یـا شـهـیـد
۱۶ آذر ۱۳۹۳
698

پس از شهادتم لباس سفید بپوش

«علی اخوین انصاری» به همسرش توصیه کرد، پس از شهادت وی گریه نکند و لباس سفید یا سبز بپوشد. به گزارش یاشهید، در کتاب «استاندار آسمانی»، درباره این شهید آمده است: مراسم تشییع جنازه استاندار فقید گیلان آن قدر با شکوه و به یاد ماندنی بود که مخالفان و منافقین را در یک درماندگی بزرگی گذاشته […]

«علی اخوین انصاری» به همسرش توصیه کرد، پس از شهادت وی گریه نکند و لباس سفید یا سبز بپوشد.

به گزارش یاشهید، در کتاب «استاندار آسمانی»، درباره این شهید آمده است: مراسم تشییع جنازه استاندار فقید گیلان آن قدر با شکوه و به یاد ماندنی بود که مخالفان و منافقین را در یک درماندگی بزرگی گذاشته بود.

آنها هم برای اینکه لطمه ای به محبوبیت فوق العاده او در میان مردم بزنند و توجیهی برای عملیات ترور خود داشته باشند، شایعاتی درباره او و همسرش در گیلان راه انداختند، وصله هایی که هر گز نتوانست چیزی از عظمت شهید انصاری در نزد مردم کم کند.

همسر شهید اخوین انصاری می گوید: انصاری دو شب قبل از شهادتش به من توصیه کرد که وصیتنامه ام را در همان ساکی گذاشته ام که اسلحه در آن قرار دارد، رمز آن نیز شماره شناسنامه ام است، حتی به من توصیه کرد، پشت تابوتم این شعارها را بدهید: «علی جان منزل نو مبارک»، «علی جان شهادتت مبارک»، «علی جان راهت ادامه دارد» و «الله اکبر».

او تاکید کرد جز اینها چیزی دیگری نگویید. خانم ذره ای گریه نمی کنی، مطمئن باش قاتلم پا به پای تو حرکت و از تمام حرکات تو فیلمبرداری می کند، به محض اینکه شنیدی شهید شدم، لباس سفید بپوش یا به سنت عرب ها سبز بپوش.

به او گفتم: مرد حسابی! با این اختلاف فکری که با بعضی از اعضای خانواده ات دارم، لباس سرخ و سفید بپوشم؟ چه فکری خواهند کرد؟ این را باید به پدر و مادرت بگویی.

کسی به مادرت نمی گوید تو می روی شوهر می کنی اما به من می گویند.

اتفاقا بعد از شهادت انصاری، بعضی این را هم گفتند.

وقتی با شهید انصاری ازدواج کردم، از مال دنیا 32 تومان بیشتر نداشت، هنگامی که شهید شد نیز فقط دو هزار تومان در جیب هایش بود و مال دیگری نداشت.

در خصوص مسایل مادی بعد از شهادت انصاری، دشمنان شایعاتی به من نسبت دادند، از جمله اینکه در آن روزها در رشت شایعه کردند، من با آقای بهزاد نبوی در پروژه رشت آستارا دست به یکی کرده و پول آن را برداشته و فرار کرده ایم.

این شایعه به قدری قوت گرفت که صدا وسیمای رشت مجبور شد با من مصاحبه کند و آن را پس از اخبار شب پخش کند.

من تا آن روز نه بهزاد نبوی را می شناختم و نه اطلاعی درباره پروژه شایع شده می دانستم.

شهید علی انصاری سوم خرداد سال 1323 در شهرستان رودسر استان گیلان به دنیا آمد و در 15 تیر سال 1360 و در چهارمین روز ماه مبارک رمضان در خیابان لاکانی رشت مورد هجوم ناجوانمردانه منافقان قرار گرفت و به مقام عالی شهادت نائل شد.

استانداری استان گیلان آخرین مسوولیت مهندس شهید انصاری بود که در کنار آن، عضو هیات علمی و مسوولیت دانشگاه فنی گیلان را نیز برعهده داشت.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: