یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۱ فروردین ۱۳۹۴
1568

رییس سازمان بازنشستگی ارتش:شهید صیاد شیرازی جنگ را محل آموزش عرفان می دانست

رییس سازمان بازنشستگی ارتش گفت: شهید صیاد شیرازی برای آموختن معارف جنگ به نسل جدید و آیندگان می کوشید و جنگ را محل آموزش عرفان می دانست. به گزارش یاشهید ، امیر سرتیپ دوم اسدالله حیدری روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، سید مرتضی آوینی سید اهل قلم، سردار رضا چراغی […]

رییس سازمان بازنشستگی ارتش گفت: شهید صیاد شیرازی برای آموختن معارف جنگ به نسل جدید و آیندگان می کوشید و جنگ را محل آموزش عرفان می دانست.

به گزارش یاشهید ، امیر سرتیپ دوم اسدالله حیدری روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، سید مرتضی آوینی سید اهل قلم، سردار رضا چراغی و سعید یزدان پرست در سخنانی اظهار داشت: شهید صیاد بی قرار شهادت بود و این بی قراری وی را آواره دشت و بیابان کرده و موجب شد که شهادت با پای خود به سراغ وی بیاید.

وی با اشاره به تأکید شهید صیاد شیرازی در جمع آوری خاطرات جنگ افزود: نسل های آینده کشور بایستی بداند که در سالهای اولیه پیروزی انقلاب، ابتدای جنگ تحمیلی و دوران هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام چگونه از خاک این مرز و بوم حفاظت و حراست کردند و بایستی بکوشیم اسناد و تاریخ جنگ را به خوبی جمع آوری کنیم.

وی با بیان اینکه سراسر زندگی شهید امیر صیاد شیرازی الگو و پیامی برای ماست، ادامه داد: زندگی شهدا همانند حادثه کربلا سراسر پیام و تازگی است که خواندن آن هنوز موجب سوزاندن دل ها می شود.

امیر حیدری تاکید کرد: صیاد شیرازی از جمله دلاورمردانی بود که ندای رهبر خویش را به جان و دل لبیک گفت و در همه عرصه ها با شور و شوق جانفشانی کرد، و جز به رضای خالق هستی راضی نبود.

وی تصریح کرد: امیر شجاع و دلاور ارتش اسلام، این عارف عاشق و مجاهد فی سبیل الله نمونه بارز شرف و غیرت بود که با دلاوری و از خود گذشتگی و رزم بی امان با دشمنان دین و میهن جان خود را فدای عزت و سربلندی اسلام و ولایت نمود.

این همرزم شهید صیاد شیرازی بیان داشت: شهید صیاد عامل موفقیت خود در زندگی و شغل را نماز اول وقت می دانست و برای روزمره ترین کارهای خود برنامه ریزی داشت و برای آن زمان تعیین می کرد.

وی با بیان اینکه این شهید حتی در زمان مجروحیت خود از ورزش غافل نمی شد، گفت: به دلیل اینکه در دعاهایم طلب سربازی امام زمان(عج) را دارم، باید خود را برای این کار آماده کنم تا بهتر در رکاب ایشان بجنگم.

به گفته وی، شهید صیاد نمونه کامل یک انسان دین دار و دین یار بود و مطیع ترین سرباز ولایت بود که با همه وجود از رهبری اطاعت می کرد.

رییس سازمان بازنشستگی ارتش در بیان توصیف این شهید از منظر امام خمینی(ره) گفت: او با تعهد کامل به اسلام و جمهوری اسلامی، از هیچ گونه خدمت به ایران دریغ نکرده است.

امیر حیدری بیان کرد: پیشرفت های علمی و دستاوردهای ملی ما در سایه امنیتی است که شهدا به ما هدیه کردند؛ شهید صیاد نمونه کامل یک انسان دین دار، دین یار و مطیع ترین سرباز ولایت بود که با همه وجود از رهبری اطاعت می کرد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: