یـا شـهـیـد
۲۰ دی ۱۳۹۳
936

همرزم شهید تقوی: شهادت «حاج حمید» اثبات بدون مرز بودن اسلام بود

هم‌رزم شهید تقوی می‌گوید: در زمان جنگ تحمیلی از نظر سنی کوچک‌تر از حاج حمید بودیم اما اقتدار این شهید بزرگوار سبب شجاعت ما می‌شد زیرا او کم حرف می‌زد و مرد عمل بود. به گزارش یاشهید، سردار شهید حمید تقوی از مستشاران نظامی ایران در شهر سامرای عراق بود که چند روز پیش به‌دست […]

هم‌رزم شهید تقوی می‌گوید: در زمان جنگ تحمیلی از نظر سنی کوچک‌تر از حاج حمید بودیم اما اقتدار این شهید بزرگوار سبب شجاعت ما می‌شد زیرا او کم حرف می‌زد و مرد عمل بود.

به گزارش یاشهید، سردار شهید حمید تقوی از مستشاران نظامی ایران در شهر سامرای عراق بود که چند روز پیش به‌دست تک‌تیراندازان داعشی به شهادت رسید.

شهید حاج حمید تقوی در سال 1337 در اهواز به دنیا آمد و در مدارس ابتدایی و راهنمایی منطقه محروم کوت عبدالله درس خواند.

برادر شهید می گوید: حاج حمید برای ادامه تحصیل به دبیرستان سعدی اهواز رفت و در آنجا بود که با آشنایی با مبارزان انقلابی به فعالیت‌های سیاسی همراه شهید اسماعیل دقایقی، محسن رضایی و علی شمخانی در گروه منصورون پرداخت.

در‌‌‌ همان روز نخست جنگ تحمیلی به‌عنوان داوطلب اعزام شد و در 8 سال دفاع مقدس حضور فعالی داشت.

حاج حمید (شهید تقوی) چون فرزند بزرگ خانواده بود با پدرش ارتباط بسیار صمیمی و خوبی داشت. با توجه به اینکه خانواده 9 نفری بودند اما توانست پدرش را جهت حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل تشویق کند.

پدر ایشان «سید نصرالله تقوی‌فر» و برادرش «سید خسرو تقوی‌فر» در عملیات‌های خیبر و والفجر 8 به شهادت رسیدند.

«حاج حمید» تربیت شده مادری است که خود را رهرو راه حضرت زینب (س) می‌داند. مادر شهیدان «حمید و خسرو تقوی» و «همسر شهید نصرالله تقوی» معتقد است حضرت زینب (س) شهادت 17 تن از بنی هاشم را دید و ناصبوری نکرد و نباید با شهادت همسر و 2 فرزندش ناصبوری کند.

بنا بر گفته سید امیر تقوی‌فر برادر «حاج حمید»، مادر خانواده وقتی در واکنش به پنهان کاری‌هایی که می‌خواست کم کم خبر شهادت فرزندش را بدهد، عنوان کرد: من از شهادت فرزندم ترسی ندارم. وقتی هم خبر شهادت «حاج حمید» را شنید خدا را شکر کرد و گفت «حاج حمید» به دیدار پدر و برادر شهیدش رفته است.

همسر «شهید تقوی» هم خانم فداکاری بود که 34 سال پیش با «حاج حمید» ازدواج کرد، اما هیچ‌گاه مانع از حضور این شهید بزرگوار در جبهه‌های نبرد نمی‌شد و حتی مشوقش هم می‌شد.

برای شناخت دیگر ابعاد زندگی حاج حمید تقوی با همرزمان این شهید والامقام به گفت‌و‌گو نشسته‌ایم.

شهادت «حاج حمید» تکلیف ما را سنگین‌تر کرده

سردار مهدی سرخیلی معتقد است: «حاج حمید» مصداق عینی «المومن کالجبل الراسخ» است. «حاج حمید» همه مرارت‌های زندگی را دیده بود و پدر و برادرش در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شهید شده بودند، اما باز هم علایق زندگی را‌‌ رها می‌کند و به دفاع از عتبات عالیات می‌رود. «حاج حمید» با شهادتش ثابت کرد که اسلام مرزی ندارد و باید در همه حال از اسلام دفاع کنیم.

وی با مطرح کردن این پرسش که چرا «حاج حمید» به این درجه رسید گفت: شهید رجایی معتقد است که اسلام انسان را می‌سازد و در حقیقت «حاج حمید» مسلمان واقعی بود.

هم‌رزم «شهید تقوی» در 8 سال دفاع مقدس عنوان کرد: وقتی ما می‌بینیم کسی مانند «حاج حمید» خودش را از سنین جوانی فدای اسلام می‌کند و اینقدر به اسلام متعهد است، تکلیف ما را سنگین می‌کند و ما باید به خون شهدا تعهد خودمان را نشان دهیم.

وی بیان کرد: امروز حضور 6 قدرت جهانی رو در روی جمهوری اسلام ایرانی به عنوان یک قدرت و در مواضع برابر اهمیت کار شهدا و خون آن‌ها را نشان می‌دهد. قدرت ما حاصل دلاوری رزمندگان در جبهه‌های نبرد بود.

سرخیلی اظهار داشت: «حاج حمید» مزد جهاد چندین ساله‌اش را با شهادت گرفت و نباید با مرگ عادی از دنیا می‌رفت. به عقیده من و خیلی از همرزمان «شهید تقوی» باید در زمان جنگ تحمیلی شهید می‌شدند و به لطف خداوند برای استفاده ما از این گوهر گرانبها چند سالی اضافه‌تر زندگی کردند.

وی با بیان اینکه امروز داعش افتخار می‌کند که یکی از سربازان ما را به شهادت رسانده و این نشان از عظمت تک تک سربازان ایران اسلامی دارد، گفت: انقلاب اسلامی اگر هیچ کاری نکرده باشد، فرزندانی تربیت کرد که دیروز منافقین، صدام و آمریکا به کشتن آن‌ها افتخار می‌کرد و امروز داعش به این کشتن افتخار می‌کند.

رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: دلاور مردی‌های «حاج حمید» و سایر رزمندگانی که از بین ما رفتند باید به ما این پیام را بدهد که صادق و بی‌ادعا باشیم. مسئولان هم بدانند باید خودشان را در راه انقلاب اسلامی بدون هیچ منتی فدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جاسم خضیراوی با بیان اینکه من فقط کلماتی کوتاه درباره خانواده «شهدای تقوی‌فر» می‌گویم و در همین کلمات بزرگی این خانواده مشخص می‌شود، عنوان کرد: خانواده «شهدای تقوی» از نظر ایمانی در منطقه زبانزد همه هستند و اگر کسی از «حاج حمید»‌ شناختی داشت، می‌دانست که این شهید بزرگوار در حال عروج است.

امام جمعه شهرستان کارون بیان کرد: بی‌ادعایی «حاج حمید» در طول هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن برای همگان مشخص است و مردم «اهواز» منتظر شهادتش بودند و می‌دانستند به مرگ عادی نمی‌میرد.

اقتدار «شهید تقوی» سبب شجاعت رزمندگان می‌شد

اما در این بین جاسم زرگر با چشمانی اشک آلود از فرمانده خود در قرارگاه رمضان می‌گفت: زرگر با بیان اینکه حاج حمید جذبه فراوانی داشت و در عملیات مستشاری که در زمان هشت سال دفاع مقدس داشت شیعیان و کردهای عراق شیفته اخلاقش شده بودند، تصریح کرد: حاج حمید در این دنیا دنبال هیچ چیز نمی‌گشت و فقط به دنبال عروج بود.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی از نظر سنی کوچک‌تر از حاج حمید بودیم اما اقتدار این شهید بزرگوار سبب شجاعت ما می‌شد. حاج حمید کم حرف می‌زد و مرد عمل بود.

همرزم شهید تقوی در 8 سال دفاع مقدس در بیان ساده زیستی حاج حمید اظهار داشت: زمین کشاورزی حاج حمید در نزدیکی محل سکونت ما است و من می‌دیدم که این مرد بی‌ادعا چگونه نخل‌های خودش را آب می‌داد. این ساده زیستی را در تهران هم از ایشان دیدم، و آن هم زمانی که حاج حمید با اتوبوس شرکت واحد به محل کارش می‌رفت.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: