یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۵ دی ۱۳۹۶
1081

سومین سالگرد شهادت سردار مدافع حرم “حمید تقوی‌فر” برگزار می‌شود

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار مدافع حرم «شهید حمید تقوی‌فر» در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش یاشهید ،مراسم سومین سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم, شهید سید حمید تقوی‌فر در تهران برگزار خواهد شد. این مراسم چهارشنبه 6 دی ماه 96 از ساعت 17 الی 20 در مجتمع فرهنگی غدیر واقع در بزرگراه بسیج, بلوار هجرت, میدان شهید باکری برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور جمعی از فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت عراق, خانواده شهدا, جانبازان, ایثارگران و عموم مردم همراه خواهد بود.

برپایه این گزارش, سردار شهید سید حمید تقوی‌فر از مستشاران نظامی ایران در شهر سامرای عراق بود که ششم دی‌ماه سال 1393 به‌دست تک‌تیراندازان داعشی به شهادت رسید. بنابر اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار تقوی در حین انجام مأموریت مستشاری در ارتش و بسیج مردمی عراق برای مقابله با تروریست‌های تکفیری و داعش در شهر سامرا و در جوار مرقد مطهر امام عسکری(ع) به شهادت رسیده است. شهید تقوی از فرماندهان قرارگاه رمضان در دوران دفاع مقدس بود که پدر و برادر گران‌قدر وی نیز در دوران جنگ تحمیلی به فیض عظیم شهادت نائل آمده بودند.

او در سال 1337 در اهواز به دنیا آمد و در مدارس ابتدایی و راهنمایی منطقه محروم کوت عبدالله درس خواند. برای ادامه تحصیل به دبیرستان سعدی اهواز رفت و در آنجا بود که با آشنایی با مبارزان انقلابی به فعالیت‌های سیاسی همراه شهید اسماعیل دقایقی، محسن رضایی و علی شمخانی در گروه منصورون پرداخت. در‌‌‌ همان روز نخست جنگ تحمیلی به‌عنوان داوطلب اعزام شد و در 8 سال دفاع مقدس حضور فعالی داشت. حاج حمید (شهید تقوی) چون فرزند بزرگ خانواده بود با پدرش ارتباط بسیار صمیمی و خوبی داشت. گرچه خانواده‌ای 9نفری بودند اما توانست پدرش را جهت حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل تشویق کند. پدر ایشان «سید نصرالله تقوی‌فر» و برادرش «سید خسرو تقوی‌فر» در عملیات‌های خیبر و والفجر8 به شهادت رسیدند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: