یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۲ فروردین ۱۳۹۷
5604

حضور خانواده های شهدا همزمان با تحویل سال نو در گلزار شهدای تهران+تصاویر

خانواده های معظم شهدا و ایثارگران همزمان با تحویل سال نو بر سر مزار شهدای انقلاب و دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم حضور یافتند.

به گزارش یاشهید ، دقایقی به تحویل سال جدید نمانده بود که خانواده شهدا و مردم شهید پرور بر سر مزار شهدا در سراسر کشور جمع شدند. برخی از دنیای مادی دل کندن و به شلمچه و فکه رفتند تا در لحظات آغازین بهار، از غوغای زندگی دور باشند. اشک ریختند تا غبار غفلت از چشمانشان دور شود. سال گذشته خیلی‌ها در لحظه تحویل سال با شهدا هم‌پیمان شدند و امسال جای همان‌ها در کنار سفره هفت سین خالی است. شاید حججی، حسین حدادیان، جواد تیموری، محمد معافی و … هم با شهدا عهد بسته بودند تا راهشان را در سال جاری ادامه دهند.

مادران چشم انتظار هم آمده بودند و با اشک چشمانشان، غبار از سنگ مزار شهدای گمنام شستند. پدران شهدا، اما راست قامت بر بالای مزار شهید خود ایستاده بودند و با افتخار به قاب عکس بالای مزار نگاه می‌کردند.

در هیاهوی روزمرگی گاهی فراموش می‌کنیم که آرامش هر روزمان را مدیون چه کسانی هستیم. آغاز بهار بهانه‌ای است که بار دیگر در میعادگان عاشقان و قطعه‌ای از بهشت به جست‌وجوی راه حق بگردیم.

آه از آن لحظه‌ای که مادری به سختی خودش را بر سر مزار فرزندش رساند و آرام زمزمه کرد: «آمده‌ام سال نو را تبریک بگویم، پسرم.»

سال که تحویل می‌شود غم دوری و از دست دادن شهدا هم تازه می‌شود. مادران شهدای جاویدالاثر بیش از پیش دلتنگ دیدن فرزندشان می‌شوند و در میان دعاهایشان می‌خواهند که این چشم انتظاری به پایان رسد.

دقایقی از تحویل سال نگذشته بود که در فضای مجازی عکس‌های سفره هفت سین شهدا منتشر شد تا فراموش نکنیم چه کسانی هزینه آرامش امروزمان را قبلا حساب کرده‌اند.

در ادامه تصاویری از سفره هفت سین شهدا را مشاهده می‌کنید:

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: