یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۹ آذر ۱۳۹۳
1554

اختصاص بخشی از مرکز توانبخشی بقیة‌الله(عج) به بانوان جانباز قطع نخاع تا سال۹۵

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: در مرکز توانبخشی، فرهنگی و ورزشی بقیة الله(عج) در حال احداث است مشکل بانوان جانباز قطع نخاع که نیاز به آسایشگاه دارند را نیز پیش بینی کرده‌ایم. این مرکز تا سال۹۵ بهره برداری می‌شود. به گزارش یاشهید، حمید علی صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور […]

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: در مرکز توانبخشی، فرهنگی و ورزشی بقیة الله(عج) در حال احداث است مشکل بانوان جانباز قطع نخاع که نیاز به آسایشگاه دارند را نیز پیش بینی کرده‌ایم. این مرکز تا سال۹۵ بهره برداری می‌شود.

به گزارش یاشهید، حمید علی صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ جانباز گفت: برای بانوان جانباز نیز مانند دیگر جانبازان مسائل مختلفی مطرح است مثل بحث سرپرست خانواده که در این شرایط انها نیز مانند دیگر جانبازان خدمات می‌گیرند و در بخش آموزش و بخش درمان خدمات مختلفی را دریافت می‌کنند. اگر مسئله‌ای برای این دسته از جانبازان به صورت خاص مطرح می‌شود می‌توانند با بنیاد شهید تهران مطرح کرده و نسبت به راه حل دقیقی اقدام کنند.

وی با اشاره به وضعیت آسایشگاه‌های جانبازان در تهران گفت: من توصیه می‌کنم جانبازان را به آسایشگاه‌ها نبرند. جانباز به جامعه و خانواده‌اش تعلق دارد اگر به آسایشگاه برود و به آنجا عادت کند خودش را از فضای جامعه جدا کرده است. توصیه ما اینست که چنانچه مشکلی ایجاد شد جانباز را در مقاطع زمانی برای روال درمانی به آسایشگاه‌ها ببرند نه اینکه در آنجا اسکان پیدا کنند. ما در سطح تهران سه آسایشگاه فعال داریم که عبارتند از آسایشگاه امام خمینی(ره)، ثارالله(ع) و  شهید بهشتی. همچنین آسایشگاه بقیه الله(عج) که در آن چند نفر بیشتر حضور ندارد. آسایشگاه‌ها ما ظرفیت 90 جانباز را دارند که 35 درصد از این ظرفیت را جانبازانی از دیگر استانه‌ا تکمیل کرده‌اند و مابقی جانبازان از خود تهران هستند.

صمیمی در ادامه تصریح کرد: اگر به یاد داشته باشیم در زمانی یک فضای رسانه‌ای به خاطر موضوع آسایشگاه بقیة الله(عج) برعلیه بنیاد شهید ایجاد شد. مجموعه آسایشگاه بقیة‌الله حدود 35 هزار مترمربع بود که 14 جانباز در آن نگهداری می‌شد با همکاری خود جانبازان تعدادی از این جانبازان فعلا مسکنشان تأمین شده و از آنجا رفته‌اند و 4 نفر دیگر همچنان در آنجا نگهداری می‌شوند. ما در آن منطقه شروع به احداث مرکز توانبخشی، فرهنگی و ورزشی کرده‌ایم. این مرکز با ظرفیت اسکان 200 نفر با اتاق‌های یک تخته و دو تخته در نظر گرفته‌ایم. تقریبا 43 درصد از ساخت این مرکز به اتمام رسیده است و در واقع بزرگترین مرکز را با 28 هزار و 800 متر مربع بنا آنجا شروع کرده‌ایم که در سه حوزه توانبخشی، فرهنگی و ورزشی خدمات ارائه می‌کند. خود مسئله اسکان را نیز درنظر گرفته‌ایم تا بتوانیم تا سال 95 آن را به بهره برداری برسانیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در مورد تسهیلات خاص برای 34 بانوی جانباز قطع نخاع در کشور که آسایشگاه ندارند و دیگر بانوان جانبازی که به علت صدمات مختلف نیاز به آسایشگاه دارند گفت: فعلا ظرفیت آسایشگاه‌های ما به اندازه‌ای نیست که ما بتوانیم حوزه یا بخشی از این آسایشگاه‌ها را مختص بانوان جانباز قرار دهیم. در مرکز توانبخشی، فرهنگی و ورزشی که در محل آسایشگاه بقیة الله(عج) در حال احداث است مشکل بانوان جانباز قطع نخاع که نیاز به آسایشگاه دارند را نیز پیش بینی کرده‌ایم تا بتوانیم بخش مجزایی برایشان در این آسایشگاه درنظر بگیریم. اما اگر الآن خودشان بخواهند در جایی باشند می‌توانیم بخش خصوصی را در دوره‌ای هماهنگ کنیم و دوره درمانی چند ماهه‌ای را در آنجا بگذرانند اما اسکان کلی را به هیچ عنوان به جانبازان توصیه نمی‌کنیم در مورد مشکلات روحی این بانوان جانباز که به علت مشکلات متعدد درگیر صدمات روحی شده‌اند نیز می‌توان گفت گاهی آن‌ها نیاز به یک همیار و پرستار هم جنس دارند می‌توانند خودشان چنین فردی را شناسایی کنند و من پرداخت آن همیار را انجام خواهم داد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: