یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۵ خرداد ۱۳۹۴
1140

طرح 30 هزار ختم قرآن کریم به نیابت از 30 هزار شهید

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: شهدا با نثار خون خود نظام را بیمه و درخت تنومند اسلام را آبیاری کردند. به گزارش یاشهید ، حمیدعلی صمیمی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهارداشت: جبهه ها خود یک دانشگاه انسان سازی بود و ماه رمضان اوج تجلی عبودیت و بندگی پرورش یافتگان […]

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: شهدا با نثار خون خود نظام را بیمه و درخت تنومند اسلام را آبیاری کردند.

به گزارش یاشهید ، حمیدعلی صمیمی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهارداشت: جبهه ها خود یک دانشگاه انسان سازی بود و ماه رمضان اوج تجلی عبودیت و بندگی پرورش یافتگان مکتب قرآن و اهل بیت (ع) بود.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان در جبهه ها حال و هوای دیگری داشت، افزود: با توجه به اینکه رزمندگان در جایی توقف نداشتند و نمیتوانستند قصد اقامت کنند ولی رزمندگان مخلص روزه میگرفتند تا نفس اماره خود را مهار و به خود سازی عجیبی دست می بافتند.

به گفته وی، عجین شدن با قرآن و روزه در رزمندگان حالات معنویی را پدید آورده بود می توان حس کرد دیگر حجابی بین بندگان و خداوند وجود نداشته به طوری که راحت تشخیص میدادند که چه کسی زمان شهادتش فرارسیده است (بقولی بچه ها می گفتن فلانی داره نور بالا میزنه).

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران تهران بزرگ تصریح کرد: مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان طرح 30 هزار ختم قرآن کریم به نیابت از 30 هزار شهید آرمیده در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) و به نیت تعجیل در فرج امام زمان(عج) اجرا می شود.

صمیمی اظهار داشت: قرائت قرآن در زندگی مسلمان، آثار زیادی می تواند داشته باشد و مهمتر از همه اینکه قرآن چراغ روشنایی بخش برای زندگی است و با استفاده از آیات و به کاربردن این کتاب آسمانی در زندگی روزمره می توانیم موفق باشیم.

وی ادامه داد: همان گونه که می دانیم دل ها با یاد خدا آرام می گیرد و اکنون در این روزها که پر از دغدغه های کاری است، تلاوت قرآن آن هم در ماه رمضان می تواند ما را به آرامش روحی و روانی برساند ، پس شهروندان تهرانی عاشقان قرآن و علاقمندان برای شرکت در این طرح می توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 14:30 و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 تا اذان مغرب با حضور در مهدیه شهدای بهشت زهرا (س) جزءهای قرآنی مورد نظر را دریافت کنند.

به گفته وی، هر یک از این جزهای قرآنی به نام یک شهید تعلق دارد و علاقه مندان با دریافت جز قرآنی مربوطه می توانند فرازی از وصیت نامه آن شهید را نیز دریافت کنند؛ افرادی که امکان حضور در مهدیه بهشت زهرا(س) را ندارند نیز می توانند با ارسال پیامک (یا شهید) به شماره 30007227001872 از شماره جزء قرآنی مربوطه، مطلع شوند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: