یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۵ دی ۱۳۹۳
1469

رئیس‌جمهور: شهید ستاری پیوسته تکرار می‌کرد که ما خودمان می‌توانیم بسازیم

روحانی در دیدار با خانواده امیر سرلشکر شهید ستاری تاکید کرد: این شهید بزرگوار یکی از نخبگان کشور بود که با داشتن تحصیلات نظامی و آکادمیک از لحاظ اطلاعات نظامی کاملا به روز بود به گزارش یا شهید، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در ادامه دیدارهای مستمر خود با خانواده معظم شهدا، شامگاه […]

روحانی در دیدار با خانواده امیر سرلشکر شهید ستاری تاکید کرد: این شهید بزرگوار یکی از نخبگان کشور بود که با داشتن تحصیلات نظامی و آکادمیک از لحاظ اطلاعات نظامی کاملا به روز بود

به گزارش یا شهید، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در ادامه دیدارهای مستمر خود با خانواده معظم شهدا، شامگاه چهارشنبه در منزل امیر سرلشگر شهید منصور ستاری حاضر شد و در فضایی صمیمی و معنوی به گفتگو با خانواده این شهید گرانقدر پرداخت.

رییس‌جمهور با بیان اینکه شهید ستاری از جمله شخصیت های کم نظیر در کل نیروهای مسلح بود، گفت: این شهید بزرگوار یکی از نخبگان کشور بود که با داشتن تحصیلات نظامی و اکادمیک از لحاظ اطلاعات نظامی کاملا به روز بود.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه شهید ستاری در زمینه خودکفایی نیروی هوایی تلاش و خدمات کم نظیری انجام داد، اظهارداشت:شهید ستاری پیوسته با این تاکید که ما خودمان می توانیم بسازیم، همیشه از طرحهای خودکفایی حمایت می کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه همه پرسنل نیروهای مسلح شهید ستاری را به عنوان فردی باسواد، نخبه و به روز می شناختند، گفت: شهید ستاری در دوران دفاع مقدس و بعد از جنگ همیشه در حال فعالیت و تلاش بود و همه ایشان را به عنوان فردی فوق العاده پرکار می شناختند.

دکتر روحانی با اشاره به عملیات غرور آفرین والفجر ۸ ادامه داد: کار پدافند هوایی در این عملیات در تاریخ جنگ در کشور بسیار بی سابقه و عظیم بود و توانستیم در عرض چند هفته ۷۳ فروند هواپیمای دشمن را نابود کنیم.

رییس جمهوری تاکید کرد: شهید ستاری و شهید بابایی در راس این عملیات بودند و این کار بسیار عظیمی که انجام گرفت در اثر توانمندی، هنر، تلاش و برنامه ریزی این عزیزان بود.

دکتر روحانی، استعداد فوق العاده، فداکاری، عطوفت و مهربانی را از دیگر ویژگیهای این شهید بزرگوار برشمرد و گفت: شهید ستاری نسبت به همه پرسنل نظامی عطوفت و مهربانی داشت و همه را به عنوان خانواده خود می دید.

رییس جمهوری با اشاره به سانحه هوایی نیمه دی ماه سال ۱۳۷۳ گفت: عزیزان و امیران ارتش که در این حادثه به شهادت رسیدند از شخصیت های کم نظیر جنگ و انقلاب بودند.

دکتر روحانی در پایان خطاب به خانواده این شهید بزرگوار گفت: همه فرزندان و اعضای خانواده شهید ستاری دارای تحصیلات بالا، فرهیخته و با استعداد هستند و حضور دکتر سورنا ستاری در جلسات هیات دولت همیشه یاد این شهید بزرگوار را برای ما زنده نگه می دارد.

در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رییس جمهور در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید و حسین فریدون دستیار ارشد رییس جمهور نیز حضور داشتند،لوح تقدیری از سوی دکتر روحانی به خانواده این شهید تقدیم شد.

شهید منصور ستاری در نیمه دیماه سال ۱۳۷۳ در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در سانحه هوایی به همراه چند تن از مسئولان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: