یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۶ بهمن ۱۳۹۳
1465

کتاب زندگینامه سردار شهید «حاج حسین بصیر» منتشر شد

نویسنده کتاب شهید حاج حسین بصیر گفت: تلاشم این بود که از این سردار شهید یک اسوه زمینی و قابل دسترس بسازم، نه یک اسطوره آسمانی غیرقابل دسترس.  به گزارش یاشهید، امیرحسین انبارداران درباره چاپ کتاب شهید حاج حسین بصیر که از سری کتاب‌های «فرماندهان» و از سوی انتشارات سوره مهر است توضیح داد: پس از […]

نویسنده کتاب شهید حاج حسین بصیر گفت: تلاشم این بود که از این سردار شهید یک اسوه زمینی و قابل دسترس بسازم، نه یک اسطوره آسمانی غیرقابل دسترس. 

به گزارش یاشهید، امیرحسین انبارداران درباره چاپ کتاب شهید حاج حسین بصیر که از سری کتاب‌های «فرماندهان» و از سوی انتشارات سوره مهر است توضیح داد: پس از این‌که با لطف دوستان حوزه هنری و دست‌اندرکاران تولید مجموعه کتب «قصه فرماندهان» مقرر شد یکی از کتاب‌های این مجموعه را بنویسم، خودم سردار «شهید حاج حسین بصیر» را پیشنهاد دادم. این شهید بزرگوار، قائم‌مقام «لشکر ۲۵ کربلا» بود و در بین رزمندگان اسلام به ویژه نیروهای مازندران و گیلان محبوبیت خاصی داشت.

وی افزود: به محض تصویب موضوع توسط متصدیان، کارم را شروع کردم. حدود دو هفته در فریدون‌کنار اقامت کردم و مواد اولیه قصه‌های کتاب را تهیه کردم. البته ابتدا در گلزار شهیدان شهر حاضر شدم و از خود شهید اجازه گرفتم. همیشه برای نگارش کتاب شهیدان، این‌گونه از خودشان اجازه می‌گیرم.

این نویسنده با اشاره به مدت زمان نگارش کتاب شهید بصیر یادآور شد: پس از جمع‌آوری مواد لازم، توفیق داشتم حدود سه ماه از عمرم را برای نگارش کتاب «حاجی بصیر» صرف کنم، که از بهترین لحظات عمرم شد. همه قصه‌های این کتاب بر مبنای خاطراتی است که از دوستان و خانواده‌اش گرفته‌ام و در قالب داستان ارائه کرده‌ام. در این راه سعی کردم از زاویه‌ای جدید وارد شوم. با این اندیشه، به سراغ خاطراتی رفتم که تا آن زمان بکر مانده بود. تلاشم این بود که از سردار شهید حاج حسین بصیر، یک اسوه زمینی و قابل دسترس بسازم، نه یک اسطوره آسمانی غیرقابل دسترس.

انبارداران به بخش های «حسین‌جان، رفیق آقاشجاع، پرچم عزا، عشق سینما، افغانی‌ها، حاجی‌شلمچه، رمز و راز، دست خالی، آقای آمنه، و نامه» به عنوان 10 قصه درج شده در این کتاب اشاره کرد و گفت: همسر آن شهید والامقام و پسرشان آقامهدی بصیر و نیز حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، در راه تهیه و نگارش این اثر نسبت به بنده بسیار لطف و مرحمت داشتند که از ایشان سپاس‌گزاری می‌کنم.

این نویسنده دفاع مقدس بیان کرد: به جرأت می‌گویم که این شهید بزرگوار در همه لحظات نگارش اثر، دستم را گرفت و یاری‌ام کرد.

مجموعه «قصه فرماندهان» به زندگینامه فرماندهان هشت سال دفاع مقدس پرداخته که اکنون با انتشار زندگینامه شهید حسین بصیر به جلد 26 رسیده است.

کتاب «حاجی بصیر» در شمارگان 10 هزار نسخه و 76 صفحه با قیمت 3500 تومان از سوی انتشارات «سوره مهر» منتشر شده است. 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: