یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۲ شهریور ۱۳۹۳
1041

نخستین نمایشگاه دستاوردهای نخبگان شاهد و ایثارگر

رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر گفت:نخستین نمایشگاه دستاوردها و فرصت های نخبگان شاهد و ایثارگر با حضور نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برپا می شود. به گزارش یاشهید ، نشست خبری نخستین نمایشگاه دست آوردها و فرصت های نخبگان شاهد و ایثارگر […]

رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر گفت:نخستین نمایشگاه دستاوردها و فرصت های نخبگان شاهد و ایثارگر با حضور نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برپا می شود.

به گزارش یاشهید ، نشست خبری نخستین نمایشگاه دست آوردها و فرصت های نخبگان شاهد و ایثارگر در راستای بزرگداشت هفته دولت و تغییر رویکرد نسبت به توانمندی های ایثارگران در حوزه کارآفرینی صبح امروز، اول شهریور 93 در مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر برگزار شد.

میعاد صادقی، رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر در این نشست، گفت: نخستین نمایشگاه دستاوردها و فرصت های نخبگان شاهد و ایثارگر ساعت 10 صبح روز یکشنبه، دوم شهریور سال 1393 با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان در سالن اجتماعات سازمان انتقال خون برپا می شود.

رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر با اشاره به اینکه نخبگان شاهد و ایثارگر می توانند در روزهای برگزاری نمایشگاه با دریافت فرم عضویت به عضویت این مرکز درآیند، گفت: این نمایشگاه علاوه بر غرفه مرکزی، 22 غرفه دیگر نیز دارد که برگزاری تئاتر حماسه و اجرای زنده موسیقی توسط هنرمندان شاهد و ایثارگر از جمله سایر برنامه های این نمایشگاه است.

وی با اشاره به لزوم همکاری با آسیب دیدگان و خانواده های شهدای کشورهای اسلامی گفت: مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر به دنبال شناسایی و معرفی نخبگان و تشکیلاتی است که در سایر کشورهای جهان به شکلی موازی با این مرکز همکاری می کنند تا از این طریق بتواند به شکلی فعال و کنش گرا در عرصه کشورهای اسلامی فعالیت کند.

صادقی با بیان اینکه مراسم اختتامیه این نمایشگاه روز پنجم شهریور جاری در سالن شهید رسول زاده برگزار می شود، ادامه داد: در این نمایشگاه یک غرفه برای معرفی طرح تکاک، فعالیت ها، دستاوردها و ظرفیت های این طرح در نظر گرفته شده است که با مراجعه ظرفیت های فرد محور به این نمایشگاه، ارتباط مناسبی بین اعضا برقرار می شود.

علی عباس کمری، رییس نمایشگاه و معاون امور تشکل های شاهد و ایثارگر نیز در تشریح نحوه برگزاری این نمایشگاه و فعالیت های آن، گفت: این نماشگاه از دوم تا ششم شهریور ماه جاری  و در هفته دوم دو هفته دولت برگزار می شود که در سال های قبل بنا بر دلایلی بسیاری از توانمندی ها و ظرفیت های ایثارگران به طور کامل مطرح نمی شد ولی با تغییر رویکرد مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر، برگزاری نمایشگاه های سالانه نخبگان و اعضای تشکل های شاهد و ایثارگر در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.

معاون امور تشکل های شاهد و ایثارگر ادامه داد: حمایت از نخبگان و سرآمدان و تشکل های شاهد و ایثارگر، وظیفه اصلی این مرکز است که در حال حاضر تعداد یک و نیم میلیون نفر از جامعه ایثارگری در حوزه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و سایر فعالیت ها تحت پوشش  مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر قرار دارند.

کمری افزود: این مرکز از حدود 6 هزار نخبه شاهد و ایثارگر در حوزه های علمی و دانشگاهی حمایت می کند که دستاوردهای این نخبگان در محورهای مختلف در نخستین نمایشگاه دستاوردها و فرصت های نخبگان شاهد و ایثارگر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی گفت: این مرکز در سالی که گذشت از 59 دستاورد در حوزه المپیاد، 255 رتبه برتر علمی، هزار و 971 مخترع، 70 رتبه برتر در مسابقات قرآن، 2 هزار و 795 مولف شاهد و ایثارگر، 476 عضو هیات علمی و 27 نویسنده پایان نامه های برتر دانشجویی حمایت کرده است.

رییس نمایشگاه ادامه داد: اعضای مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر در سه طرح تحولی بنیاد از جمله مطالعه و تدوین چشم انداز بنیاد تا سال 1404، برگزاری المپیادهای تخصصی علمی و فرهنگی ویژه نخبگان و ایجاد فرهنگسرای شاهد و ایثارگر فعالیت می کنند.

کمری گفت: اعضای تشکل های شاهد و ایثارگر در زمینه هایی مانند بحث های حقوقی، روابط عمومی و بین الملل در مورد جانبازان شیمیایی، تالیف کتب و مقالات مرتبط، ارایه توانمندی های اقتصادی و شرکت های تاسیس شده تحت نظر این تشکل ها در نخستین نمایشگاه دست آوردها و فرصت های نخبگان شاهد و ایثارگر شرکت می کنند.

معاون امور تشکل های شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: معرفی کارآفرینان برتر در زمینه صنایع، مصالح ساختمانی، شیشه، معرق کاری و دستاوردهای کارآفرینان شاهد و ایثارگر در حوزه درمان، معرفی فعالیت های سازمان های اقتصادی و سیاحتی کوثر و گروه مالی دی از جمله فعالیت های این نمایشگاه محسوب می شود.

وی افزود: شرکت معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه پایان نامه های تحصیلی در مقاطع ارشد و دکتری و اختراعات در زمینه های رباتیک و برنامه های عملیاتی ستاد شاهد و ایثارگر و همچنین حضور معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد با معرفی فرهنگ اعلام شهدا، وصیت نامه شهدا و مجلات و نشریات در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.

معاون امور تشکل های شاهد و ایثارگر با اشاره به برگزاری کمپین حمایت از مردم مظلوم غزه در حاشیه این نمایشگاه، گفت: برگزاری کارگاه های نقاشی کودکان با موضوع مقاومت، ختم قرآن برای پیروزی مسلمانان غزه، دلنوشته های ایثارگران و فرزندان آنها در حمایت از مردم غزه و برگزاری تریبون آزاد از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.

کمری ادامه داد: برپایی فروشگاه کتاب، ایستگاه صلواتی و همچنین راه اندازی موسسه خیریه با کمک تشکل های شاهد و ایثارگر و برگزاری سه کارگاه علمی معماری برند، خلاقیت و نقش آن در کارآفرینی و مدیریت دانش و کارآفرینی از دیگر برنامه های حاشیه این نمایشگاه است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: