یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۶ تیر ۱۳۹۳
818

ریاست جمهوری در دیدار با خانواده شهید اندرزگو

رییس جمهوری با اشاره به ویژگی منحصر به فرد این روحانی مجاهد در مبارزه با رژیم ستمشاهی، تصریح کرد: شهید سیدعلی اندرزگو چهره‌ای فعال و تأثیرگذار در نهضت اسلامی و جزء افتخارات روحانیت در انقلاب اسلامی بود. دکتر روحانی افزود: شهید اندرزگو و همه شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی که برای پیروزی انقلاب و […]

رییس جمهوری با اشاره به ویژگی منحصر به فرد این روحانی مجاهد در مبارزه با رژیم ستمشاهی، تصریح کرد: شهید سیدعلی اندرزگو چهره‌ای فعال و تأثیرگذار در نهضت اسلامی و جزء افتخارات روحانیت در انقلاب اسلامی بود.
دکتر روحانی افزود: شهید اندرزگو و همه شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی که برای پیروزی انقلاب و استمرار آن زحمت کشیده و جانشان را فدا کردند، جایگاه رفیعی دارند و مورد احترام مردم قدرشناس ایران هستند.
رییس جمهوری از شهید سیدعلی اندرزگو به عنوان شهید رمضان یاد کرد و گفت: خداوند به همه ما توفیق دهد که بتوانیم حافظ و پاسدار خون شهدای انقلاب اسلامی و ادامه‌دهنده راه آنان در انقلاب باشیم و ان‌شاء‌الله در این راه شرمنده شهدا نباشیم.
دکتر روحانی با اشاره به رهبری امام خمینی(ره) در شکل‌گیری، پیروزی و استمرار نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی در ایران، اظهار داشت: همه این دستاوردها از نفس گرم امام راحل بود که ملت ما را در برابر ابرقدرت‌ها و مستبدان زمان هدایت کرده و پیروز گرداند. البته ملت غیور و بزرگ ایران و رهبری انقلاب پرچم انقلاب را به دوش گرفته و راه امام و شهدا را ادامه می‌دهند.
رییس جمهوری به ویژگی منحصر به فرد شیوه مبارزاتی شهید اندرزگو اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار برای مدت مدیدی توانست هم فعال باشد و هم مخفی بماند و با شیوه‌های مختلف، خود را از چشم دژخیمان رژیم پهلوی دور نگاه داشته و حفظ کند و جزء چهره‌هایی بود که ساواک را متحیر کرده بود. خداوند مقام این شهید بزرگوار را متعالی گرداند و به خانواده آن اجری عظیم در دنیا و آخرت عطا کند.
همسر شهید سیدعلی اندرزگو در این دیدار روحانی و صمیمی، خاطراتی در خصوص چگونگی مبارزات و شهادت آن شهید بزرگوار و همراهی خود در مبارزات آن شهید را برای رییس‌جمهور تعریف کرد و پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم پهلوی را از برکات این مبارزات دانست.
شهید سیدعلی اندرزگو از روحانیون مبارز مسلح مخالف ستم‌شاهی و عضو هیأت های مؤتلفه اسلامی بود که در دوم شهریور ۱۳۵۷ مصادف با ۱۹ ماه مبارک رمضان به دست عوامل رژیم ستم‌شاهی در خیابان ایران کوچه سقاباشی تهران به شهادت رسید.
از آن شهید بزرگوار ۴ فرزند پسر به نام‌های سیدمهدی، سیدمحمود، سیدمحسن و سیدمرتضی به یادگار مانده است.
در این مراسم که حسین فریدون دستیار ارشد رییس‌ جمهوری و حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رییس‌ جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند، لوح سپاس و تقدیری از سوی رییس‌ جمهوری تقدیم همسر و فرزندان آن شهید والا مقام شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: