یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۱ مهر ۱۳۹۶
1497

استقبال از پیکر ۵۳ شهید تازه تفحص شده ناجا در آستانه هفته نیروی انتظامی

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ۵۳شهید از ۱۱۹ شهید دفاع مقدس از شهدای ژاندارمری هستند که توسط تک دشمن در سال ۶۷ در منطقه زبیدات به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش یاشهید ،پیکر مطهر 119 شهید دوران دفاع مقدس در روز پنج شنبه، 13 مهرماه 96 وارد کشور می‌شوند. پیکر مطهر این شهدا که طی عملیات اخیر تفحص توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده‌اند صبح روز پنج شنبه از طریق مرز شلمچه در جنوب کشور وارد کشور خواهند شد.

سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، با اعلام خبر ورود پیکرهای شهدا گفت: این شهدا طی ماه‌های اخیر در مناطق عملیاتی زبیدات، رمضان در کنار نهر کتیبان و منطقه عملیاتی کربلای 4 در ساحل غربی رود اروند کاوش شده‌اند که در 13 مهرماه مصادف با 14 محرم الحرام وارد کشور می‌شوند.

وی افزود: 53 شهید از این شهدا از شهدا ژاندارمری هستند که توسط تک دشمن در سال 67 در منطقه زبیدات به شهادت رسیده‌اند. 36 شهید مربوط به عملیات رمضان از سپاه و ارتش هستند و 30 شهید هم از شهدای عملیات کربلای 4 از سپاه و بسیج هستند که در ساحل غربی اروند به شهادت رسیده‌اند.

سردار باقرزاده در ادامه تصریح کرد: چون در آستانه هفته نیروی انتظامی هستیم و 53 شهید ژاندارمری هم از شهدا ناجا محسوب می‌شوند، انشاالله با استقبال گرم نیروی انتظامی از همرزمان خود در مرز شلمچه روبرو خواهیم بود. ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 13 مهرماه 96 مراسم استقبال از این شهیدان با حضور مردم ابادان و خرمشهر و دیگر مرزنشینان در خوزستان برگزار خواهدشد.

بعد از برگزاری مراسم استقبال رسمی از پیکر مطهر این شهدا که ساعت 9 صبح در مرز شلمچه انجام می‌شود. پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده معراج شهدای اهواز (پادگان شهید محمودوند) منتقل می‌شوند. سپس مراسم تشییع پیکر این شهدا ساعت 16 از معراج شهدای اهواز به سمت حسینیه ثارالله واقع در علی ابن مهزیار، میدان شهدا برگزار می‌شود. همچنین مراسم دعای پرفیض کمیل در جوار ابدان طیبه شهدا بعد از نماز مغرب و عشادر حسینیه ثارالله برگزار می‌شود.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: