یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۰ آذر ۱۳۹۳
1851

بدرقه از شهید هاشم خلیلی بعد از 31 سال دوری از وطن

not found

به گزارش یاشهید ، صبح امروز و در آستانه اربعین حسینی پیکر شهید هاشم خلیلی یکی از هفت شهیدی که در چند روز گذشته مورد شناسایی و احراز هویت قرار گرفت؛ با حضور خانواده و برخی از دوستان و مردم شهیدپرور از مسجد سجادیه واقع در محله 20 متری جوادیه، خیابان شهید سعیدی میدان حق‌شناس تشییع […]

به گزارش یاشهید ، صبح امروز و در آستانه اربعین حسینی پیکر شهید هاشم خلیلی یکی از هفت شهیدی که در چند روز گذشته مورد شناسایی و احراز هویت قرار گرفت؛ با حضور خانواده و برخی از دوستان و مردم شهیدپرور از مسجد سجادیه واقع در محله 20 متری جوادیه، خیابان شهید سعیدی میدان حق‌شناس تشییع شد.

در این مراسم یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصیبت پرداخت. بعد از برگزاری مراسم تشییع، پیکر مطهر این شهید والامقام در قطعه 27، ردیف 39، شماره 5 واقع در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) در آغوش خاک آرام گرفت.

لازم به ذکر است، خانواده این شهید والامقام دو روز پیش و با گذشت 31 سال از زمان شهادتش با پیکر وی در معراج شهدای تهران دیدار کردند.

این گزارش حاکیست : مراسم دعای پرفیض ندبه فردا صبح به یاد این شهید بزرگوار توسط حجت الاسلام و المسلمین تاج  در مهدیه شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می گردد . همچنین بعد از دعای ندبه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران بر سر مزار این شهید والامقام حاضر و با نثار گل و قرائت فاتحه یک بار دیگر با شهیدان و امام شهیدان تجدید میثاق می کنند.

بسیجی شهید «هاشم خلیلی» فرزند علی‌اکبر متولد ۱۳۴۷ تهران بود. وی که برای رفتن به جبهه هنوز به سن قانونی نرسیده بود تاریخ تولد خود را در شناسنامه به ۱۳۴۶ یعنی یک سال بزرگتر تغییر داد و توسط لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (صلّی اللّه علیه و آله) به‌صورت داوطلبانه به جبهه اعزام شد. شهید خلیلی سال ۶۲ در عملیات خیبر و در منطقه جزیره مجنون به شهادت رسید.

پیکر این شهید ۱۵ساله در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود الجسد جای گرفت. پیکر مطهر این شهید در جریان عملیات تفحص توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شد.

1 2 3 4 6 7 8 9 10

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: