یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۴ تیر ۱۳۹۶
1067

مادر سردار شهید «مجید رمضان» در قطعه ۲۵ گلزارشهداآرام گرفت

به گزارش یاشهید،مرحومه منصوره پشنگ والده سردار شهید «مجید رمضان» از بنیانگذاران بسیج مستضعفان و رئیس ستاد لشکر 27 محمد رسول الله(ص) پس از تحمل سالها دوری از فرزند شهیدش در سن 84 سالگی به دیدار فرزندش شتافت و آسمانی شد. مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر این مادر شهید صبح امروز(شنبه) با حضور جمعی از […]

به گزارش یاشهید،مرحومه منصوره پشنگ والده سردار شهید «مجید رمضان» از بنیانگذاران بسیج مستضعفان و رئیس ستاد لشکر 27 محمد رسول الله(ص) پس از تحمل سالها دوری از فرزند شهیدش در سن 84 سالگی به دیدار فرزندش شتافت و آسمانی شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر این مادر شهید صبح امروز(شنبه) با حضور جمعی از خانواده شهدا, جانبازان و ایثارگران و عموم مردم از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهر ری تشییع و  سپس به بهشت زهرا(س) منتقل و در قطعه 25(صالحین) گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران به خاک سپرده شد.


برپایه این گزارش, سردار شهید مجید رمضان، در سال 1335 در خانواده ای متعهد و مذهبی در یکی از محلات شهرری متولد شد. او پس از گذراندن دوران کودکی و نوجوانی بنا به علاقه اش ، وارد هنرستان صنعتی خزانه شد و در رشته راه و ساختمان به ادامه تحصیل پرداخت و موفق به اخذ مدرک دیپلم در این رشته شد.

شهید رمضان پس از دریافت مدرک دیپلم در سال 1356 ، به همراه تعدادی از افراد فعال مبارزات خود را علیه رژیم آغاز کرد ه و بارها به خاطر فعالیتهای ضد شاهنشاهی، تحت تعقیب ساواک قرار گرفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه اسلام شهر، به تعلیم نسل انقلاب پرداخت. شغل معلمی برای مجید با تمام جاذبه هایش روح کنجکاو و تشنه او را راضی نمی‌کرد از این رو  به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد  و سنگر مبارزه مسلحانه علیه ضد انقلاب و حفظ دستاوردهای آن را برگزید.

سردار شهید مجید رمضان بیش از پنج سال از عمر خود را در جبهه و جهاد در مقابل رژیم تا بُن دندان مسلح بعث عراق کرد. مجید در مدت سه سال زندگی مشترک با همسرش تنها به مدت پنج ماه به طور پراکنده با وی زندگی کرد. او سرانجام در 23 دی ماه سال 65 در عملیات کربلای پنج و منطقه عملیاتی کربلای 5 به فیض شهادت نائل شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: