یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۳ شهریور ۱۳۹۳
1440

رونمایی از سه کتاب در فرانکفورت/برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در 12 کشور

در زمینه نشر آثار شفاهی دفاع مقدس سه کتاب به نام‌های یکشنبه آخر، راز نگین سرخ و و کبوتر، یک پنجره یک پرواز ترجمه شده‌اند که قرار است در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت به نمایش گذاشته شوند. به گزارش  یا شهید ، نشست خبری سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس […]

در زمینه نشر آثار شفاهی دفاع مقدس سه کتاب به نام‌های یکشنبه آخر، راز نگین سرخ و و کبوتر، یک پنجره یک پرواز ترجمه شده‌اند که قرار است در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت به نمایش گذاشته شوند.

به گزارش  یا شهید ، نشست خبری سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس امروز برگزار شد.

در این نشست کارگر گفت: یکی از کارهایی که ما از سال گذشته آغاز کرده‌ایم مشورت گرفتن از رسانه‌هاست که واقعاً در این امر کمک‌ حال خوبی برای ما بوده‌اند.

وی افزود: هفته دفاع مقدس در سال 93 «ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا» نامگذاری شده است که از 31 شهریور برنامه‌های ویژه ما آغاز خواهد شد.

کارگر گفت: یکی از پرافتخارترین موضوعات در کشور ما دفاع مقدس است که ما با آن در همه دنیا پُز می‌دهیم و در هر زمینه‌ای هم که می‌خواهیم وارد شویم جای پای دفاع مقدس دیده می‌شود و نیز هر جا که از این دفاع الگو گرفته‌اند مانند غزه و لبنان موفق شده‌اند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اعلام اهداف هفته دفاع مقدس گفت: نقش وحدت دفاعی در دوران دفاع مقدس در بازدارندگی برای دشمنان، نقش قومیت‌ها در تحکیم وحدت و فرهنگ دفاعی دفاع مقدس، نهادینه‌سازی آثار و دستاوردهای 8 سال جنگ تحمیلی، ارج نهادن به مجاهدت خانواده ایثارگران، نقش عملیات ثامن‌الائمه در روند دفاع مقدس، تجارب اقتصادی در این زمان و همچنین برنامه‌های ترویجی و فرهنگی در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی از جمله اهداف ما در هفته دفاع مقدس امسال است.

وی با ذکر خاطره‌ای در خصوص حضور زنان در 8 سال جنگ تحمیلی گفت: زنان ما حضور فعالی داشتند یادم می‌آید یک بار که می‌خواستم اعزام‌ها به جبهه افزایش یابد آیت‌الله حائری شیرازی گفت بروید سراغ خانم‌ها آنها از عهده این کار به خوبی برمی‌آیند.

سردار کارگر در ادامه افزود: معرفی بازنگری عملیات‌ها با استفاده از هنرهای نمایشی به خصوص انیمیشین، نقش رسانه‌های نوشتاری و دیداری، برگزاری رژه 31 شهریور در سراسر جهان که توسط ارتش انجام خواهد شد، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا در 3 مهر همزمان با شهادت محمد تقی از جمله مراسم‌هایی است که در این هفته برگزار خواهد شد. همچنین آیین تقدیر و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری شب شعر و خاطره‌گویی، برنامه ویژه در سالروز شکست حصر آبادان در 5 مهر برگزار خواهد شد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور همچنین از نامگذاری روز فرماندهان شهید در 7 مهر خبر داد که در این روز چند تن از فرماندهان عالی‌رتبه از جمله شهیدان فکوری و جهان‌آرا به شهادت رسیدند.

وی همچنین از برگزاری همایش حمایت حقوقی از مصدومان شیمیایی خبر داد که گفت: به دلیل آنکه رئیس جمهور سخنران این مراسم است از ما خواست تا این همایش به بعد از هفته دفاع مقدس موکول شود البته هنوز زمان دقیقی به ما اعلام نکرده‌اند. همچنین برگزاری پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را تا 5 مهر خواهیم داشت و جشنواره فیلم مقاومت نیز از 31 شهریور تا 4 مهر اجرا خواهد شد.

کارگر گفت: در زمینه نشر آثار شفاهی دفاع مقدس سه 3 کتاب به نام‌های یکشنبه آخر، راز نگین سرخ و و کبوتر، یک پنجره یک پرواز ترجمه شده‌اند که قرار است در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت به نمایش گذاشته شود و نیز معرفی دستاوردهای دفاع مقدس به وابستگان نظامی در خارج از کشور که طی مقاله‌ای توسط ارتش انجام می‌شود.

وی با اشاره به بخشی از برنامه‌های این هفته گفت: همچنین امسال قرار نیست هیچ برنامه‌ای تکراری از سیما پخش شود و دکتر دارابی به مجموعه خود ابلاغ کرد که همه برنامه‌ها تولیدی باشد.

رئیس ستاد راهیان نور کشور در پایان اظهار داشت: ما در 12 کشور نمایشگاه دفاع مقدس برگزار خواهیم کرد و از مدارسی با بیش از 50 شهید دانش آموز تجلیل خواهد شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: