یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۵ آذر ۱۳۹۶
1071

دوره دوم هم عهدی با شهدا در گلزار شهدای تهران آغاز شد

صبح امروز دور دوم هم عهدی دانش آموزان شهر تهران با شهدا در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران آغاز گردید.

به گزارش یاشهید ، دوره دوم مراسم هم عهدی باشهدا با حضور 800 دانش آموز مناطق 5 و 10 تهران با خاطره گویی علیرضا اکبری رییس اداره امور گلزار شهدای بهشت زهرای تهران و سخنرانی و مسابقه توسط حجت الاسلام و المسلمین میرغفاری در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : طرح هم عهدی با شهدا مدتی است که در سطح مدارس شهر تهران آغاز شده و به واسطه آن سعی می‌شود نسل نوجوان کشور با شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و فضای فکری آن‌ها بیشتر آشنا شوند.

در اجرای این طرح، که با مشارکت سپاه محد رسول الله تهران و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران و سازمان بسیج دانش‌آموزی فرهنگیان تهران در حال اجرا میباشد ، روزانه دانش آموزان به گلزار شهدای بهشت زهرا اعزام و برگزاری این طرح عظیم هم عهدی باشهدا توسعه پیدا کرده است  و مبنای این کار این فرمایش مقام معظم رهبری است که امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

اجرای طرح با اعزام روزانه هزار دانش‌آموز به بهشت زهرا و حالا این تعداد بین هزار تا هزار و ۲۰۰ نفر در نوسان است. یکی از اهداف اجرای این طرح، تبیین نقش بنیانگذار انقلاب اسلامی‌در پیروزی انقلاب و ظفرمندی در دوران دفاع مقدس بود. به این ترتیب، حدود ۳۰ راوی، روزانه برای دانش‌آموزانی که از ساعت ۸ صبح به بهشت زهرا اعزام و گروه بندی می‌شوند، روایت می‌کنند. هر گروه با راوی خود برای عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا به گلزار شهدای بهشت زهرا می‌رود و راوی همراهش هم به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیمی‌ که برای همراهی با گروه دارد، به روایت می‌پردازد. پس از این مدت هم گروه‌ها دوباره کنار هم جمع شده و مورد پذیرایی قرار می‌گیرند. با پایان پذیرایی هم دانش‌آموزان به مدرسه‌هایشان بر می‌گردند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: