یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۳۱ مرداد ۱۳۹۳
966

پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده، «اصغری ترکانی» به خاک سپرده شد

پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده، پاسدار شهید حجت الاسلام «علی اصغر اصغری ترکانی»، رئیس عقیدتی سیاسی لشگر 17 علی ابن ابی طالب(ع) امروز 31 مردادماه93 همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در تکیه دارقاضی کن واقع در تهران به خاک سپرده شد. پیکر مطهر این شهید والامقام با حضور خانواده و عموم مردم […]

پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده، پاسدار شهید حجت الاسلام «علی اصغر اصغری ترکانی»، رئیس عقیدتی سیاسی لشگر 17 علی ابن ابی طالب(ع) امروز 31 مردادماه93 همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در تکیه دارقاضی کن واقع در تهران به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر این شهید والامقام با حضور خانواده و عموم مردم تهران ساعت 11 امروز از خیابان الغدیر یکم در منطقه کن تا تکیه دارقاضی کن تشییع شد و سپس بعد از گذشت 31 سال از شهادت طبق وصیت شهید در دارقاضی کن(محله اقامه نمازجمعه) که محله مادری شهید است، به خاک سپرده شد.

پاسدار شهید حجت الاسلام “علی اصغر اصغری ترکانی” متولد 1342 بود که از قم به جبهه‌‌های حق علیه باطل اعزام شد. او که مسئول عقیدتی سیاسی لشگر 17 علی ابن ابیطالب(ع) بود، سال 62  در عملیات خیبر شرکت کرد و بر اثر اصابت ترکش به سرش در منطقه مجنون و در سن 20 سالگی به شهادت رسید. پیکر او بعد از گذشت 31 سال از شهادتش در عملیات اخیر تفحص کمیته جستجوی مفقودین کشف و شناسایی شد. سه تن از برادران اصغری ترکانی به شهادت رسیده‌اند و یک تن از آنان نیز از جانبازان هشت سال دفاع مقدس می‌باشد. “شهید محمد رضا اصغری ترکانی” به همراه “شهید علی اصغر اصغری ترکانی” در عملیات خیبر حضور داشت و به فاصله چند روز از او  به شهادت رسید. پیکر او در همان ایام به نزد خانواده بازگشت و به خاک سپرده شد. اما پیکر شهید علی اصغر در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود الجسد جای گرفت. برادر سوم و بزرگتر “شهید علی اکبر اصغری ترکانی” در سال 65 و در منطقه حاج عمران بر اثر انفجار مین به شهادت رسید که پیکر او نیز مفقود شده و تاکنون نیز بازنگشته است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: