یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۷ شهریور ۱۳۹۳
1439

آیین بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنربرگزار شد

آیین بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر با حضوراقشار مختلف مردم در گلزاربهشت زهرا(س) برگزار شد. همزمان با سی و چهارمین سالگرد شهادت محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر، مجلس بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دولت، عصر پنجشنبه با حضور برخی از مسوولان خانواده های معظم شهدا، و سایر اقشار […]

آیین بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر با حضوراقشار مختلف مردم در گلزاربهشت زهرا(س) برگزار شد.
همزمان با سی و چهارمین سالگرد شهادت محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر، مجلس بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دولت، عصر پنجشنبه با حضور برخی از مسوولان خانواده های معظم شهدا، و سایر اقشار مختلف مردم همراه در گلزار شهدای 72 تن بهشت زهرا(س) برگزار شد.
همچنین آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهیدان رجایی و باهنر باهمکاری مرکز فرهنگی گلزار شهدا – بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و با حضور جمع کثیری از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در جوارشهدای 72 تن قطعه 24 گلزار شهدا برگزار شد.
مسوولان و اقشار مختلف مردم با غباروبی و عطر افشانی مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای دولت یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند و برادامه راه آنان تاکید کردند.
درحاشیه این مراسم ابراهیم طاهر نژاد مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان تهران به خبرنگار ما اظهار داشت ، شهدای دولت نماد مظلومیت ملت ایران هستند، اظهار داشت: ترور نخبگان سیاسی و مسؤولان نظام اسلامی گویای این حقیقت است که ایران بزرگ ‎ترین قربانی تروریسم است، در حالی که غرب همواره برچسب تروریسم بر ایران می زند.
وی با بیان این که غرب اصلی ترین حامی تروریسم در جهان است، تصریح کرد: اگر امروز شاهد ترورهای فیزیکی رهبران حزب الله و مقاومت اسلامی هستیم، نشان می دهد که استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی هنوز دارای بزرگترین سیستم تروریسم دولتی در جهان است.
وی تصریح کرد: شهدا معامله ای ارزشمند با خدا کردند که این معامله، معامله ای راز گونه و یک حقیقت همیشه جاودان است که خداوند متعال در قرآن کریم صراحتاً به آن اشاره کرده است.
وی خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولان به خانواده معظم شهدا شد و بیان کرد: امروز در جامعه عمل به وصایای شهدا مورد بی مهری قرار گرفته است، این در حالی است که شهدا مسیر صحیح را پیموده و آن را به مردم نیز نشان داده اند.
وی تصریح کرد: خدمت و تکریم به خانواده معظم و والای شهدا وظیفه همه مسئولان و مردم وظیفه شناس است، چراکه شهدا به خوبی وظیفه خود را به میهن و انقلاب ادا کردند و امروز وظیفه ماست که با الگوگیری و عمل به وصایای شهدا، در تحقق آرمان ها و اهداف عالیه آن عزیزان مجدانه بکوشیم.
طاهر نزاد ادامه داد: نام و یاد شهدا در تاریخ جاودانه است، چراکه سربلندی و اقتدار کشور مرهون و مدیون ایثار و فداکاری شهدایی است که با نثار جان خود، موجب استقلال کشور شدند.
وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تصریح کرد: در راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت گاهی ما دچار غفلت می شویم و این در حالی است که فضای عطرآگین دفاع مقدس همواره باید زنده باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان تهران در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، متذکر شد: شهیدان رجایی و باهنر الگوی شایسته ای برای مدیران و مسئولان نظام هستند که باید سیره و روش آنان به عنوان سرمشق مد نظر مسئولان قرار گیرد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: