یـا شـهـیـد
۰۱ بهمن ۱۳۹۶
2049

دانش آموزان مناطق 5 و 6 تهران با شهدا “هم عهد” شدند

صبح امروز و در اولین روز از ماه بهمن مرحله دوم طرح عظیم هم عهدی باشهدا پس از یک ماه وقفه شروع شد.

به گزارش یاشهید ، صبح امروز اول بهمن ماه مراسم مرحله دوم طرح عظیم هم عهدی باشهدا پس از یک ماه وقفه به علت شروع امتحانات دانش آموزان سراسر تهران باحضور 600 دانش آموز مناطق 5 و 6 تهران با روایتگری معاون هماهنگ کننده بسیج دانش آموزی حاج علی حسنی به همراه حجت الاسلام و المسلمین میرغفاری در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : طرح هم عهدی با شهدا مدتی است که در سطح مدارس شهر تهران آغاز شده و به واسطه آن سعی می‌شود نسل نوجوان کشور با شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و فضای فکری آن‌ها بیشتر آشنا شوند.

این طرح با مشارکت سپاه محمد رسول الله تهران و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و سازمان بسیج دانش‌آموزی فرهنگیان تهران برگزار میگردد.

یکی از اهداف اجرای این طرح، تبیین نقش بنیانگذار انقلاب اسلامی‌در پیروزی انقلاب و ظفرمندی در دوران دفاع مقدس بود. به این ترتیب، حدود ۳۰ راوی، روزانه برای دانش‌آموزانی که از ساعت ۸ صبح به بهشت زهرا اعزام و گروه بندی می‌شوند، روایت می‌کنند. هر گروه با راوی خود برای عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا به گلزار شهدای بهشت زهرا می‌رود و راوی همراهش هم به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیمی‌ که برای همراهی با گروه دارد، به روایت می‌پردازد. پس از این مدت هم گروه‌ها دوباره کنار هم جمع شده و مورد پذیرایی قرار می‌گیرند. با پایان پذیرایی هم دانش‌آموزان به مدرسه‌هایشان بر می‌گردند.

همچنین این مراسم از اول بهمن آغاز و پایان بهمن ماه به اتمام میرسد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: