یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۱ اسفند ۱۳۹۳
665

مراسم بزرگداشت چهاردهمین سالگرد شهادت شهید تفحص حاج علی محمودوند برگزار گردید

not found

مراسم چهاردهمین سالگرد شهادت شهید تفحص حاج علی محمودوند عصر روز پنج شنبه 30 بهمن ماه با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار گردید. به گزارش یاشهید ، عصر دیروز 30 بهمن ماه مراسم چهاردهمین سالگرد شهادت شهید تفحص حاج علی محمودوند با قرائت زیارت عاشورا […]

مراسم چهاردهمین سالگرد شهادت شهید تفحص حاج علی محمودوند عصر روز پنج شنبه 30 بهمن ماه با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، عصر دیروز 30 بهمن ماه مراسم چهاردهمین سالگرد شهادت شهید تفحص حاج علی محمودوند با قرائت زیارت عاشورا توسط حاج جعفر طهماسبی و با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و تنی چند از همرزمان این شهید والامقام و با خاطره گویی حاج علی حسنی و میرطاهری که از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بودند بر سر مزارش در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : در ادامه این مراسم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با نثارگل و قرائت فاتحه یاد و خاطره این جانباز شهید را گرامی داشتند.

علی (امیر) در سال ۱۳۴۳ در روز هفدهم صفر ماه قمری در تهران پا بر خاک نهاد، تحصیلاتش را تا پایان دوره راهنمایی ادامه داد، با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت بسیج مسجد درآمد و با شوری وصف‌ناشدنی به فعالیت مذهبی پرداخت، تابستان سال ۱۳۶۱ همزمان با شروع عملیات رمضان در هفده سالگی به جبهه رفت و کارش را در گردان تخریب لشگر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) آغاز نمود، در عملیات والفجر مقدماتی همران گردان حنظله به منطقه فکه رفت و از ناحیه دست مجروح شد. در عملیات والفجر ۸ برای همیشه پایش را از دست داد و با وجود ۷۰ درصد جانبازی (شیمیایی، موجی، قطع پا و ۲۵ ساچمه در دست) باز هم از میهن اسلامی دفاع نمود، او در سال ۱۳۶۷ با دوشیزه‌ای پارسا ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد، علی به علت علاقه به نظام مقدس جمهوری اسلامی به عضویت نهاد مقدس سپاه درآمد و توانست با تلاش بسیار مدرک دیپلم خود را دریافت نماید. محمودوند در سال ۱۳۷۱ بعد از شهادت سیدعلی موسوی به یاری برادران گروه تفحص شتافت و ۸ سال در میان خاکهای تفتیده جنوب برای یافتن پیکر شهداء تلاش نمود، به طوریکه دو مرتبه پای مصنوعی خود را بر اثر کار زیاد از دست داد، فرمانده دلیر گروه تفحص لشگر۲۷ محمدرسول‌الله (ص) سرانجام در تاریخ ۲۲ بهمن ماه ۱۳۷۹ در منطقه فکه بر اثر انفجار مین در جرگه شاهدان قرار گرفت، پیکر پاک این شهید والامقام در قطعه ۲۷ بهشت‌زهرا طبق وصیت او به خاک سپردند.

1 2 3 4 6 7 8 9 10 11

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: