یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۶ آذر ۱۳۹۳
1526

با تدابیر مقام معظم رهبری بخشی از معوقات ایثارگران پرداخت شده است

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی ظهر پنج شنبه 13 آذرماه در گردهمایی فرزندان معزز شاهد شاغل در سازمان و ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد در رسیدگی به مشکلات جامعه ایثارگری گفت: با […]

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی ظهر پنج شنبه 13 آذرماه در گردهمایی فرزندان معزز شاهد شاغل در سازمان و ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد در رسیدگی به مشکلات جامعه ایثارگری گفت: با تدابیر مقام معظم رهبری و حمایت‌های رییس جمهور معوقات ایثارگران تا پایان سال 90 در ماه‌های گذشته پرداخت شده است.

به گزارش یاشهید،تصریح کرد: شهید کلمه‌ای است که برای ما مقدس و صاحب احترام است و همه ما برای آن قداست خاصی قائل هستیم زیرا معتقدیم کسی که در راه دین، عقیده، قرآن، اسلام و کشور فداکاری کند به مقامی می‌رسد که قرآن کریم آن را بالاترین مقام می‌داند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر این‌که نباید شهید را مرده بپنداریم، گفت: هر کجا اختراع، اکتشاف و افتخاری حاصل شود آن را مدیون خون پاک شهدا هستیم زیرا آرامشی که داریم زمینه‌ساز تمامی پیشرفت‌هاست و این آرامش را مدیون خون شهدا هستیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به خانواده‌های معظم شهدا گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به شما تعلق دارد و من میهمان همگی شما هستم و پس از ورود به بنیاد از همان ابتدا تلاشم بر این بود تا معضلات بنیاد را شناسایی و برای حل آن برنامه‌ریزی کنم.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی خاطرنشان کرد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید با وضو وارد شد زیرا قطره‌قطره خون شهدا در بنیاد پخش شده است و در همان ابتدا به رییس جمهور گفتم که خدمت در این مسئولیت کار سختی است اما رییس جمهور تأکید داشت که در این حوزه دغدغه‌های جدی دارند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در حال حاضر 2300 جانباز قطع نخاعی در کشور داریم که آن‌ها در آسایشگاه‌های ما هستند و وقتی به دیدار آن‌ها می‌روم درخواستی ندارند و این نشان از بزرگی این ایثارگران فداکار است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از وجود 64 خانواده پنج شهید در کشور خبر داد و افزود: بیش از 7800 خانواده دو شهید در کشور داریم و هر کس که مسئولیت بنیاد را بر عهده می‌گیرد با این جامعه گسترده روبروست که باید پاسخگوی درخواست‌ها و نیازهای آن‌ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی همچنین از پرداخت معوقات ایثارگران تا پایان سال 90 خبر داد و تصریح کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های ما بحث اشتغال جامعه ایثارگری است و در حال حاضر تلاش داریم تا با برنامه‌ریزی‌های دقیق زمینه‌های اشتغال ایثارگران را فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی تصریح کرد: وقتی وارد بنیاد شهید و امور ایثارگران شدم 3850 میلیارد تومان بدهی داشتیم و با تدابیر رهبری معظم انقلاب، حمایت‌های رییس جمهور و همکاری کارکنان بنیاد پرداخت بدهی‌های ایثارگران را آغاز و به انجام رساندیم.

وی افزود: پرداخت بدهی‌ها کار بزرگی بود، ابتدا بدهی‌های آزادگان و جانبازان و در نهایت خانواده‌های شهدا را پرداخت کرده‌ایم و دیون این خانواده‌ها از سال 91 تا 93 باقی مانده که پرداخت می‌شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اشتغال 3900 فرزند ایثارگر شاغل در سال گذشته خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی‌های ما برای اشتغال جامعه ایثارگری ادامه دارد و گروهی از فرزندان شاهد را برای آسیب‌شناسی اشتغال ایثارگران استخدام کردیم تا به بررسی این موضوع بپردازند.

وی افزود: در حال تهیه بانک اطلاعاتی هستیم که ضرورت مراجعه ایثارگران به مرکز را از میان برمی‌دارد و ایثارگران می‌توانند در سراسر کشور از این سامانه استفاده کنند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: