یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۰ دی ۱۳۹۳
1498

محسن رضایی: بازگشت به سیره شهدا راه نجات کشور از مشکلات است

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بازگشت به سیره شهدا و مدیریت دفاع مقدس، راه نجات کشور از مشکلات داخلی و خارجی است. به گزارش یاشهید، محسن رضایی شامگاه جمعه در مراسم گرامیداشت شهید «احمد کاظمی» و دیگر شهدای عرفه در «مسجد سید» اصفهان افزود: شهید احمد کاظمی و دیگر شهدای عرفه از جمله شهیدان شاهمرادی […]

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بازگشت به سیره شهدا و مدیریت دفاع مقدس، راه نجات کشور از مشکلات داخلی و خارجی است.

به گزارش یاشهید، محسن رضایی شامگاه جمعه در مراسم گرامیداشت شهید «احمد کاظمی» و دیگر شهدای عرفه در «مسجد سید» اصفهان افزود: شهید احمد کاظمی و دیگر شهدای عرفه از جمله شهیدان شاهمرادی و یزدانی شهدایی بزرگ بودند که خدمات غیر قابل شمارش در راه اسلام و انقلاب اسلامی کرده اند.

وی اظهار کرد: بیش از یکصد فرمانده شهید اصفهان در دفاع مقدس نقشی بزرگ داشتند و فرماندهان و مدیران عالی جنگ بودند که امروز پیدا کردن یکی از آنها در عالم کشف بزرگی است و در بیانات رهبر معظم انقلاب از آن به معجزه انقلاب تعبیر شده است.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: رهبر انقلاب در سالهای اخیر تاکید دارند تا برای مردم بیان شود که چگونه جوانی در سن 18 تا 20 سالگی وارد جنگ شده و بعد از مدت 4- 5 سال به عنوان ژنرالی استراتژیست از جنگ خارج می شود.

وی با بیان اینکه شهدای جنگ انسان های بزرگی بودند، افزود: البته نباید قدیس سازی کرد تا جوان امروز رسیدن به این مقام را دست نیافتنی بداند بلکه باید به گونه ای این مساله را مطرح کرد که جوان هم می تواند شهید کاظمی دیگری شود.

رضایی گفت: کار شهدا این بود که مسیر انبیای الهی را ادامه دادند و رسول خدا (ص) را اسوه خود می دانستند و در این مسیر تلاش و بر نفس خود غلبه پیدا کردند.

وی با اشاره به گوشه هایی از ویژگی های پیامبر اسلام (ص) افزود: ایشان فردی متواضع، متخلق به اخلاق الهی و مودب بودند که کسی جرات غیبت کردن در برابر ایشان را نداشت و به همین دلیل قرآن ایشان را الگوی جهانیان معرفی می کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این سرمایه معنوی بزرگ در اختیار همه مردم ما است و عرفا و علما به واسطه گام نهادن در این مسیر تبدیل به معجزه می شوند.

وی تصرح کرد: شهدای دفاع مقدس در همین مسیر حرکت کردند و وقتی پیام امام را شنیدند با امید به فضل الهی و با دست خالی برای لبیک به جبهه ها شتافتند.

رضایی اظهار کرد: این شهدا منتظر امکانات نماندند و سلاح خود را از دشمن گرفتند همانطور که با 180 قبضه توپ غنیمتی توپخانه سپاه راه افتاد و غرش بسیاری از این توپ هایی که نه خود درست کرده بودیم و نه خریده بودیم از رزمندگان پشتیبانی آتش می کرد.

وی به رشادت شهید کاظمی در عملیات کربلای 5 اشاره کرد و افزود: در این عملیات به 15کیلومتری بصره رسیدیم و موجب تحول سیاسی بزرگی شد که زمینه ساز قطعنامه و به رسمیت شناخته شدن مرزهای بین المللی فراهم آمد.

فرمانده اسبق سپاه با بیان اینکه مدیریت در جهان به دو صورت سیستم ریاستی و درجه ای و سیسم حقوق مادی و پاداشی است، افزود: مدیریت فرماندهان ما در دفاع مقدس هیچکدام از این دو روش نبود بلکه مدیریت آنها از نوع نفوذ معنوی بود.

وی اظهار کرد: در این نوع مدیریت فرماندهان اگر جلوتر از سایر رزمندگان نبودند عقب تر از آنها نیز قرار نداشتند و برای فرزندان مردم همانند فرزند خود دلسوزی می کردند و با آنها انس معنوی داشتند.

رضایی تصریح کرد: در این نوع مدیریت فرماندهان هیچگاه تا اطلاعات خود را کامل نمی کردند و ابتکارات عمل بررسی نمی شد، دست به اقدامی نمی زدند.

وی با انتقاد از گفته برخی افراد که اداع می کنند فرماندهان رزمندگان را برای رفتن روی میدان مین تشویق می کردند، افزود: این مساله در دفاع مقدس نبوده و ممکن است در جایی چنین عملی یکبار اتفاق افتاده باشد ولی همیشه در شبهای قبل عملیات میدان مین به صورت کامل پاکسازی می شد.

فرمانده سپاه در سالهای دفاع مقدس اظهار کرد: فرماندهان جنگ برای طراحی عملیات ها همه مسائل را از شکستن خط تا غافلگیری، دور زدن دشمن و تجهیزات آنها مورد مطالعه و بررسی قرار می دادند و بسیجیان و رزمندگان نیز این مسائل را به خوبی می دانستند و به همین واسطه به فرماندهان خود اعتماد داشتند.

وی مدیریت تعاملی را از دیگر روشهای مدیریت دفاع مقدس برشمرد و گفت: در این سبک مدیریت همه تجارب، نقایص و مسائل مختلف بین فرماندهان رد و بدل می شد و دفاع مقدس را به دانشگاهی بزرگ تبدیل کرد.

رضایی اظهار کرد: سبک مدیریت دفاع مقدس برگرفته از سیره اهل بیت (ع) و پیامبر بزرگ اسلام (ص) بود و هرکجا اجرا شده موفقیت نظام اسلامی را بدنبال داشته است.

وی به بهره گیری از این الگو در بحث هسته ای اشاره کرد و ادامه داد: موفقیت های ما در بحث هسته ای ناشی از اجرا شدن این الگوست ولی باید دید چرا در سایر عرصه های کشاورزی، صنعتی و امثال آن اجرایی نمی شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این مدل معنویت و کارآمدی با هم توام می شد به گونه ای که حتی برخی مخالفان مانند نهضت آزادی از فضای معنوی دفاع مقدس خجالت می کشیدند و ابراز نظر نمی کردند.

وی با بیان اینکه امروز تحریم، کاهش قیمت نفت و فتنه داعش و تفرقه انگیزان در جهان اسلام مشکلاتی برای انقلاب اسلامی است، افزود: راه نجات از این مشکلات بازگشتن به مکتب دفاع مقدس است و اگر از این روش فاصله بگیریم حتما آسیب خواهیم دید.

رضایی با اشاره به کاهش قیمت نفت به 50 دلار گفت: پیش از این یک میلیون بشکه به قیمت 100 دلار فروخته می شد و امروز حتی اگر تحریم ها برداشته شود ما می توانیم دو میلیون بشکه به قیمت هر بشکه 50 دلار بفروشیم که همان مقدار دریافتی خواهیم داشت.

وی گفت: از سوی دیگر در جهان تکفیری هایی بوجود آمده اند که در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی مانند فرانسه، استرالیا، و غیره افراد را می کشند و گویا ماموریت گرفته اند تا آبروی اسلام را در جهان ببرند و مسلمانان را افرادی تروریست نشان دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: من نگرانم که در انتخابات آینده اروپا و آمریکا افراد تند رو رای بیاورند و این کشورها را علیه جهان اسلام بشورانند و زمینه ساز آن همین تکفیری ها هستند.

وی گفت: تکفیری ها هنوز جرات حمله به شهرهای شیعی را نداشته اند و هر شهری را اشغال کرده اند از اهل سنت بوده است ولی برنامه هایی علیه جهان اسلام تدارک دیده اند و می گویند اول باید اثبات کنیم ضد آمریکایی هستیم و بعد به شهرهای شیعی حمله کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برخی کشورهای اسلامی به جای حمایت از ایران به عنوان یک کشور اسلامی خود را رقیب ما می بینند و همه تلاش خود را برای ضربه زدن به انقلاب و کاهش قیمت نفت به کار گرفته اند تا تحریم ها ادامه یابد و ایران انرژی هسته ای را تحویل دهد.

رضایی تاکید کرد: برای مقابله با مشکلات خارجی و داخلی نیازمند آزاد سازی انرژی معنوی و ایجاد فضای معنوی سالهای دفاع مقدس هستیم و برای این کار نیاز به تحول علمی، فرهنگی و معنوی است تا بتوانیم دوباره روی پای خود بایستیم.

وی تاکید کرد: شرط موفقیت در این مسیر کوتاه نیامدن از ارزشهای انقلاب اسلامی است که شهدا برای ما به امانت گذاشته اند.

فرمانده سپاه در سالهای دفاع مقدس با اشاره به پوشیدن لباس نظامی در روز قدس، گفت: هدف من این بود که برای ادامه راه انقلاب راهی جز بازگشت به ارزشهای ابتدای انقلاب نداریم.

وی با بیان اینکه همه ما اهل یک خانه هستیم و باید مشکلات را با همکاری هم برطرف کنیم، افزود: چرا وقتی دولت اعلام می کند که افراد دارا از گرفتن یارانه خود داری کنند برخی عمل نمی کنند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: