یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۵ آذر ۱۳۹۳
1852

برگزاری جشن تولد شهید علیرضا افشار در گلزار شهدای تهران

مراسم جشن تولد شهید علیرضا افشار 5 شنبه 6 آذر ماه بر سر مزارش در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار می شود. به گزارش یا شهید ، 40 سال از تولد علیرضا می گذرد و خانواده این شهید سال هاست از همه دعوت می کند تا برای جشن تولد فرزندش به قطعه […]

مراسم جشن تولد شهید علیرضا افشار 5 شنبه 6 آذر ماه بر سر مزارش در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار می شود.

به گزارش یا شهید ، 40 سال از تولد علیرضا می گذرد و خانواده این شهید سال هاست از همه دعوت می کند تا برای جشن تولد فرزندش به قطعه 50  ردیف 18 شماره 42 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) بیایند. امسال هم مانند سال های گذشته پدر شهید {علیرضا افشار} مراسم جشن ولادت فرزندش را بر سر مزار این شهید برگزار می کند.

این گزارش حاکیست، مراسم جشن ولادت علیرضا 5 شنبه 6 آذر ماه ساعت 10 صبح با حضور اعضای خانواده، جمعی از دوستان این شهید و خانواده معظم شهدا و ایثارگران بر سر مزارش در قطعه  50 گلزار شهدا برگزار خواهد شد.

4آذر ماه 1353 که مصادف بود با میلاد امام رضا (ع) در تهران نوزادی پا به عرصه هستی گذاشت که او را ((علیرضا ))نام نهادند.

علیرضا بعد از سپری کردن دوران طفولیت  مقطع ابتدایی را در دبستانهای الوند و شهید معصومی منطقه یک(شمیرانات) و سپس تحصیلات متوسطه را در دبیرستان های شهید  مطهری و رسالت در مناطق سه و یک باتمام رساند و موفق به اخذ دیپلم گردید. علیرضا پس از شرکت در کنکور سراسری  در رشته کاردانی دامپزشکی واحد چالوس  و نوشهر پذیرفته شد و ادامه تحصیل داد تا به کسب مدرک کاردانی دامپزشکی از دانشگاه آزاد نائل گشت سپس جهت خدمت زیر پرچم با درجه ستوانی در خدمت نیروی هوایی سپاه قرار گرفت.

علیرضا به دلیل داشتن روابط عمومی قوی و ارتباط عالی با توده مردم، محیط کار و دوستان و نیز به دلیل اشتیاق  به انجام کارهای سخت  و هیجانی، بعد از خدمت سربازی در باشگاه خبرنگاران جوان مشغول کار شد. نامبرده ضمن فعالیت گزارش گری با شرکت در کنکور سراسری دانشگاه پیام نور موفق به اتمام تحصیلات عالیه  خود در رشته مدیریت گردید. پس از دریافت مدرک کارشناسی همچنان با شور و هیجان  به دنبال حرفه خبرنگاری بود و از آنجاییکه شهید افشار علاقه  وافری به کسب علم دانش داشت در حین فعالیت شغلی موفق گردید در کنکور سراسری در مقطع کارشناسی ارشد با رتبه بالا به عنوان دانشجوی رشته علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی تهران پذیرفته شود.

شهید بزرگواردارای کاردانی دامپزشکی، لیسانس مدیریت بازرگانی ودانشجوی سال اول کارشناسی ارشد علوم سیاسی بوده است. وعناوین شغلی شهید عبارت است از:
– خبرنگار ویژه نهاد ریاست جمهوری
– خبرنگار ویژه ستاد ارتحال امام (ره)
– خبرنگار ویژه رزمایش و مانورهای ارتش
– گزارشگر شهدای کلکچال
– گزارشگر شهدای مسجد بلال

بهترین خبرنگار دفاع مقدس : حضور موفق و همگام  با توانییهای لازم علیرضا در باشگاه خبرنگاران  جوان  و ارائه گزارشهای  جذاب  و مهیج در زمینه های مختلف بدلیل لیاقت و شایستگی موجب  گردید به شبکه بین المللی  جام جم راه یابد. در این شبکه بود که علیرضا توانست خود را به عنوان یک خبرنگار واقعی مطرح و توجه مسئولان را نسبت به خود جلب نموده و نشان افتخار بهترین خبرنگار دفاع مقدس را دریافت کند. او توانست خود را به عنوان گزارشگر ویژه مانورها و رزمایشهای ارتش مطرح و همچنین  در تهیه گزارشت سیاسی و فرهنگی جایگاه حرفه ای خود را تثبیت نماید. با روند و سرعتی که شهید افشار در حرفه خبرنگاری پیش رو داشت از شبکه جام جم به شبکه بین المللی خبر راه یافت

درآن شبکه بود که سرنوشت آن شهید رقم خورد. شهید افشار در شبکه خبر نیز توانست با پشتکار و پیگیری دریافت گزارش های جذاب زبانزد همگان شود. از اینرو وی به عنوان خبرنگار ویژه در ستاد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و نهاد ریاست جمهوری انتخاب گردید.

ویژگی های خاص شهید علیرضا افشار موجب گردید در بین مسئولین کشور شاخص گردیده  و در بین امراء ارتش و دیگر ارگانهای نظامی بدلیل  شخصیت خاص در ارائه گزارش های جذاب و ماندگار، حضورش در مانورها و رزمایشهای ارتش تاکید شود.

گزارشگر رزمایش ها : از جمله گزارشات افتخار آفرین  شهید افشار در حرفه گزارش گری که بر مخاطبان و بینندگان  تاثیر بسزایی داشت می توان به گزارش غواصی در آب هاب دریای عمان مربوط به رزمایش اتحاد 84، گزارش ارتباط زنده توسط هلی کوپتر درمانور عاشقان  ولایت و گزارش از شهدای کلاکچال و شهدای گمنام مسجد بلال اشاره نمود.

ما هم می خواهیم شهید شویم : مهندس ضرغامی رئیس محترم  رسانه ملی  طی دست نوشته ای اعلام می کند شهید افشار  مایه  مباهات و افتخار همکارانش در رسانه ملی شد. علیرضا دارای روحیه  شهادت طلبی بالایی بود بطوری که بعد از شهادتش سردار سرلشکر صفوی فرمانده  وقت سپا پاسداران طی تماس تلفنی با مهندس ضرغامی می گوید  : شهید افشار چند روز قبل از شهادت در جایی گزارشی از من گرفت و خواست برای یادگاری باهم عکسی بگیریم که در پاسخ من به افشار گفتم  هرکس با من عکس گرفته شهید شده  که افشار در جواب با خوشحالی پاسخ داد : خب ما هم می خواهیم شهید شویم و عکسی به یادگار گرفتند. حاج محمود رضاییان مدیر عامل وقت سازمان بهشت زهرا(س) میگوید افشار یک هفته  قبل از شهادتش در جلسه معارفه  یکی از معاونان شهردار تهران، ضمن احوال پرسی گفت : حاج آقا اگر من شهید شدم  ما را هم تحویل بگیر. که این رویکردها تماماً بیانگر این واقعیت بود که علیرضا از تقدیرش با خبر بود، بطوریکه  در فرارزی از گزارشهای زنده  خود اعلام می کند  ممکن است این آخرین ارتباط تصویری من با بینندگان شبکه خبر باشد.آخرین گزارش شهید افشار درمانور پیروان ولایت از زیر دریایی ارتش بود که در بندرعباس تهیه گردید و در تاریخ 15/09/1384 هنگامی که برای ادامه تهیه  گزارش مانور پیروان ولایت از تهران عازم چابهار بود با دیگر همکاران  عرصه خبر بر اثر سانحه سقوط هواپیمای سی-130 نیروی هوایی به درجه رفیع شهادت نائل گشت و این گزارش ها هرگز از رسانه ملی پخش نگردید. و در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، قطعه 50شماره 42ردیف18 مقبره الشهدای اصحاب رسانه آرام گرفت.

sss

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: