یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۷ اسفند ۱۳۹۳
1355

برگزاری کنگره شهدا با حضور رییس جمهور/ دیدار از 22 هزار خانواده شهید در قالب طرح سپاس

حجت الاسلام شهیدی گفت: امسال از 22 بهمن ماه روز پیروزی انقلاب اسلامی تا 22 اسفند از 22 هزار خانواده شهید در سراسر کشور در قالب طرح سپاس بازدید شد. به گزارش یاشهید ، حجت الاسلام شهیدی با اشاره به 22 اسفند ماه سال 58 و تاسیس بنیاد شهید به دستور امام راحل اظهار داشت: با […]

حجت الاسلام شهیدی گفت: امسال از 22 بهمن ماه روز پیروزی انقلاب اسلامی تا 22 اسفند از 22 هزار خانواده شهید در سراسر کشور در قالب طرح سپاس بازدید شد.

به گزارش یاشهید ، حجت الاسلام شهیدی با اشاره به 22 اسفند ماه سال 58 و تاسیس بنیاد شهید به دستور امام راحل اظهار داشت: با شروع جنگ تحمیلی در سال 59 کار بنیاد شهید گسترده شد تا جایی که سال 73 امور جانبازان و آزادگان نیز به بنیاد شهید واگذار شد و این سازمان به بنیاد شهید و امور ایثارگران نام گرفت. در مرداد ماه 83 به پیشنهاد بنیاد روز 22 اسفند ماه به عنوان روز بزرگداشت شهدا به شورای انقلاب فرهنگی پیشنهاد شد و آنان نیز این روز را به نام روز شهید نامگذاری کردند.

وی با اشاره به اینکه در طول 8 سال جنگ تحمیلی بیشترین تعداد شهدا را در ماه اسفند داشته ایم افزود: 13 درصد شهدا در ماه اسفند بوده اند. شهدای شاخصی همچون شهید خرازی، باکری، همت،کریمی و حاج امینی در ماه اسفند به شهادت رسیدند.

رییس بنیادشهید و امور ایثارگران با بیان اینکه طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری و اساس نامه بنیاد شهید وظیفه داریم تا فرهنگ ایثارو شهادت را پررنگ تر کنیم گفت از سال گذشته برنامه های روز شهید با رنگ و فعالیت بیشتری انجام شد. بزرگداشتی با حضور رییس جمهور و 600 خانواده شهید نیز برگزار گردید که هدف از این کار پاسداشت و بزرگداشت فداکاری شهدا بود.

حجت الاسلام شهیدی به نظرسنجی در خصوص آشنایی مردم با روز شهید اشاره کرد و افزود: از سال گذشته تلاش کردیم تا فرهنگ ایثارو شهادت نهادینه شده و روز شهید به مردم شناسانده شود تا جایی که سال گذشته در نظر سنجی ها تنها یک درصد مردم با روز شهید آشنایی داشتند، اما با تبلیغات  رسانه ها بعد از مدتی 17 درصد از مردم با این روز آشنایی داشتند.

حجت الاسلام شهیدی با تاکید بر خواسته وتفکر رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا عنوان کرد: امسال از 22 بهمن ماه روز پیروی انقلاب اسلامی تا 22 اسفند از 22 هزار خانواده شهید در سراسر کشور در قالب طرح سپاس دیدارداشته ایم. هدف از نامگذاری این طرح فرمایش مقام معظم رهبری در سپاسگذاری و بزرگداشت از خانواده شهدا بود تا به امروز نیز از حدود 16 هزار خانواده ایثارگر دیدار شده است که تا 22 اسفند نیز این رقم به 22 هزار خانواده شهید و ایثارگر می رسد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دیگر برنامه های این روز اشاره کرد و گفت: فردا 18 اسفند ماه نیز کنگره شهدا با حضور رییس جمهور و هزاران نفر از خانواده شهدا برگزار می شود. هم چنین درنشستی دو روزه با مدیران و مشاوران ایثارگران در شهرستان ها در خصوص برنامه های روز شهید صحبت شد. انتخاب گروهی از ایثارگران به عنوان گروه “مروج” به منظور بیان خاطرات جنگ، صبحگاه مشترک بسیج ادارات در روز چهارشنبه کاشت 220 اصله نهال به یاد 220 هزار شهید دفاع مقدس، برگزاری برنامه مهمانی لاله ها و تعویض پرچم گلزار شهدای کشور در روز پنج شنبه 23 اسفند، حضور تمامی متولیان مسئولان و کارکنان بنیاد شهید سراسر کشور در نماز جمعه، برپایی مراسم دعای ندبه در گلزار شهدای سراسر کشور و مسابقه فراخوان مسابقه ارسال عکس های زیبا از گلزارهای شهدا از دیگر برنامه های این روز خواهد بود.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: