یـا شـهـیـد
۰۲ مهر ۱۳۹۳
1592

کتاب مهتاب خین …

کتاب مهتاب خین یکی از کتابهای خوب با روش علمی است که در تاریخ دفاع مقدس نوشته شده است. این کتاب روایتی است دست اول از جنس تاریخ شفاهی که رخدادهایی مربوط به قبل از انقلاب و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ٰتاسیس سپاه پاسداران ٰ نبردهای داخلی کردستان ٰعملیاتهای جبهه غرب ٰتاسیس لشکر 27 محمد […]

کتاب مهتاب خین یکی از کتابهای خوب با روش علمی است که در تاریخ دفاع مقدس نوشته شده است. این کتاب روایتی است دست اول از جنس تاریخ شفاهی که رخدادهایی مربوط به قبل از انقلاب و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ٰتاسیس سپاه پاسداران ٰ نبردهای داخلی کردستان ٰعملیاتهای جبهه غرب ٰتاسیس لشکر 27 محمد رسول الله (ص) ٰعملیات فتح المبین و بیت المقدس را در بر می گیرد .
همچنین در این کتاب با مطالب زیبا و قابل استفاده از سرداران بزرگ دفاع مقدس مانند شهید محمود شهبازی ٰ احمد متوسلیان و شهید همت آشنا می گردید.

راوی این رویدادها سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان ارشد جبهه میانی سر پل ذهاب ٰ از بانیان گمنام لشکر 27 محمد رسول لله و از فرماندهان ارشد 10 سال دفاع مقدس می باشد.
این کتاب به همت نویسنده نام آشنای تاریخ دفاع مقدس جناب حسین بهزاد  نگارش یافته که توسط نشر فاتحان به چاپ رسیده است.

 

 

 

mahtabekhayen

 

 

بخشهایی از این کتاب را با هم می خوانیم:
شهید محمد شهبازی در سال 59 توسط شهید بزرگوار محمد بروجردی جهت فرماندهی سپاه همدان معرفی می گردد و این سر آغاز اشنایی سردار همدانی با شهید شهبازی است.
شهید بروجردی در جلسه معارفه اقای شهبازی او را اینطور معرفی میکند : برادرمان محمود شهبازی دستجردی از مبارزین مذهبی فعال جنبش دانشجویی در قبل از انقلاب بوده و ایشان از شاگردان شاخص کلاسهای معارف اسلامی استاد پرورش هستند.این برادر عزیزمان از دانشجویان رشته مهندسی صنایع در دانشگاه علم و صنعت تهران است.ایشان از عناصر برجسته در جریان تسخیر لانه جاسوسی امریکاه هم بوده است.
سردار همدانی در مورد شهید شهبازی می گوید :
ایشان کتابهای مربوط به اصول عقاید اسلامی و بحث های معرفتی و اخلاقی را خیلی دوست داشت اثار منتشر شده از امام مانند کشف الاسرار – ولایت فقیه – شرح دعای سحر و کتاب اداب نماز را با نهایت دقت می خواند.الفت زیادی با اصول کافی داشت عمده اثار شهید مطهری را به دفعات خوانده بود.
البته در بین کتابها بعد از قران کریم یار غار و دوست وفادارش نهج البلاغه بود در بین بچه های سپاهی احدی را ندیدم که به قدر محمود با این کتاب محرم و مونس باشد.
در مدتی که در سپاه همدان بود شبهای محمود با مطالعه و نماز شب می گذشت.بعد از نماز شب تا اذان صبح قران تلاوت می کرد تعدادی از بچه های سپاه یواشکی از پشت دیوار به تلاوت او که واقعا با لحن شیوا و صوتی گرم ادا میشد گوش فرا می دادند تلاوت قران شهبازی دل ها را می برد به بام ملکوت.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: