یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۸ مهر ۱۳۹۳
1578

شهدای نیروی انتظامی مجاهدین فی سبیل اللهی هستند که برای حفظ ارزش‌ها مجاهدت کردند

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: “مأموران نیروی انتظامی مجاهدین فی سبیل الله هستند” گفت: شهیدان، جانبازان و آزادگان نیروی انتظامی مجاهدین فی سبیل اللهی هستند که برای حفظ ارزش‌ها مجاهدت کردند. به گزارش یاشهید ، همایش “یادی از اهل آسمان‌ها” گرامیداشت یاد شهدای نیروی […]

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: “مأموران نیروی انتظامی مجاهدین فی سبیل الله هستند” گفت: شهیدان، جانبازان و آزادگان نیروی انتظامی مجاهدین فی سبیل اللهی هستند که برای حفظ ارزش‌ها مجاهدت کردند.

به گزارش یاشهید ، همایش “یادی از اهل آسمان‌ها” گرامیداشت یاد شهدای نیروی انتظامی امروز پنج‌شنبه 17 مهر 93 در بهشت‌زهرا (س) با حضور سردار انصاری قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار تشکری معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی، فرماندهان عالی‌رتبه نیروی انتظامی و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نیروی انتظامی در بهشت‌زهرای تهران برگزار شد.

سردار محسن انصاری در این همایش با تبریک اعیاد قربان و غدیر و آرزوی سلامت و بهبودی کامل برای فرماندهی کل قوا، رهبر معظم انقلاب یاد و خاطره شهیدان نیروی انتظامی که درصحنه‌های مختلف امنیت انتظامی و اجتماعی به شهادت نائل آمدند و رزمندگان دلاوری را که امروز در حال تلاش در نیروی انتظامی هستند را گرامی داشت.

وی با اشاره به دوران همکاری و هم‌رزمی با شهیدان ابوالفتحی و آریا فر در نیروی انتظامی گفت: زندگی این شهیدان بزرگوار ظرفیت ساخت مستند و فیلم دارد تا بتوان دلاور مردی‌های آن‌ها را به نسل‌های آینده منتقل کرد؛ شهیدان و جانبازان ناجا همگی در یک جریان تاریخی مبارزاتی در راه امام (ره) و انقلاب جان خود را فدا کردند و به این افتخار نائل شدند.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: راه مبارزاتی امام (ره) نیم‌قرن است که در تداوم راه عاشورا و امام حسین (ع) آغاز شده و تا ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت؛ این مبارزه بر اساس تفکر امام راحل است که فرمود:” تا شرک و کفر هست مبارزه است و تا مبارزه هست ما هستیم”.

وی با اشاره به اینکه تفکر و استراتژی امام راحل در مورد مبارزه در داخل کشور و در راه دفاع مقدس و ارزش‌ها ادامه دارد، افزود: این مبارزه از هابیل و قابیل آغاز شده و تا ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت. مبارزان و مجاهدان دوران جنگ تحمیلی که در رکاب امام (ره) بودند امروز نیز در رکاب مقام معظم رهبری هستند تا این جمله امام را که گفت: “ما هستیم” به نتیجه برسانند.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: امروز نیروی انتظامی در ادامه مبارزات سال 1341 در حال خدمت است؛ آن روز مردم حلقه‌های قدرت ساز انقلاب بودند و پس از انقلاب اسلامی نیز امام حلقه‌های قدرت ملی را برای تأمین امنیت ملی احداث کردند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی از حلقه‌های قدرت سازی است که با تقدیم 13 هزار شهید، 18 هزار جانباز و 2 هزار آزاده این امنیت را تأمین می‌کند.

سردار انصاری با اشاره به اینکه خاورمیانه و تمام کشورهای اطراف دچار چالش تروریستی هستند و این منطقه درگیر آشوب است گفت: ایران به‌عنوان جزیره ثبات و آرامش در منطقه حضور دارد که این آرامش ثمره خون شهدا و جان‌فشانی ایثارگران است.

قائم‌مقام بنیاد ادامه داد: امروز تمام کشورهای اسلامی دچار درگیری هستند که این خود یک حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده که باید از بین برود. درحالی‌که قدرت چهارم نظامی جهان از چریک‌های فلسطینی شکست خورده است، کشورهای اسلامی نباید با سرگرم شدن با درگیری‌ها حاشیه امنی را برای رژیم صهیونیستی به وجود آورند. ائتلاف کذایی به وجود آمده در منطقه نیز با این هدف ایجاد شده است که رژیم غاصب اسرائیل در حاشیه این ائتلاف در امنیت قرار بگیرد.

وی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: “مأموران نیروی انتظامی مجاهدین فی سبیل الله هستند” گفت: شهیدان، جانبازان و آزادگان نیروی انتظامی مجاهدین فی سبیل اللهی هستند که برای حفظ ارزش‌ها مجاهدت کردند و اگر این مجاهدت‌ها نبود حتماً ناهنجاری‌های اجتماعی ما را در خود غرق می‌کرد و فرهنگ دینی و فرهنگ ایثار و شهادت به فراموشی سپرده می‌شد.

سردار انصاری ادامه داد: اینان با رشادت و رزمندگی توانستند امنیت اجتماعی را در جامعه ایجاد کنند تا این انقلاب بر اساس فرهنگ دینی پیش برود و وظیفه ما جاماندگان در مقابل این رزمندگی این است که اول راه این شهیدان را بشناسیم و با شناخت از این راه نگذاریم فرهنگ ایثار و ایثارگری به تاریخ سپرده شود و باید اندیشه این فرهنگ پویا در جامعه زنده بماند.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به عامل تحریف، تخریب و فراموشی در جریان‌های فرهنگی گفت: شهدای ما بودند که فرهنگ عاشورایی را احیا کردند و دشمن می‌داند این فرهنگ حیات‌بخش است پس نباید بگذاریم این فرهنگ به دست فراموشی سپرده شود و حماسه به افسانه تبدیل شود؛ ما باید حماسه‌های دفاع مقدس را به آیندگان انتقال دهیم و این راه فراموش‌نشدنی است زیرا ذات آن حق است و حق همواره ماندنی است.

گفتنی است، پیش‌ازاین مراسم سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، سردار انصاری قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرماندهان عالی رتبه نیروی انتظامی و جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران با حضور بر مزار شهید طهماسبی، شهید میر جلالی و شهید طاهری به مقام والای شهدای نیروی انتظامی ادای احترام کردند.

در ابتدای این مراسم نیز از کتاب سرداران شهید آریا فر و ابوالفتحی و تمبر یادبود شهیدان سرافراز نیروی انتظامی با حضور سردار انصاری، سردار عصار، سردار تشکری و خانواده‌های معظم شهدای نیروی انتظامی رونمایی شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: