یـا شـهـیـد
۲۳ شهریور ۱۳۹۳
1074

شهید «وازگن آدامیان»؛ فوتبالیستی که مدافع وطن شد

«وازگن آدامیان» از جمله شهیدان کشور است که افتخار شهادت در راه حفظ خاک وطن را به افتخار کسب عنوان و مدال های ورزشی ترجیح داد. به گزارش یاشهید ، شهید وازگن آدامیان در سال 1343 (1965 میلادی) در شهر آغاجاری استان خوزستان به دنیا آمد. پدر او «واهیک» و مادرش «والنتین» نام داشت. با انتقال […]

«وازگن آدامیان» از جمله شهیدان کشور است که افتخار شهادت در راه حفظ خاک وطن را به افتخار کسب عنوان و مدال های ورزشی ترجیح داد.

به گزارش یاشهید ، شهید وازگن آدامیان در سال 1343 (1965 میلادی) در شهر آغاجاری استان خوزستان به دنیا آمد.

پدر او «واهیک» و مادرش «والنتین» نام داشت. با انتقال خانواده به تهران، تحصیلات ابتدایی را در مدرسه ارامنه «نوبار» گذراند و در دبیرستان دولتی «حر» ادامه تحصیل داد، اما آن را به پایان نرساند و همزمان با ورود به عرصه کار، به عضویت باشگاه ورزشی و فرهنگی «سیپان» در آمد و در بخش ورزشی همان باشگاه در تیم فوتبال شروع به بازی کرد.

سپس در دوم اردیبهشت سال 1364 (22 آوریل 1985) زمین مستطیل سبز فوتبال را رها کرد و برای دفاع از وطن به خدمت سربازی رفت.

حضور وازگن در جبهه ها فقط به چند ماه محدود شد و در نهایت در 16 شهریور سال 1364(7 سپتامبر 1985) در منطقه جنگی «حاج عمران» در پی انفجار بمب به شهادت رسید.

با ا نتقال پیکر این شهید به تهران، مراسم مذهبی تدفین با شرکت انبوه مردم در آرامگاه ارامنه «نور بوراستان» تهران برگزار شد و پس از آن در جایگاه ویژه شهیدان به خاک سپرده شد.

سپس اسقف اعظم «کوریون پاپیان» خلیفه ارامنه اصفهان و جنوب ایران، کشیش ارشد آهارون درگالستیان نایب خلیفه ارامه تهران و نمایندگانی از شورای خلیفه گری و نهادهای وابسته پس از مراسم خاکسپاری این شهید، به ملاقات با خانواده وازگن رفتند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: