یـا شـهـیـد
۰۵ بهمن ۱۳۹۶
1737

بزرگداشت حاج احمد متوسلیان برگزار گردید

مراسم بزرگداشت سردار بی نشان حاج احمد متوسلیان با حضور جمعی از همرزمانش و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در گلزار شهدای تهران برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، ظهر امروز بزرگداشت سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان با حضور جمعی از همرزمانش و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با سخنرانی یکی از یادگاران جنگ سردار برقی و گلعلی بابایی و خواهر سردار حاج احمد متوسلیان در سالن نمایش فیلم شهید آوینی در اداره امور گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

سردار برقی در این مراسم بیان نمود :حاج احمد از زمانی که در مریوان بودیم تا روزی که اسیر شد، هر وقت بحث شهادت می‌شد می‌گفت: من شهید نمی‌شوم و نمی‌خواهم که شهید بشوم. می‌گفت با خدای خودم عهد کرده‌ام که کومله و دمکرات مرا نکشند. با خدای خودم عهد کرده‌ام که در جنگ و به دست عراقی‌ها شهید نشوم. با خدای خودم عهد کرده‌ام که در تهران به دست منافقین ترور نشوم. من از خدا یک خواسته دارم و این است که در جنگ با اسرائیل و به دست شقی‌ترین آدم‌های روی زمین کشته شوم. می‌خواهم در جنگ با اسرائیل کشته شوم. این جمله را چند بار حاج احمد گفته بود. می‌توانید از دوستان هم‌رزم حاجی بپرسید.

وی در ادامه اظهار کرد: به نظر من باید از سردار حاج احمد متوسلیان به عنوان اولین شهید مدافع حرم یاد کنیم که در راه مبارزه با استکبار و دفاع از حریم اهل بیت عازم سوریه بودیم و جوانان باید بدانند که حاج احمد دارای چه شخصیتی بوده است و باید نقش حاج احمد متوسلیان در ایجاد حزب الله لبنان و نقش سازنده ایشان در مبارزه با استکبار و اسرائیل برای همه جامعه بیان و مطرح شود.

احمد متوسلیان در سال 1332 در جنوب تهران چشم به جهان گشود . پدر و مادرش اهل تقوا و دیانت بودند . دورهء ابتدایی را در دبستان اسلامی (( مصطفوی )) تمام کرد . ضمن تحصیل ، در بازار به پدرش کمک می کرد . احمد از همان سالهای نوجوانی ، شوق و رغبت خاصی به شرکت در کلاسهای مذهبی و قرآن از خود نشان می داد . در آن کلاسها با مظالم و جنایتهای رژیم شاه آشنا شد و از همان نوجوانی ، وارد میدان مبارزه با عوامل رژیم ستمشاهی شد . او پس از پایان دورهء ابتدایی ، در هنرستان صنعتی شبانه ، به تحصیل ادامه داد و در سال 1351 با موفقیت مدرک دیپلم را دریافت کرد .

در چهاردهم تیر سال 1361،اتومبیل هیات نمایندگی دیپلماتیک کشورمان حین ورود به شهر بیروت و در هنگام عبور پست ایست و بازرسی،مزدوران حزب فالانژ اتومبیل رامتوقف و چهار سرنشین خودرو مزبور به رغم مصونیت دیپلماتیک-توسط آدم ربایان دست نشانده رژیم تروریستی تل آویو گروگان گرفته شده و پس ازشکنجه و بازجویی،به نظامیان اسرائیلی تحویل گردیدند،که از سرنوشت آنان تاکنون اطلاعی در دست نیست. در حالی که همرزمان آن مهاجر الی الله ،مشتاقانه چشم به راه هستند تا خبری ازاو و همرزمانش برسد.

 

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: