یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۸ مهر ۱۳۹۳
1806

کنگره ملی سرداران و 2500 شهید شهرستان نجف آباد برگزار می شود

 دبیر کنگره ملی سرداران و 2500 شهید شهرستان نجف آباد گفت: این کنگره با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و فرمانده کل سپاه افتتاح می شود. به گزارش یا شهید ، محمد حسن سالمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کنگره شهدای نجف آباد اولین کنگره شهرستانی در سطح کشور است که با امتیاز ملی […]

 دبیر کنگره ملی سرداران و 2500 شهید شهرستان نجف آباد گفت: این کنگره با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و فرمانده کل سپاه افتتاح می شود.

به گزارش یا شهید ، محمد حسن سالمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کنگره شهدای نجف آباد اولین کنگره شهرستانی در سطح کشور است که با امتیاز ملی انجام می شود، اظهار کرد: در اولین روز این کنگره علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه پاسدران انقلاب اسلامی سخنرانی می کنند.

وی یادآور شد در روز اول اجلاسیه کنگره حجت الاسلام حسناتی امام جمعه شهرستان نجف آباد و سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان نیز گزارش هایی از روند برگزاری این کنگره ارائه خواهند کرد

وی با اشاره به 13 شهید زن این شهرستان، گفت: دومین روز این کنگره به حضور زنان اختصاص یافته که با سخنرانی خانم مجتهد زاده در جمع بیش از چهار هزار زن شهرستان نجف آباد برنامه ریزی شده است.

دبیر کنگره ملی سرداران و 2500 شهید شهرستان نجف آباد افزود: در روز سوم قشر فرهنگی شامل دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، معلمان، اساتید حوزه و دانشگاه و کارمندان حضور خواهند یافت و سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در جمع آنها سخنرانی خواهد کرد.

وی از گردهمایی بیش از هفت هزار تن از رزمندگان نجف آباد و خانواده های آنها در بعد از ظهر روز پنجشنبه خبر داد و افزود: در این مراسم نیز سردار نقدی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین سخنرانی خواهد کرد.

سالمی گفت: شهرستان نجف آباد 38 شهید در طول انقلاب، 4شهید در ترورهای مختلف، 28 شهید پس از تحمل جانبازی، دوهزار و 377 شهید در دفاع مقدس، هفت شهید در مکه، 12 شهید در درگیری با اشرار و دو شهید نیز در هواپیمای ایرباس ساقط شده توسط ناو آمریکایی، تقدیم راه اسلام کرده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 798شهید نجف آباد مجرد و 667شهید متاهل بوده اند، خاطر نشان کرد: مردم نجف آباد 1 2شهید زن در طول انقلاب اسلامی و یک شهید زن در دفاع مقدس تقدیم راه انقلاب کرده اند.

وی اظهار کرد: شهرستان نجف آباد دارای 237 خانواده دو شهیدی، 13 خانواده سه شهیدی و یک خانواده چهار شهیدی است.

سالمی بیان کرد: هفت خانواده شهرستان نجف آباد تک فرزند خود و 60 خانواده نیز تک فرزند پسر خود را در راه اسلام تقدیم کرده اند.

وی گفت: در بین شهدای نجف آباد 86سردار، دو امیر، دو نماینده مجلس، 112 طلبه و روحانی، یک پزشک، یک نفر دکترای انرژی هسته ای و دو فوق لیسانس حضور دارند.

وی با اشاره به فعالیت 9ساله کنگره شهدای نجف آباد گفت: در اولین اقدام آمار و زیر ساخت های لازم برای کنگره فراهم شد.

وی تشکیل 16 کمیته تدوین و تالیف، فرهنگی و هنری، حفظ آثار، مهندسی و نمایشگاه، ایثارگران، فنی و رایانه، تحقیق و پژوهش، تربیت بدنی، یادواره ها، روابط عمومی و رسانه، برنامه ریزی و مالی، خواهران و اداری و پشتیبانی برای کنگره خبر داد.

دبیر کنگره ملی سرداران و 2500 شهید شهرستان نجف آباد از تالیف 42عنوان کتاب و دو دایره المعارف دو و پنج جلدی در کمیته تالیف و تدوین خبر داد و افزود: سه عنوان از کتاب های این کمیته با نام های ‘خط تماس’، ‘دلیل آفتاب’ و ‘آیت ولایت’ به ترتیب به شهیدان حاج احمد کاظمی، محمد منتظری و سید حسن آیت به عنوان شهدای شاخص اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این کتب در کنگره رونمایی خواهد شد، افزود: کتابی شامل 100 عکس از حماسه مردم نجف آباد در دفاع مقدس نیز تهیه و تدوین شده است.

سالمی جمع آوری بالغ بر 110 هزار سند، دو هزار، دوهزار و 284 مورد سرگذشت پژوهی، انجام شش هزار و 390 ساعت مصاحبه، اسکن 55 هزار عکس، اسکن 89هزار و 303 سند، بایگانی دوهزار و 715کاست نوار صوتی و تبدیل دوهزار و 126 نوار به فایل صوتی، جمع آوری یک هزار و 80 حلقه فیلم، جمع آوری دو هزار و 380زندگی و بازنگری در یک هزار و 66زندگی نامه، جمع آوری 505خاطره و سه هزار و 27 وصیت نامه شهید را از مهمترین برنامه های کمیته جمع آوری اسناد برشمرد.

وی ساخت سرود ایثار و شهادت با خوانندگی محمد رضا گلریز را از برنامه های کمیته فرهنگی و هنری برشمرد و افزود: تمام مضامین این سرود برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نجف آباد است و در مراسم افتتاحیه به صورت زنده اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی سرکشی از 2500 خانواده شهید و جمعی از جانبازان و ایثارگران نجف آباد توسط کمیته ایثارگران، گفت: در این برنامه ریزی تلاش شد هر قشری به خانواده شهدای همان قشر سرکشی کند.

وی ادامه داد: به همت کمیته یادواره ها 12 یادواره در سال گذشته و 10یادواره در سال جاری در این شهرستان برگزار شده است.

همچنین جانشین لشکر عملیاتی هشت نجف اشرف نیز در این نشست خبری با اشاره به نیم قرن حضور مردم نجف آباد در دفاع از اسلام و آرمانهای انقلاب اسلامی، گفت: لشکر نجف اشرف در دوران دفاع مقدس هفت هزار و 832 شهید تقدیم راه انقلاب اسلامی کرد.

سرهنگ پاسدار سیف الله رشید زاده افزود: البته همه این شهدا متعلق به شهرستان نجف آباد نیستند و به سایر استان ها نیز تعلق دارند.

وی به پیشینه تاریخ نجف آباد اشاره کرد و افزود: پیشتازی علما، بازاریان و مردم شهر نجف آباد در انقلاب اسلامی، حضور در مقابله با غائله کردستان، حضور موثر در عملیات های بیت المقدس و فتح المبین از نمونه های پیشتازی مردم این شهرستان در جاده ایثار وشهادت است.

مسوول کمیته نمایشگاه کنگره با اشاره به برپایی نمایشگاهی با وسعت 6هزار متر مربع در حاشیه اجلاسیه کنگره، گفت: در 20 غرفه فضای بسته و 5 غرفه فضای باز با بهره گیری از پوستر، هنرهای حجمی و ادوات نظامی و شبیه سازی ها تلاش شده گوشه هایی از حضور مردم نجف آباد در دفاع مقدس بازسازی شود.

مسوول کمیته فرهنگی و هنری نمایشگاه نیز حضور راویان دفاع مقدس در مدارس نجف آباد، ساخت فیلم مستند نجف آباد، ساخت فیلم کوتاه 15 دقیقه ای، ساخت کلیپ هشت دقیقه ای، تهیه سرود با خوانندگی محمد رضا گلریز و تولید نرم افزار شهدای نجف آباد را از برنامه های هنری این نمایشگاه برشمرد.

حسین علی جان قربانی گفت: در زمینه هنری نیز تولید سازه هایی با تمثال شهدا و نصب آن در سطح شهر، ساماندهی میادین شهر با نمادهای دفاع مقدس، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری جشنواره شعر کشوری شهید، ایجاد بنای یادبود شهدا با معماری ایرانی و اسلامی در گلزار شهدای این شهر، تئاتر خیابانی، تولید سیر نمایشگاهی و فلاش کارت هایی با محتوای وصتنامه شهدا انجام شده است.

وی گفت: همزمان با شب افتتاحیه نمایشگاه جشن بزرگی با حضور همه مردم شهر نجف آباد در پارک کوهستانی این شهر همراه با تئاتر خیابانی، اهدای جوایز مسابقات فرهنگی و نورافشانی انجام می شود.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: