یـا شـهـیـد
۱۹ مهر ۱۳۹۳
1917

طلبه شهید مهدی خاتمی …

به گزارش یا شهید، خلقت آفرینش را هدف و غرضی نیست جز انسان و غایت نهایی انسان را،کمالی نیست جز رسیدن به دروازه های قرب ربوی.انسان  مقصود نهایی خلقت است به آن شرط که؛ خود را از قله های کمال به اوج حضیض زشتی ها و پلیدی ها نکشاند.آمده ایم تا روزی برویم .آمدنی و […]

به گزارش یا شهید، خلقت آفرینش را هدف و غرضی نیست جز انسان و غایت نهایی انسان را،کمالی نیست جز رسیدن به دروازه های قرب ربوی.انسان  مقصود نهایی خلقت است به آن شرط که؛ خود را از قله های کمال به اوج حضیض زشتی ها و پلیدی ها نکشاند.آمده ایم تا روزی برویم .آمدنی و رفتنی که در میانه اش قدر و قیمت یابیم.دنیا به مثابه طی یک مسیر است و مسیر را شایسته هدف بودن، نیست.گذرگاهی است کوتاه که؛ واصل بین مخلوق است با معبود.وسیله ای است برای سیر.برای یک بازگشت.استرجاعی که در آیه ای از نور رخ می نمایاند ” بازگشت همگان به سوی اوست “…

هستند در این میان انسانهای شایسته ای که؛ دنیا برایشان چون پلی است برای رسیدن. راهی است برای فتح یک قله مرتفع. سخنان به جا مانده شان، نشانی وصلت است با حقیقت.حقیقتی روشنتر از آفتاب.ببینیم ؛ بشنویم و مزه مزه کنیم طعم وصالی اینچنین عاشقانه را …

…………………..

……………………….

متولد مي شويم تا بميريم.پس وقتي خبر كوچ مرا شنيديد، عكس العملتان آن چنان باشد كه خبر تولدم را سالها پيش برايتان گفتند.

كلمة طيبة استرجاع را بر زبان آورده و برايم طلب مغفرت كنيد.

 هرگز به ذهنتان خطور نكند كه شهدا حيف بودند، بايد متوجه باشيد كه در راهي رفتند كه حيف تر بود.

……………………………………..

……………………………..

                                                                                                                                               ……………………..

IMG_3325

 

” …اكنون كه مي روم تا دري تازه بر زندگي سراسر گناهم بگشايم و كبوتر روحم طمع پرواز در آسمان بي كران آزادي را دارد تا بر مظلوميت امتي گواه باشم و عزم آن دارم كه در ميان مخلصين و صادقين امت كوچ كنم تا شايد خدا مرا بپذيرد، چند توصيه و تقاضا دارم كه ان شاءالله به عنوان رسم و عادت فقط آن را در مجلس ختم نمي خوانيم، البته همة اين نوشته تذكر است چرا كه «تنفع المؤمنين».

 به قول آيت الله صدر:« ذوبوا في الامام الخميني كما ذاب هو في الاسلام» و نه تنها ايسم ها پوچ هستند، آن اسلامي كه سازشكار شبه مسلمان ادعا مي كنند نيز پوچ بوده و بايد در مقابلش ايستاد هم چنان كه ابوذر وميثم و.. ایستادند

هرگز اظهار يا احساس سستي نكنند( استعينوا بالصبر و الصلوه)و( ولنبلونكم بشيء من الخوف و الجوع)و(احسب الناس ان يتركوا ان يقولوا امنّا و هم لا يفتنون) و بدانيد اگر مي خواهيد به نيكي برسيد، بايد دوست داشتني ترين چيزها را در راه خدا بدهيد.

متولد مي شويم تا بميريم ( لدوا للموت و ابنوا للخراب) پس وقتي خبر كوچ مرا شنيديد، عكس العملتان آن چنان باشد كه خبر تولدم را سالها پيش برايتان گفتند.

كلمة طيبة استرجاع را بر زبان آورده و برايم طلب مغفرت كنيد.

هرگز به ذهنتان خطور نكند كه شهدا حيف بودند، بايد متوجه باشيد كه در راهي رفتند كه حيف تر بود، اسلام مكتبي است كه حمزه (عليه السلام) را داده، جعفر بن ابي طالب راداده.

…1- فكر نكنيم كه به درجه اي رسيده ايم و قهرمان هستيم، كسي قهرمان است كه تنها باشد در جامعه اي كه همه قهرمانند، قهرمان شدن درجه نيست.

2-شهادت في سبيل الله شكستن حجاب حيات است كه مبدا همه حجاب هاست« امام خميني» و وقتي حجاب شكسته شد شهيد نظر مي كند به وجه الله و شاهد جلوة الهي است.

3-دعا كنيد كه همه ما مأجور باشيم و اجرمان را از بين نبريم چرا كه هم چنان كه حسنات يذهبن السيئات، سيئات نيز هم چون آتش سوزان باغها و اعمال صالح را مي سوزانند.

4-از اوضاع من خوب خبر داريد و بهتر از شما خود من،لذا مواظب باشيد اغراق و زياده روي نكنيد و به هر چيز حقش را بدهيد،چه نكوهش باشد يا تمجيد.

5-مه اعمال زير ذره بين است، سنگين و صبورانه و خدا پسندانه با مسايل بر خورد كنيد.

6-دوست ندارم بد گويان به امام(حتي از اقوام) برايتان دل بسوزانند و از شما دلگير مي شوم اگر نزد آنها اظهار ناراحتي از هر كمبودي شود و يا طلب كارگشايي نماييد.

7-اگر امكان دارد و مسأله‌اي نيست و خواستيد ياد بودي داشته باشيد، پيشنهاد مي كنم آن را در يكي از روزهاي محرم يا صفر برگزار نماييد چرا كه« لا يوم كيومك يا ابا عبدالله.

8-هرگز خود را در مرتبة ديگر مؤمنان و خانواده ها ندانيد چون سابقون جزء مقربون هستند و بعدي ها موقعيت بدتري نسبت به الان دارند.”

اجركم عندالله

من الله التوفيق

عبد عاصي اميدوار، مهدي خاتمي، 65/12/3 اردوگاه كرخه

………………..

…………………..

…………………………

8

…………………………………..

…………………………….

طلبه شهید مهدی خاتمی سال 1343 در یک خانواده مذهبی در روستای پیل نور استان مازندران متولدشد و با زندگی در کنار یک خانواده مذهبی و انقلابیون ،روحیه استعمارستیزی در وی شکل گرفت.در سال 1361 از طریق بسیج همراه با لشکر 25 کربلای مازندران،در عملیات والفجر مقدماتی شرکت کردو در سال 1362 جهت تحصیل علوم دینی وارد حوزه علوم دینی آیت الله مجتهدی شد.همزمان با تحصیل ،در جبهه نیز حضور داشت و در عملیاتهای بدر، والفجر8 ،کربلای 1 به همراه گردان انصار از لشگر 27 محمد رسول الله شرکت جست و سرانجام در عملیات تکمیلی کربلای 5 در شلمچه روحش را با خدا پیوند داد و جسمش را در خاک  قطعه 29/ردیف 63/شماره7  به امانت نهاد …

یادش گرامی و راهش پر رهرو

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: