یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۰ آذر ۱۳۹۳
1494

اطلاعات بیش از ۲هزار شهید تهران بزرگ در فرهنگ‌نامه‌ شهدای تهران

مجموعه سه جلدی «فرهنگنامه شهدای تهران» به همت سازمان بسیج شهرداری تهران گردآوری و تدوین شده که در واقع آلبوم تصویری شهیدان تهران بزرگ است.   به گزارش یاشهید، واحد انتشاراتی «موسسه فرهنگی هنری روایت 27 بعثت» در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و در جهت نشر آثار مکتوب حوزه دفاع مقدس، بعد از […]

مجموعه سه جلدی «فرهنگنامه شهدای تهران» به همت سازمان بسیج شهرداری تهران گردآوری و تدوین شده که در واقع آلبوم تصویری شهیدان تهران بزرگ است.

 

به گزارش یاشهید، واحد انتشاراتی «موسسه فرهنگی هنری روایت 27 بعثت» در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و در جهت نشر آثار مکتوب حوزه دفاع مقدس، بعد از عرضه آثاری در قالب‌های «یگان نویسی»، «تاریخ شفاهی»، «کارنامه عملیاتی»، «زندگی نامه مستند» و «زندگی نامه داستانی» اقدام به انتشار اثری مصور از شهدای شهر تهران کرد.

مجموعه سه جلدی «فرهنگنامه شهدای تهران» به همت سازمان بسیج شهرداری تهران گردآوری و تدوین شده که در واقع آلبوم تصویری شهیدان تهران بزرگ است. این کتاب حاوی مجموعه‌ای از تصاویر شهدای انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس که به ترتیب حروف الفبا منظم شده است و با انتشار نام، سال تولد و تاریخ و محل شهادت  به معرفی شهیدان مناطق 22گانه شهر تهران می‌پردازد. جلد اول این فرهنگ نامه به معرفی شهدای مناطق یک تا شش تهران، جلد دوم معرفی شهدای مناطق هفت تا 13 و جلد سوم معرفی شهدای مناطق 14 تا 22 پرداخته است. این فرهنگ‌نامه، اطلاعات و مشخصات حدود 2 هزار و200 نفر از شهیدان شهر تهران را در 1367 صفحه آورده است.

محسن پیرهادی مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران در مقدمه این کتاب با اشاره به جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت در میان ملت ایران، بر توجه به میراث عظیم ملت ایران یعنی همان شهدای والامقام تاکید می‌کند. چاپ اول این مجموعه با شمارگان 500 جلد در تابستان 93 انجام شد. «فرهنگنامه شهدای شهر تهران» اول مهرماه 1393 توسط محمد باقر قلیباف شهردار تهران رونمایی شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: