یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۱ مهر ۱۳۹۶
794

بیست و پنجمین پاسداشت شهدای اربعه حلب برگزار شد

بیست و پنجمین پاسداشت شهدای اربعه حلب عصر امروز در قطعه ۲۶ گلزار شهدا برگزار شد.

به گزارش یاشهید ،بیست و سومین پاسداشت مقام شامخ شهدای اربعه حلب، پنج‌شنبه ۲۰ مهرماه همزمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم قطعه ۲۶ گلزار شهدای تهران برگزار شد.

 فاطمه کرم همسر آزاده شهید محمد خمامی و خواهر شهید جاویدالاثر محمدرضا کرم در این مراسم اظهار داشت: برادرم سال ۵۸ حین بمباران مواضع دشمن به شهادت رسید و پس از ۳۷ سال همچنان چشم‌انتظار بازگشت پیکر وی هستیم.
وی ادامه داد: همسرم سال ۶۰ به جبهه اعزام شد. وی در سال ۶۵ حین عملیات آزادسازی فکه به اسارت دشمن درآمد. شش ماه بعد به ما خبر دادند که وی اسیر شده است. در این مدت از وضعیت وی بی اطلاع بودیم. وی در سال ۶۹ آزاد شد. همسرم سال ها بعد بر اثر عوارض شیمیایی و سرطان معده به شهادت رسید.
همسر شهید خمامی خاطره ای از دوران اسارت همسرش از زبان وی روایت کرد و گفت: همسرم در دوران اسارت مدتی را در سلول های انفرادی با وضعیت بدی قرار داشت. روزی محمد صدای اذان را می شنود و متوجه میشود که در منطقه شیعه نشین است. در این زمان خطاب به امام موسی بن جعفر (ع) می گوید که آن دنیا شکایت شما را به حضرت زهرا (س) می کنم. لحظاتی بعد در باز می شود و سه مرد وارد سلول می شوند. مرد میانی که چهره نورانی داشت خطاب به همسرم می گوید مگر ما چه کار کردیم که گله ما را به مادرمان حضرت زهرا (س) می کنید. همسرم پاسخ می دهد که وضعیت نامناسبی دارم و نمی توانم نماز بخوانم. از وضعیت خانواده ام بی اطلاع هستم. آن امام عزیز پاسخ می دهد: روزی دهنده خداوند است و شما هم روز میلاد من به آغوش خانواده باز می گردی. دقایقی بعد در باز می شود و نیروی بعثی همسرم را به حمام میبرد و زخم هایش را پانسمان می کند. همسرم پس از بازگشت به سلول نماز می خواند و بخاطر نوع بیانش توبه می کند.
وی افزود: همسرم در روز میلاد امام موسی ابن جعفر (ع) آزاد شد.
همسر شهید خمامی خطاب به خانواده شهدا گفت: به عنوان خانواده شهید وظیفه داریم که سبک زندگی شهدا را روایت کنیم و کسانی که اهل قلم هستند، فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل بعد منتقل کنند.
در پایان این مراسم از خواهر شهیدان اصغر شیردل، اکبر شهریاری، امیر لطفی، علی امرایی، مصطفی موسوی، احمد اعطایی، حمیدرضا زمانی، خلیلی، غفاری، محمد جلال ملک محمدی، دهقان امیری، علیرضا مشعری، مهدی عزیزی، محمد حمیدی و حمید طباطبایی مهر تقدیر شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: