یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۵ مهر ۱۳۹۳
1793

روزی متفاوت در قطعه ۴۴ گلزار شهدا …

روزی متفاوت در قطعه ۴۴ بهشت زهرا/مدال طلای قهرمانان بر سینه قهرمانان گمنام/ موفقیتم را مدیون شهدا هستم ورزشکاران تاج‌های گل را روی مزار شهدا می‌گذارند.امیر مهدی زاده، بر مزار یکی از شهدا زانو میزند، مدال را از گردنش درمی‌آورد و روی مزار شهید گمنام می‌گذارد. حمیده عباسعلی کنار شهدا می‌نشیند و می‌گوید: مدال طلا […]

روزی متفاوت در قطعه ۴۴ بهشت زهرا/مدال طلای قهرمانان بر سینه قهرمانان گمنام/ موفقیتم را مدیون شهدا هستم

ورزشکاران تاج‌های گل را روی مزار شهدا می‌گذارند.امیر مهدی زاده، بر مزار یکی از شهدا زانو میزند، مدال را از گردنش درمی‌آورد و روی مزار شهید گمنام می‌گذارد. حمیده عباسعلی کنار شهدا می‌نشیند و می‌گوید: مدال طلا را مدیون شهدا هستم.

 به گزارش یا شهید به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس،ساعت ده صبح، قطعه 44 بهشت زهرای تهران، صبح دوشنبه یکی از روزهای پاییز.

شهدا در سایه خنک درختان گلزار شهدا آرام خفته‌اند. تنها چند باغبان و یک بلدوزر از دور در حال رسیدگی به گلزار هستند.

قطعه 44، میزبان ورزشکاران

چند دقیقه ای بیشتر از آمدنم نگذشته که خبرنگار واحد مرکزی خبر هم از راه می رسد. مطمئن می شوم که مراسم دیر یا زود برگزار می‌شود. لحظاتی بعد هم اتومبیلی با دو سرنشین در نزدیکی قطعه 44 مستقر می‌شوند تا مقدمات پذیرایی از مهمانان را آماده کنند. دسته های بزرگ گل های سفید و قرمز روی میز گذاشته می شوند. کم کم مهمانان دیگر هم به جمعیت اضافه می شوند.

خبرنگاران منتظر ایستاده اند تا کاروان کاراته کاران از راه برسند. اتوبوس آبی رنگ که جلوی قطعه 44 می‌ایستد خبرنگاران و عکاسان به صف می شوند تا لحظه ورود ورزشکاران به قطعه 44 شهدای گمنام را ثبت کنند. ورزشکاران با لباس های آبی به همراه خانواده و مسئولین ورزش تکواندو آهسته وارد گلزار شهدا می شوند.

45318_orig

حمیده عباسعلی که در بازی های آسیایی اینچئون توانست مدال طلا را کسب کند همراه با مادر و خانواده خود از اتوبوس پیاده می شوند. امیر مهدی زاده و سعید حسنی پور دو طلایی دیگر بازی های آسیایی هستند که خود را به جمعیت می رسانند. سمندری رئیس فدراسیون کاراته و عشرت شاه محمدی نائب رئیس فدراسیون کاراته به همراه تعدادی از اساتید ورزش کاراته با لباس سفید کاراته کاران هم در بین جمعیت دیده می شوند. همه با گلهایی که در دست دارند به سمت مزار شهدا حرکت می کنند.

مدال طلایم را مدیون شهدا هستم

بچه های ورزشکار همزمان باهم تاج گلها را روی مزار شهدا می گذارند. حمیده عباسعلی کنار مزار یکی از شهدا می نشیند و می گوید: مدال طلایی که کسب کردم را مدیون شهدا هستم. از همه آنان ممنونم.

 

45328_orig

سید ستاره موسوی مربی تیم دختران کاراته از قراری که با بچه ها توی مسابقات گذاشتند، می گوید: توی مسابقات با بچه ها قرار گذاشتیم تا اگر در مسابقه نتیجه گرفتیم از کسانی که جانشان را فدا کردند تا امروز بتوانیم پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآوریم قدردانی کنیم. امروز به پاسداشت اینکه سه بار سرود ملی ایران در سالن مسابقات طنین انداز شد به گلزار شهدا آمدیم.

شهدا الگوی ورزشکاران هستند

با وجودی که چند روز از بازگشت ورزشکاران مسابقات آسیایی می گذرد شاه محمدی خوشحال از کسب مدال دختران ورزشکار از سختی رقابت ها و پتانسیل بچه های کاراته کار می گوید و درباره حضور خود در گلزار شهدا توضیح می دهد: الگوی تمام ورزشکاران شهدا هستند. این ثمره خون شهدا بود که زنان ورزشکار می توانند در عرصه های بین المللی بدرخشند. شهدا در میدان های سخت جنگیدند و امروز بچه ها با به اهتزار درآمدن پرچم  جمهوری اسلامی توانستند قطره ای کوچک از جانفشانی شهدا را جبران کنند.

مدالی که از گردن ورزشکار به روی مزار شهید گمنام قرار داده شد

آن طرف تر امیر مهدی زاده دیگر طلایی کشورمان که مدال خوشرنگ خود را به گردن انداخته بود سر مزار یکی از شهدا زانو میزند و مدال را از گردنش درمی آورد و روی مزار شهید گمنام می گذارد.

 

45332_orig

مادر حمیده عباسعلی هم همراه با دخترش برای گرامیداشت مقام شهدا به بهشت زهرا آمده. کنارهم می ایستند و مادر شروع به صحبت می کند: من هم حس مادران شهدا را دارم. این بچه هایی که اینجا دفن هستند مثل فرزند خودم هستند.

خبرنگاران به دور ورزشکاران حلقه می زنند. ورزشکاران خوشحال از افتخاری که در عرصه ورزش کسب کردند موفقیت خود را مدیون شهدا می دانند. آنان که جان خود را فدا کردند تا راه را برای افتخار آفرینی جوانان امروز آسان کنند.

بهشت زهرا در آرامش خود فرو می‌رود…

خانواده هایی که همراه با ورزشکاران برای زیارت آمده اند با مدال آوران عکس یادگاری می گیرند. همه آماده رفتن می شوند. هر کس از راهی که آمده بازمیگردد. گلهای سفید و صورتی و سرخ روی سنگ سفید مزار شهدای گمنام آرام می گیرند و گلزار شهدای تهران مثل ساعاتی پیش در آرامش خود فرو می رود.

 

45329_orig

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: