری ترکانی»، رئیس عقیدتی سیاسی لشگر 17 علی ابن ابی […]

مراسم تشییع شهید «علی‌اصغر اصغری ترکانی» روز پنجشنبه ۳۰ مرداد ماه برگزار می‌شود و پس از آن مراسم وداع در مسجد صاحب‌الزمان برقرار است.
به گزارش یاشهید ، عصر روز گذشته 27 مردادماه 93 خانواده شهید تازه تفحص شده، پاسدار شهید حجت الاسلام «علی اصغر اصغری ترکانی»، رئیس عقیدتی سیاسی لشگر 17 علی ابن ابی طالب(ع) با پیکر مطهر شهیدشان در معراج شهدای مرکز دیدار کردند.

مراسم تشییع این شهید در تهران روز پنجشنبه 30 مردادماه از ساعت 16 الی 18 برگزار می‌شود. پیکر مطهر این شهید پس از تشییع در محله کوی 17 شهریور واقع در ابتدای جاده قدیم کرج، پشت کارخانه شیر پاستوریزه، 15 متری دوم جنوبی به مسجد صاحب‌الزمان در همین منطقه منتقل می‌شود.

پس از برگزاری رسمی مراسم یادبود, پیکر مطهر شهید بعد از نماز مغرب و عشاء تا صبح جمعه در مسجد صاحب‌الزمان(عج) جهت وداع مردم منطقه و خانواده شهید، باقی می‌ماند. سپس صبح جمعه پیکر این شهید والامقام جهت انجام مراسم خاکسپاری طبق وصیت‌ شهید اصغری ترکانی به منطقه کن منقل می‌شود.

پاسدار شهید حجت الاسلام “علی اصغر اصغری ترکانی” متولد 1342 بود که از قم به جبهه‌‌های حق علیه باطل اعزام شد. او که مسئول عقیدتی سیاسی لشگر 17 علی ابن ابیطالب(ع) بود، سال 62 در عملیات خیبر شرکت کرد و بر اثر اصابت ترکش به سرش در منطقه مجنون و در سن 20 سالگی به شهادت رسید. پیکر او بعد از گذشت 31 سال از شهادتش در عملیات اخیر تفحص کمیته جستجوی مفقودین کشف و شناسایی شد. سه تن از برادران اصغری ترکانی به شهادت رسیده‌اند و یک تن از آنان نیز از جانبازان هشت سال دفاع مقدس می‌باشد. “شهید محمد رضا اصغری ترکانی” به همراه “شهید علی اصغر اصغری ترکانی” در عملیات خیبر حضور داشت و به فاصله چند روز از او به شهادت رسید. پیکر او در همان ایام به نزد خانواده بازگشت و به خاک سپرده شد. اما پیکر شهید علی اصغر در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود الجسد جای گرفت. برادر سوم و بزرگتر “شهید علی اکبر اصغری ترکانی” در سال 65 و در منطقه حاج عمران بر اثر انفجار مین به شهادت رسید که پیکر او نیز مفقود شده و تاکنون نیز بازنگشته است

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: