یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۷ فروردین ۱۳۹۴
1209

بزرگداشت شهدای عملیات والفجر یک و کربلای هشت برگزار گردید

عصر امروز مراسم بزرگداشت شهدای عملیات والفجر یک و کربلای هشت با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار گردید. به گزارش یاشهید ، عصر امروز مراسم بزرگداشت شهدای عملیات والفجر یک و کربلای هشت و بیست و هفتمین سالگرد شهادت سنگر ساز بی سنگر سردار شهید […]

عصر امروز مراسم بزرگداشت شهدای عملیات والفجر یک و کربلای هشت با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، عصر امروز مراسم بزرگداشت شهدای عملیات والفجر یک و کربلای هشت و بیست و هفتمین سالگرد شهادت سنگر ساز بی سنگر سردار شهید برنده سیفی با حضور همرزمان این شهید و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و با قرائت زیارت عاشورا و خاطره گویی توسط جانباز سرافراز حاج جعفر طهماسبی در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار گردید.

در ادامه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران مزار شهید سیفی و شهدای عملیات والفجر یک و کربلای هشت را گلباران نمودند.

شهید سردار برنده سیفی‌ در سال 1335 متولد شد. همزمان با آغاز نهضت اسلامی امت مسلمان ایران در سال 57، حضور فعال و گسترده‌ای در برنامه‌های انقلابی داشت؛ شرکت در تظاهرات، تهیه و پخش اعلامیه‌ها و پیام‌های حضرت امام، روشن کردن اذهان اطرافیان و تشویق به شرکت در مخالفت‌هایی که علیه رژیم شاه برگزار شده، گوشه‌هایی از برنامه این شهید در جریان انقلاب اسلامی بود که آن را از تکالیف خود و امت مسلمان می‌دانست.

این شهید بزرگوار با شکل‌گیری بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی(ره) و همزمان با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه انقلاب اسلامی، در بسیج محل ‌نام‌نویسی ‌و در نخستین دوره بسیج مسجد شرکت کرد و در مسجد صاحب الزمان (پایگاه بسیج شهید هاجری که بعد‌ها به پیشنهاد شهید سیفی به نام پایگاه امام حسین(ع) تغییر نام یافت) در جریان آموزش‌های نظامی و عقیدتی بسیج شایستگی و لیاقت‌هایی که از خود نشان داد، موجب شد که به عنوان نخستین فرمانده بسیج آن مسجد معرفی و پس از پایان آموزش‌های لازم، مشغول به کار شود.

در سال 1362 وارد جهاد سازندگی شد و در واحد گزینش جهاد استان تهران مشغول بکار شد و در مدت اشتغال ایشان در این واحد، به لحاظ دقت و فراستی که داشتند، نقش بسزایی در جذب و گزینش نیروهای مؤمن و مقید در جهاد ایفا‌ کردند که هر یک از آنان، سرآغاز خدمات ارزنده‌ای در جهاد سازندگی شدند.

در طول جنگ تحمیلی، شهید سیفی به رغم مسئولیتی که داشت‌ با تلاش زیاد، بار‌ها به جبهه‌های نبرد اعزام گردید و مستقیماً با دشمن بعثی وارد جنگ می‌شود. در مسئولیت‌هایی همچون تخریب ـ اطلاعات و مهندسی رزمی، به فعالیت مشغول می‌شد و در زمان‌هایی هم که به پشت جبهه و به محل سکونت خود بازمی‌گشتند، حتی یک لحظه از فعالیت خود در نهادهای انقلاب بخصوص بسیج و جهاد، دست نمی‌کشید. سردار شهید برنده سیفی در سال 65 درکنار سنگرسازان بی‌سنگر جهاد، به عنوان یکی از فرماندهان مهندسی جنگ منصوب و خدمات ارزنده خود را به جبهه‌ها دراین قالب ادامه دادند.

وی از نظر اخلاقی بسیار دقیق بود و در امر خودسازی کوشا و در وادی محاسبه نفس گام برمی‌داشت. پس از چند سال زحمت و تلاش و کوشش در جهت حفظ ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و خودسازی کامل برای آخرین بار رهسپار جبهه‌های جنگ شده و در سحرگاه مورخ 22فروردین سال 66 در عملیات کربلای 8 در منطقه غرب دریاچه ماهی (کربلای شلمچه) بر اثر اصابت ترکش خمپاره خون پاکش بر سرزمین گرم جنوب جاری شده و به فیض شهادت که آرزوی دیرینه‌اش بود، رسید.

1 2 3 4 5 6

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: