یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۷ شهریور ۱۳۹۳
1532

سردار انصاری در مراسم رونمایی از سایت فرهنگی «سبک زندگی»

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم رونمایی از سایت فرهنگی «سبک زندگی» گفت: با استفاده از فضای مجازی بر پایه دین، قرآن، احادیث و فرمایشات پیامبر اکرم (ص) و ائمه می‌توان به هدف رسیدن به توسعه فرهنگی دست یافت. به گزارش یا شهید ، سایت فرهنگی، آموزشی و اجتماعی «سبک زندگی» روز چهارشنبه، […]

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم رونمایی از سایت فرهنگی «سبک زندگی» گفت: با استفاده از فضای مجازی بر پایه دین، قرآن، احادیث و فرمایشات پیامبر اکرم (ص) و ائمه می‌توان به هدف رسیدن به توسعه فرهنگی دست یافت.

به گزارش یا شهید ، سایت فرهنگی، آموزشی و اجتماعی «سبک زندگی» روز چهارشنبه، 26 شهریور 93 در سالن جلسات ساختمان شهید سلیمانی رونمایی شد.

سردار انصاری، قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با تأکید بر اینکه سایت «سبک زندگی»، باید بر روی کل جامعه تأثیرات مثبتی داشته باشد، گفت: هدف از ایجاد نرم‌افزار و منابع دیجیتالی، توسعه فرهنگی با استفاده از بسترهای فضای مجازی است.

وی ادامه داد: در دنیایی که امروز زندگی می‌کنیم، شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه متغیر است و عوامل تأثیرگذار خارجی فرهنگی مرتباً در حال ورود به جامعه هستند. باید ابزاری داشت تا توسط آن در مقابل تهاجم فرهنگی و یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب “ناتوی فرهنگی” پاسخگو بود و در مسائل فرهنگی نیز نباید اجازه ایجاد رخنه فرهنگی را به کسی داد.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه هدف از ایجاد سایت «سبک زندگی»، توسعه فرهنگی است ادامه داد: باید با استفاده از مبانی شیوه‌های زندگی، ارزش‌افزوده فرهنگی ایجاد کرد و اگر این ارزش‌افزوده در بهبود سبک زندگی تأثیرگذار باشد، می‌توان گفت توسعه فرهنگی ایجاد شده است.

سردار انصاری خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی معاونت فرهنگی و امور اجتماعی و معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد پرورش مجاهدانی است که درراه خدا، انقلاب، ولایت و کشورشان مجاهدت کنند و می‌توان گفت که ایجاد چنین سایتی، یکی از راه‌های مجاهد پروری است.

وی افزود: ما معتقدیم که فرهنگ اساس و پایه تمام‌کارها است و هیچ کاری در هیچ صحنه‌ای مگر با ایجاد فرهنگ، پیش نخواهد رفت؛ همچنان که با رهبری مقام معظم رهبری و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت توانستیم اقتدار زمان امام راحل را ادامه دهیم.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه بنای این کار فرهنگی بر اساس قرآن که یک‌پایه بی‌بدیل در تاریخ بشریت است، گذاشته شده اظهار داشت: شرط موفقیت و تداوم این مسیر، استفاده از سلیقه‌های نو، خلاقیت و نوآوری و پرهیز از کارهای کلیشه‌ای و تکراری است.

سردار انصاری با بیان این مورد که فرهنگ قرآنی می‌تواند نجات‌بخش باشد، افزود: با استفاده از فضای مجازی بر پایه دین، قرآن، احادیث و فرمایشات پیامبر اکرم (ص) و ائمه می‌توان به هدف رسیدن به توسعه فرهنگی دست یافت.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: استقامت مردم مسلمان غزه پس از 50 روز جنگ توأم با تهدیدات روانی، نظامی و اقتصادی و پیروزی بر چهارمین ارتش دنیا به دلیل توسل به فرهنگ ایثار و شهادت که از ایثار و مجاهدت مردم ایران در 8 سال دفاع مقدس وام گرفته شده بود، حاصل شد.

قائم‌مقام بنیاد خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ در مسیر فضای مجازی بر پایه فرهنگ دینی و قرآنی باید با استفاده از فناوری‌های نوین همراه باشد چراکه استفاده از ظرفیت‌های جدید اطلاع‌رسانی، شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای ارتباطی یک قابلیت بزرگ و کارآمد برای توسعه فرهنگی است.

سردار انصاری با تأکید بر ویژگی اثربخشی و بهره‌وری این سایت، گفت: اگر به دنبال افزایش اثربخشی باشیم باید استفاده از فناوری‌ها و نرم‌افزارهای نوین، آینده‌نگری و آینده سازی و فرصت سازی ضمن استفاده از فرصت‌های اجتماعی، ارتباطی و اطلاع‌رسانی را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: دانشنامه الکترونیکی «سبک زندگی» با محتوای قرآنی، معارف، احکام، زندگی قهرمانان دفاع مقدس، سبک زندگی شهدا، ورزش، سلامت، مجاهدت و فرهنگ دینی، برای تمام سنین طراحی شده است که در صورت به‌روز بودن می‌تواند اثربخشی خوبی در کل جامعه داشته باشد.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وجود سایت‌ها و فضاهای مجازی دیگر نظیر سایت نوید شاهد و قربانیان ترور در بنیاد، گفت: بعد از راه‌اندازی کمپین حمایت از مردم مظلوم غزه، حدود یک‌میلیون نفر از 16 کشور دنیا در این کمپین شرکت و اثرگذاری کرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با ایجاد این سایت 2 سویه، می‌توانیم در راستای توسعه فرهنگی گام برداریم چراکه مأموریت اصلی بنیاد، توسعه فرهنگی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و تلاش برای موفق‌تر کردن نسل‌های آینده است.

سایت فرهنگی، آموزشی و اجتماعی «سبک زندگی» با حضور سردار انصاری، قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام‌ حسن مؤذنی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد، حجت‌الاسلام احمد مازنی، معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد، محمدتقی شریعتی، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد، عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد، سرهنگ فریبرز خزایی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد و جمعی از مدیران کل بنیاد رونمایی شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: