یـا شـهـیـد
۰۷ شهریور ۱۳۹۷
1476

مزار شهیدان رجایی و باهنر گلباران و عطرافشانی شد

مزار شهیدان رجایی و باهنر امروز (چهارشنبه) همزمان با سی و هفتمین سالگرد شهادت این دولتمردان با حضور استاندار تهران ، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ عطرافشانی و گلباران شد.

به گزارش یاشهید ، مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهدای گرانقدر فاجعه تروریستی هشت شهریور 1360، شهیدان سرافراز محمد علی رجایی(رئیس جمهور وقت) و حجت الاسلام محمد جواد باهنر(نخست وزیر وقت) با حضور محمد حسین مقیمی استاندار تهران،حجت الاسلام محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، مهندس نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ ، دکتر سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) ، فرمانداران، مدیران اجرایی استان و خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، اقشار مختلف مردم در قطعه هفتاد و دو تن بهشت زهرا(س) برگزار شد.
استاندار تهران به همراه مدیران ،خانواده های معظم شهدا، جانبازان و برخی از همرزمان و همراهان این دو شهید مجاهد و اقشار مختلف مردم ضمن قرائت فاتحه و نثار گل یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهدای دولت را گرامی داشتند.
استاندار تهران در این آیین معنوی با اشاره به اینکه امروز دشمنان خارجی متوسل به منافقان شده اند، افزود: آمریکا برای اجلاس منافقان در پاریس نماینده مخصوص اعزام می کند و در حوزه های مالی، تشکیلاتی و فکری به این گروهک کمک می کند.
محمد حسین مقیمی ادامه داد: ملت بزرگ ایران خوشبختانه به خوبی دشمن خود را می شناسد و هرگز در مقابل زیاده خواهی آنان تسلیم نمی شود.
وی تصریح کرد: گروه تروریستی منافقین عملیات ترور خود را با هدف ریشه کن کردن انقلاب انجام می دادند، این در حالی بود که خون های ریخته شده شهدا درخت انقلاب را پربار کرد.
استاندار تهران افزود: دشمنان جنگ اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده اند و مسئولان با کار و تلاش مضاعف در این برهه زمانی جواب دشمنان را خواهند داد.
این گزارش حاکیست : استاندار تهران صبح امروز (چهارشنبه) به همراه مدیران استان به مناسبت هفته دولت با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند.
محمد علی رجایی، دومین رییس جمهوری اسلامی ایران همراه با دکترمحمد جواد باهنر نخست وزیر، روزهشتم شهریور1360، بر اثرانفجار بمبی در ساختمان نخست وزیری به شهادت رسیدند و پس از آن این روز در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز مبارزه با تروریسم نام گرفته و به مناسب شهادت این دولتمردان وارسته از دوم تا هشتم شهریور ماه هفته دولت نامگذاری شده است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: