یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۹ شهریور ۱۳۹۳
2135

مشارکت بیش از 400 هزار داوطلب از 15 کشور دنیا در کمپین حمایت از مردم غزه

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید با اشاره به راه اندازی کمپین حمایت از مردم غزه گفت: بیش از 400 هزار داوطلب از 15 کشور دنیا در این کمپین ثبت نام و حمایت خود را برای اقدام عملی در از بین بردن رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند. به گزارش یاشهید، حجت الاسلام احمد مازنی […]

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید با اشاره به راه اندازی کمپین حمایت از مردم غزه گفت: بیش از 400 هزار داوطلب از 15 کشور دنیا در این کمپین ثبت نام و حمایت خود را برای اقدام عملی در از بین بردن رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند.

به گزارش یاشهید، حجت الاسلام احمد مازنی معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گویی در خصوص راه اندازی کمپین حمایت از مردم غزه با اشاره به حمایت این بنیاد ازخانواده های شهدای ترور و با یادآوری روز هشتم شهریور که مصادف است با سالگرد ترور شهیدان رجایی و با هنر به ارائه گزارشی از فعالیت این کمپین طی روزهای اخیر از جمله میزان ثبت نام کنندگان، تشکل های حامی و دست اندرکاران و نیز کشورهای مشارکت کننده در آن پرداخت  که مشروح آن از نظر خوانندگان می‌گذرد.

مازنی با اشاره به جنگ غزه که از دو ماه پیش آغاز شده و طی روزهای گذشته با پیروزی مقاومت فلسطین و عقب نشینی رژیم صهیونیستی روبرو شد، اظهار داشت: در این جنگ 51 روزه بیش از 2100 نفر شهید و 11 هزار نفر مجروح شدند؛ علاوه بر آن بیش از 12 هزار منزل مسکونی تخریب و از بین رفت و بیش از 500 هزار نفر آواره شدند.

معاون پژوهشی بنیاد شهید با بیان اینکه در این بین بیشتر ملتهای دنیا از مقاومت ملت فلسطین حمایت کرده و رژیم صهیونیستی هر چه بیشتر در سطح جهانی منفور شد، یادآور شد: کشورهای آمریکای لاتین در طول این جنگ به نشانه اعتراض، روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را قطع کردند و برای اولین بار شاهد برگزاری 260 راهپیمایی در اروپا و آمریکا علیه تهاجم ددمنشانه این رژیم بودیم که طی این جنگ بیش از 35 هزار بمب، معادل 11 بمب اتمی در منطقه کوچک غزه توسط این رژیم جعلی علیه مردم بی‌دفاع استفاده شد.

مازنی تعداد شهدای کودک این جنگ نابرابر را بیش از 600 نفر خواند و افزود: متاسفانه در این جنگ شاهد بودیم که برخی کشورهای عربی در قالب تیم‌های امداد رسانی، در نقش جاسوسان رژیم صهیونیستی عمل کرده و اطلاعات میدانی را به مقامات نظامی ارتش اسرائیل ارائه می دادند که همین موضوع بر مظلومیت مردم غزه می افزود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مجموع این موارد و نیز سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران که مبنای دفاع از مستضعفین جهان و بخصوص قضیه فلسطین است، ما را بر آن داشت تا با کمک خانواده های شهدای ترور به ویژه خانواده های شهدای هسته ای راه اندازی کمپینی به حمایت از جنگ غزه در بعد رسانه ای و بین المللی بپردازیم، خاطر نشان کرد: بیش از 45 تشکل، حمایت خود را از این کمپین اعلام کرده اند که از جمله آنها می توان به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، اتاق بازرگانی ایران، خبرگزاری فارس، خانه صنعت و معدن ایران، سازمان بسیج اساتید و حقوقدانان، جمعیت آزادگان دفاع مقدس، سازمان بسیج کارگری، خانه شهریاران جوان، مجمع خبرنگاران اقتصادی ایران، فراکسیون حمایت از فلسطین مجلس، جهاد دانشگاهی علامه، فدراسیون ورزشهای  پهلوانی و زورخانه ای و فدراسیون کشتی اشاره کرد.

وی در خصوص تعداد مشارکت کنندگان در این کمپین نیز گفت: تا کنون بیش از 400 هزار نفر از 15  کشور دنیا شرکت و اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی را محکوم کرده اند که علاوه بر  مشارکت کنندگان  کشورمان از کشورهای آمریکا(با بیشترین تعداد شرکت کننده در کشورهای خارجی)، انگلیس، اوکراین، روسیه، هلند، آلمان، پاکستان، مراکش، ترکیه، عربستان، عراق، ونزوئلا، سوئیس و الجزایر نیز حضور داشتند.

مازنی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد شرکت کنندگان آمادگی خود را برای اقدام عملی برای از بین بردن رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند، خاطرنشان کرد: 60 درصد شرکت کنندگان را آقایان و 40 درصد آن را خانمها به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین به عصبانیت دولتهای حامی رژیم صهیونیستی از راه اندازی این کمپین اشاره کرد و افزود: این سایت تاکنون 2 بار ازسوی دستگاههای امنیتی آمریکایی هک شده و به مدت 12 ساعت از دسترس خارج شد که با تلاش کارشناسان فنی دوباره در دسترس قرار گرفته است.

معاون پژوهشی بنیاد شهید ادامه داد در عرصه بین المللی و در مجامع حقوقی با پیوستن تشکل‌های کارگری کشور به کمپین و با همراهی جنبش مقاومت اسلامی حماس و جهاد اسلامی، در سازمان بین المللی کار جنایات رژیم صهیونیستی در حوزه کار و کارگری را مورد تعقیب قضایی قرار دهند.

یاد آور می شود که کمپین جهانی حمایت از مردم غزه در 21 مرداد ماه به 3 زبان انگلیسی، عربی و فارسی و برای جلب توجه افکار عمومی جهانی در  خصوص جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم آغاز به کار کرد که با استقبال قابل توجه داخلی و بین المللی روبرو شده است.

آدرس سایت کمپین جهانی حمایت از مردم غزه به نشانی زیر است.

Teror- victims.com

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: